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Fault-Tolerant B6-B4 Inverter Reconfiguration with Fuses and Ideal Short-On Failure IGBT Modules

Titelangaben

Gleißner, Michael ; Bakran, Mark-M.:
Fault-Tolerant B6-B4 Inverter Reconfiguration with Fuses and Ideal Short-On Failure IGBT Modules.
2016
Veranstaltung: PCIM Europe 2016 , 10.-12.05.2016 , Nürnberg.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

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Abstract

Fault-tolerance is a common measure to improve power electronics availability and to ensure functional safety. A six-switch three-phase voltage source inverter (B6) can be reconfigured to a four-switch three-phase voltage source inverter (B4) with DC link midpoint connection after semiconductor failure. This paper presents a new reconfiguration method without active switches for ideal short-on failure IGBT modules via diodes and fuses. The ideal short-on failure behaviour of modules with sandwich structure after current stress over a longer period is investigated and verified by cross-section analysis. Details on the inverter reconfiguration and post-fault operation strategy are explained in theory and with a prototype. The new fault-tolerant inverter is less complex than known equivalents.

Weitere Angaben

Publikationsform: Veranstaltungsbeitrag (Vortrag)
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften > Lehrstuhl Mechatronik > Lehrstuhl Mechatronik - Univ.-Prof. Dr.-Ing. Mark-M. Bakran
Profilfelder > Advanced Fields > Neue Materialien
Profilfelder > Emerging Fields > Energieforschung und Energietechnologie
Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen > ZET - Zentrum für Energietechnik
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Ingenieurwissenschaften > Lehrstuhl Mechatronik
Profilfelder
Profilfelder > Advanced Fields
Profilfelder > Emerging Fields
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 620 Ingenieurwissenschaften
Eingestellt am: 19 Mai 2016 11:14
Letzte Änderung: 11 Nov 2016 08:23
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/32403