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Investigating the impact of EU food information regulation on food supplement marketing strategies : A case study on the German market

Titelangaben

Warda, Roman ; Purnhagen, Kai:
Investigating the impact of EU food information regulation on food supplement marketing strategies : A case study on the German market.
In: British Food Journal. (2025) .
ISSN 1758-4108

Abstract

This study examines how the incomplete implementation of Regulation (EC) No 1924/2006 (Health Claims Regulation) affects marketing strategies in the European Union (EU) food supplement sector. It explores how national-level interpretations of the regulation influences the use of health-claims on food product.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Food Information; Food Supplements; Health Claims; Food Law; Nutrition Claims
Institutionen der Universität: Fakultäten
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Rechtswissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Lebenswissenschaften: Lebensmittel, Ernährung und Gesundheit
Fakultäten > Fakultät für Lebenswissenschaften: Lebensmittel, Ernährung und Gesundheit > Lehrstuhl Lebensmittelrecht
Fakultäten > Fakultät für Lebenswissenschaften: Lebensmittel, Ernährung und Gesundheit > Lehrstuhl Lebensmittelrecht > Lehrstuhl Lebensmittelrecht - Univ.-Prof. Dr. Kai Purnhagen
Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen > Forschungsstelle für Deutsches und Europäisches Lebensmittelrecht
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 300 Sozialwissenschaften, Soziologie
300 Sozialwissenschaften > 340 Recht
500 Naturwissenschaften und Mathematik
500 Naturwissenschaften und Mathematik > 500 Naturwissenschaften
Eingestellt am: 12 Nov 2025 07:40
Letzte Änderung: 12 Nov 2025 07:40
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/95201