Anzahl der Einträge: 9.
2020
Marth-Busch, Michaela ; Bogner, Franz X.:
Technology Interest of Secondary School Students at Five Testing Points over one Complete School Year after Participating at a Student-Centered Learning Program about Bionics.
In: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research.
Bd. 19
(2020)
Heft 2
.
- S. 94-111.
ISSN 1694-2116
DOI: https://doi.org/10.26803/ijlter.19.2.7
2019
Marth, Michaela ; Bogner, Franz X.:
Monitoring a gender gap in interest and social aspects of technology in different age groups.
In: International Journal of Technology and Design Education.
Bd. 29
(2019)
Heft 2
.
- S. 217-229.
ISSN 1573-1804
DOI: https://doi.org/10.1007/s10798-018-9447-2
2018
Marth, Michaela ; Bogner, Franz X.:
Long-term knowledge over one year with a student-centered inquiry-based learning module about bionics.
2018
Veranstaltung: XII Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB) 2018
, 02.-06. July 2018
, Zaragoza, Spain.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Paper
)
Marth, Michaela ; Bogner, Franz X. ; Sotiriou, Sofoklis A.:
Professional Development in Science Summer Schools : How Science Motivation and Technology Interest Link in with Innovative Educational Pathways.
In: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research.
Bd. 17
(2018)
Heft 5
.
- S. 47-63.
ISSN 1694-2116
DOI: https://doi.org/10.26803/ijlter.17.5.4
Marth, Michaela ; Bogner, Franz X.:
BIONICS: An out-of-school day at the zoo.
In: The American Biology Teacher.
Bd. 80
(2018)
Heft 6
.
- S. 429-435.
ISSN 1938-4211
DOI: https://doi.org/10.1525/abt.2018.80.6.429
2017
Marth, Michaela:
Bionik-Unterricht zwischen natürlichem Vorbild und technischer Anwendung : Eine Studie zu Technikbegeisterung, naturwissenschaftlicher Motivation und langfristigem Wissenserwerb.
Bayreuth
,
2017
. - 133, III + 84 S.
(
Dissertation,
2017
, Universität Bayreuth, Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften)
Marth, Michaela ; Bogner, Franz X.:
Does the issue of bionics within a student-centered module generate long-term knowledge?
In: Studies in Educational Evaluation.
Bd. 55
(2017)
.
- S. 117-124.
ISSN 0191-491X
DOI: https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2017.09.001
Marth, Michaela ; Bogner, Franz X.:
How a Hands-on BIONICS Lesson May Intervene with Science Motivation and Technology Interest.
In: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research.
Bd. 16
(2017)
Heft 5
.
- S. 72-89.
ISSN 1694-2116
2016
Marth, Michaela ; Bogner, Franz X.:
Bionik am außerschulischen Lernort Zoo.
In:
Abstractband zur 18. Internationalen Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland. -
Weingarten
,
2016
. - S. 45-46
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
https://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/1172218323.xml