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Cultural differences in the perception of credible online reviews : The influence of presentation format

Titelangaben

Brand, Benedikt Martin ; Reith, Riccardo:
Cultural differences in the perception of credible online reviews : The influence of presentation format.
In: Decision Support Systems. Bd. 154 (2022) . - 113710.
ISSN 1873-5797
DOI: https://doi.org/10.1016/j.dss.2021.113710

Abstract

As recently several authors postulated the need to examine the credibility of online reviews (ORs) in an intercultural context, we investigate this issue by building upon different theoretical frameworks and upon insights gained from an eye-tracking pre-study. Herein, the study is the first to explore ORs' credibility in an intercultural comparison. Moreover, no other study has shed light on the effect of OR's presentation format by incorporating cross-national perspectives yet. Applying a (2 × 2) between subjects experiment design, the results indicate that video reviews are able to only slightly increase arguments' quality effect on review credibility compared to textual reviews. However, differences occurred based on nationality, gender, and online shopping frequency. Furthermore, intercultural differences were detected between the effects of review consistency on review credibility, of review rating on review credibility, and of review credibility on purchase intention.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Online reviews; Intercultural comparison; Presentation format; Review credibility
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation - Univ.-Prof. Dr. Daniel Baier
Fakultäten
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Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 11 Jan 2022 08:21
Letzte Änderung: 22 Nov 2023 07:32
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/68287