Titelangaben
Bogner, Franz X.:
Environmental Education: One Programme - Two Results?
In: Fresenius Environmental Bulletin.
Bd. 13
(2004)
Heft 9
.
- S. 814-819.
ISSN 1018-4619
Abstract
An empirical instrument validated for adolescent participants and derived from psychometric structures was introduced to monitor two different pupil samples (N1=287, N2=169) participating in an identical outdoor education programme. Surprisingly two different outcomes resulted: The one sample reacted quite dichotomously in the expected manner, i.e. all scores in the preservational domain increased and all scores in the utilitarian domain decreased. In a contrast, the other sample intervened just with a few of the total of eight primary factor variables and remained the residual uninfected. The unexpected result is based on the pupils’ pre-test scores. Before participation the first sample scored relatively low in the preservational domain, but high in the utilitarian domain; the second sample showed quite the contrary pattern presenting a so-called ceiling or base effect.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel in einer Zeitschrift |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Ja |
Zusätzliche Informationen: | BAYCEER26342 |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Lehrstuhl Didaktik der Biologie Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren > Lehrstuhl Didaktik der Biologie - Univ.-Prof. Dr. Franz Xaver Bogner Fakultäten Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren |
Titel an der UBT entstanden: | Ja |
Themengebiete aus DDC: | 500 Naturwissenschaften und Mathematik |
Eingestellt am: | 15 Mai 2015 14:47 |
Letzte Änderung: | 15 Mai 2015 14:47 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/13783 |