Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Environmental Education: One Programme - Two Results?

Titelangaben

Bogner, Franz X.:
Environmental Education: One Programme - Two Results?
In: Fresenius Environmental Bulletin. Bd. 13 (2004) Heft 9 . - S. 814-819.
ISSN 1018-4619

Abstract

An empirical instrument validated for adolescent participants and derived from psychometric structures was introduced to monitor two different pupil samples (N1=287, N2=169) participating in an identical outdoor education programme. Surprisingly two different outcomes resulted: The one sample reacted quite dichotomously in the expected manner, i.e. all scores in the preservational domain increased and all scores in the utilitarian domain decreased. In a contrast, the other sample intervened just with a few of the total of eight primary factor variables and remained the residual uninfected. The unexpected result is based on the pupils’ pre-test scores. Before participation the first sample scored relatively low in the preservational domain, but high in the utilitarian domain; the second sample showed quite the contrary pattern presenting a so-called ceiling or base effect.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Zusätzliche Informationen: BAYCEER26342
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Lehrstuhl Didaktik der Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren > Lehrstuhl Didaktik der Biologie - Univ.-Prof. Dr. Franz Xaver Bogner
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 500 Naturwissenschaften und Mathematik
Eingestellt am: 15 Mai 2015 14:47
Letzte Änderung: 15 Mai 2015 14:47
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/13783