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The Importance of Sustainability Aspects When Purchasing Online : Comparing Generation X and Generation Z

Titelangaben

Brand, Benedikt Martin ; Rausch, Theresa Maria ; Brandel, Jannika:
The Importance of Sustainability Aspects When Purchasing Online : Comparing Generation X and Generation Z.
In: Sustainability. Bd. 14 (2022) Heft 9 . - 5689.
ISSN 2071-1050
DOI: https://doi.org/10.3390/su14095689

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Angaben zu Projekten

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Projektfinanzierung: Deutsche Forschungsgemeinschaft
Funded by the Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG, GermanResearch Foundation)— 491183248.

Abstract

As research on sustainability orientation across generations is still sparse, we contribute to literature by enriching this research field, focusing on Generation Z (‘Zers’) and X (‘Xers’). Moreover, no other study has analyzed cross-generational differences in the sustainability context by making use of choice experiments, which overcome issues related to (Likert) scale item investigations, and allow respondents to evaluate the trade-off between different purchase factors simultaneously. We thus applied one of the most recent advancements in choice experiments, named Adaptive Choice-Based Conjoint analysis, which appears to be more realistic than previous alternatives. The results indicate Zers consume more sustainably (inter alia higher importance of social labels; higher purchase likelihood) when shopping online; however, differences within each generation were uncovered, especially among Xers (e.g., gender differences regarding importance of price).

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: sustainability; generation Z; online shopping; generational comparison; Adaptive Choice-Based Conjoint analysis; segmentation; labels
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation - Univ.-Prof. Dr. Daniel Baier
Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 13 Mai 2022 07:17
Letzte Änderung: 21 Nov 2023 13:14
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/69600