Veröffentlichungen "Marth, Michaela"

Eine Ebene nach oben ...
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Publikationsform | Jahr
Springe zu: 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016
Anzahl der Einträge: 9.

2020

Marth-Busch, Michaela ; Bogner, Franz X.:
Technology Interest of Secondary School Students at Five Testing Points over one Complete School Year after Participating at a Student-Centered Learning Program about Bionics.
In: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Bd. 19 (2020) Heft 2 . - S. 94-111.
ISSN 1694-2116
DOI: https://doi.org/10.26803/ijlter.19.2.7

2019

Marth, Michaela ; Bogner, Franz X.:
Monitoring a gender gap in interest and social aspects of technology in different age groups.
In: International Journal of Technology and Design Education. Bd. 29 (2019) Heft 2 . - S. 217-229.
ISSN 1573-1804
DOI: https://doi.org/10.1007/s10798-018-9447-2

2018

Marth, Michaela ; Bogner, Franz X.:
Long-term knowledge over one year with a student-centered inquiry-based learning module about bionics.
2018
Veranstaltung: XII Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB) 2018 , 02.-06. July 2018 , Zaragoza, Spain.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Paper )

Marth, Michaela ; Bogner, Franz X. ; Sotiriou, Sofoklis A.:
Professional Development in Science Summer Schools : How Science Motivation and Technology Interest Link in with Innovative Educational Pathways.
In: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Bd. 17 (2018) Heft 5 . - S. 47-63.
ISSN 1694-2116
DOI: https://doi.org/10.26803/ijlter.17.5.4

Marth, Michaela ; Bogner, Franz X.:
BIONICS: An out-of-school day at the zoo.
In: The American Biology Teacher. Bd. 80 (2018) Heft 6 . - S. 429-435.
ISSN 1938-4211
DOI: https://doi.org/10.1525/abt.2018.80.6.429

2017

Marth, Michaela:
Bionik-Unterricht zwischen natürlichem Vorbild und technischer Anwendung : Eine Studie zu Technikbegeisterung, naturwissenschaftlicher Motivation und langfristigem Wissenserwerb.
Bayreuth , 2017 . - 133, III + 84 S.
( Dissertation, 2017 , Universität Bayreuth, Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften)

Marth, Michaela ; Bogner, Franz X.:
Does the issue of bionics within a student-centered module generate long-term knowledge?
In: Studies in Educational Evaluation. Bd. 55 (2017) . - S. 117-124.
ISSN 0191-491X
DOI: https://doi.org/10.1016/j.stueduc.2017.09.001

Marth, Michaela ; Bogner, Franz X.:
How a Hands-on BIONICS Lesson May Intervene with Science Motivation and Technology Interest.
In: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Bd. 16 (2017) Heft 5 . - S. 72-89.
ISSN 1694-2116

2016

Marth, Michaela ; Bogner, Franz X.:
Bionik am außerschulischen Lernort Zoo.
In: Abstractband zur 18. Internationalen Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband für Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland. - Weingarten , 2016 . - S. 45-46

Diese Liste wurde am Wed Dec 25 08:37:52 2024 CET generiert.
[Zum Seitenanfang]
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
https://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/1172218323.xml