Titelangaben
Bogner, Franz X. ; Beyer, Hans P.:
Empirical Numbers Must Represent Real Numbers: Learning About Species Protection.
In: Fresenius Environmental Bulletin.
Bd. 15
(2006)
Heft 8a
.
- S. 777-781.
ISSN 1018-4619
Abstract
This paper examines effects of a school-week long, self-regulated project-learning activity within a zoological garden to secondary school pupils. In a quasi-experimental pre-/post-test design selected influences to the relevant knowledge as well as the environmental/ecological perception were monitored. The programme followed a cognitive-emotional self-directed rationale, focusing on issues of conservation and biodiversity. The programme effect was assessed by a questionnaire battery. The latter one’s validity has been assured by specific construct validation procedures; it quantifies the two contrasting views of conserving as well as utilising nature/environment. The post-test was delayed for one month after participation in order to exclude short-term effects. The education programme increased the individual knowledge level and caused a shift within the environmental perception by increasing accepting preservation and decreasing tolerating utilisation/ exploitation.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel in einer Zeitschrift |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Ja |
Zusätzliche Informationen: | BAYCEER37093 |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Lehrstuhl Didaktik der Biologie Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren > Lehrstuhl Didaktik der Biologie - Univ.-Prof. Dr. Franz Xaver Bogner Fakultäten Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren |
Titel an der UBT entstanden: | Ja |
Themengebiete aus DDC: | 500 Naturwissenschaften und Mathematik |
Eingestellt am: | 15 Mai 2015 14:47 |
Letzte Änderung: | 02 Mär 2016 11:18 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/13766 |