Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Two heads are better than one : matchmaking tools in coworking spaces

Titelangaben

Kopplin, Cristopher Siegfried:
Two heads are better than one : matchmaking tools in coworking spaces.
In: Review of Managerial Science. Bd. 15 (2021) . - S. 1045-1069.
ISSN 1863-6683
DOI: https://doi.org/10.1007/s11846-020-00382-4

Abstract

Matchmaking is introduced to the coworking literature as a process of connecting potential collaboration partners. The process itself is realised through a smartphone application drawing on user-generated profiles, allowing coworkers to create tags according to their business interests and challenges, find cooperation opportunities, and get in touch via instant messaging or voice chat. Acceptance of software support for finding matches in the coworking space context is examined using a modified Technology Acceptance Model, investigating the role of personal innovativeness as additional factor. Personal innovativeness describes an individual’s tendencies towards novel technology for the sake of trying something new. Cluster sampling was employed among 300 German coworking spaces, 93 responses qualified for analysis. Matchmaking is seen as an opportunity to find help for current challenges, personal learning, and establish relations by coworkers. Perceived usefulness is found to be the main factor of acceptance, indicating the need to design matchmaking mechanisms as organically implemented within the coworking ecosystem as possible, preferably integrating it with existing applications.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation - Univ.-Prof. Dr. Daniel Baier
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 20 Mai 2020 07:05
Letzte Änderung: 11 Jan 2022 14:36
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/55181