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Just old Wine in New Bottles or What Can Marketing Learn from Other Disciplines About Individualisation

Titelangaben

Bilstein, Nicola ; Kräft, Charlotte ; Rötzmeier-Keuper, Julia:
Just old Wine in New Bottles or What Can Marketing Learn from Other Disciplines About Individualisation.
In: Proceedings of the European Marketing Academy, 54th. - Madrid , 2025

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Abstract

Even though individualisation and individual differences are at the heart of marketing activities, the discipline has only a vague conceptual understanding of what individualisation entails. To inform current knowledge, this paper examines how insights e.g., from sociology, psychology, and geoinformatics can enhance marketing's approach to individualisation. Building upon a framework that differentiates between three forms of individualisation, we offer insights from a qualitative study involving nine experts from diverse disciplines to
demonstrate how the different forms of individualisation can inform marketing strategies, particularly in terms of dynamic segmentation, personalisation, and identity-based marketing.
The study's key findings underscore the necessity for inclusive strategies that address systemic constraints, ensure ethical data usage, and balance individual preferences with shared societal narratives.

Weitere Angaben

Publikationsform: Aufsatz in einem Buch
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: Individualisation; qualitative study; interdisciplinary approach
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VIII - Marketing und Dienstleistungsmanagement > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre VIII - Marketing und Dienstleistungsmanagement - Univ.-Prof. Dr. Nicola Bilstein
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 04 Dec 2025 07:05
Letzte Änderung: 04 Dec 2025 07:05
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/95382