Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Computer-aided Learning: unguided versus guided instruction

Titelangaben

Conradty, Catherine ; Bogner, Franz X.:
Computer-aided Learning: unguided versus guided instruction.
In: Advanced Science Letters. Bd. 4 (2011) Heft 11-12 . - S. 3310-3316.
ISSN 1936-6612
DOI: https://doi.org/10.1166/asl.2011.2040

Abstract

Computer-aided multimedia learning provides learners with opportunities to individualize their own learning according to their own learning pace and needs, while at the same time it may cause cognitive overload for low achievers. Within the context of a computer-aided multimedia Biology lesson, the current study examined the effects of guided and unguided instruction on cognitive achievement and intrinsic motivation. Gender was taken into account and prior knowledge as a potential indicator of intrinsic load. The results showed that guided instruction had an effect on students reporting less tension and better perceived competence in successfully managing the learning task, as well as maintaining boys’ interest in the learning task even though no better learning occurred. Decrease rates of newly acquired knowledge were significantly lower with an unguided instruction compared to a guided learning, irrespective of students’ level of prior knowledge or gender.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Zusätzliche Informationen: BAYCEER103030
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Lehrstuhl Didaktik der Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren > Lehrstuhl Didaktik der Biologie - Univ.-Prof. Dr. Franz Xaver Bogner
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 500 Naturwissenschaften und Mathematik
Eingestellt am: 12 Mai 2015 06:12
Letzte Änderung: 12 Mai 2015 06:12
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/13386