Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Gender, age and subject matter: Impact on teachers' ecological values

Titelangaben

Oerke, Britta ; Bogner, Franz X.:
Gender, age and subject matter: Impact on teachers' ecological values.
In: The Environmentalist. Bd. 30 (2010) Heft 2 . - S. 111-122.
ISSN 1573-2991
DOI: https://doi.org/10.1007/s10669-009-9250-4

Abstract

By means of environmental education, teachers are supposed to intervene in pupils’ awareness and concern of environmental issues. Teachers’ environmental attitudes, however, have rarely been studied. We analysed 367 German pre- and in-service teachers’ environmental attitudes for their structure and socio-economic correlates within the frame of a European project. Thus, we retrieved for adults the two-dimensional model of ecological values (2-MEV) presented for adolescents by Bogner and Wiseman (Sci Educ Int 15(1):27–48, 2004). For the two domains, Preservation and Utilisation, the psychometric structure was confirmed and discriminative correlations with age, gender and teaching subject were unveiled. Further research is needed to deduce the implications for teaching practice.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Zusätzliche Informationen: BAYCEER77036
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Lehrstuhl Didaktik der Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren > Lehrstuhl Didaktik der Biologie - Univ.-Prof. Dr. Franz Xaver Bogner
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 500 Naturwissenschaften und Mathematik
Eingestellt am: 12 Mai 2015 06:12
Letzte Änderung: 12 Mai 2015 06:12
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/13415