Veröffentlichungen "Schmid, Sarah"

Eine Ebene nach oben ...
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Publikationsform | Jahr
Springe zu: 2019 | 2018 | 2017 | 2015 | 2014 | 2012 | 2011
Anzahl der Einträge: 12.

2019

Schmid, Sarah ; Bogner, Franz X.:
Hearing : an Inquiry Based Learning Module Linking Biology and Physics.
In: The American Biology Teacher. Bd. 81 (2019) Heft 7 . - S. 485-489.
ISSN 1938-4211

2018

Schmid, Sarah ; Bogner, Franz X.:
Students' conceptions about the urban water-cycle.
2018
Veranstaltung: XII Conference of European Researchers in Didactics of Biology (ERIDOB) 2018 , 02.-06. July 2018 , Zaragoza, Spain.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Poster )

Schmid, Sarah ; Bogner, Franz X.:
What Germany’s University Beginners Think about Water Reuse.
In: Water. Bd. 10 (2018) Heft 6 . - 731.
ISSN 2073-4441
DOI: https://doi.org/10.3390/w10060731

2017

Schmid, Sarah ; Bogner, Franz X.:
How an inquiry-based classroom lesson intervenes in science efficacy, career-orientation and self-determination.
In: International Journal of Science Education. Bd. 39 (2017) Heft 17 . - S. 2342-2360.
ISSN 1464-5289
DOI: https://doi.org/10.1080/09500693.2017.1380332

Schmid, Sarah ; Bogner, Franz X.:
Students’ conceptions about the urban water-cycle.
In: Abstractband 21. Internationale Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO 2017. - Halle-Wittenberg , 2017 . - S. 403-405

2015

Schmid, Sarah ; Bogner, Franz X.:
Does Inquiry-Learning Support Long-Term Retention of Knowledge?
In: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Bd. 10 (2015) Heft 4 . - S. 51-70.
ISSN 1694-2116

Schmid, Sarah ; Bogner, Franz X.:
Effects of Students’ Effort Scores in a Structured Inquiry Unit on Long-Term Recall Abilities of Content Knowledge.
In: Education Research International. (2015) . - 826734.
ISSN 2090-4010
DOI: https://doi.org/10.1155/2015/826734

Schmid, Sarah:
Inquiry-basiertes Lernen im naturwissenschaftlichen Unterricht – Auswirkung auf Motivation und langfristigen Wissensaufbau.
2015 . - 156 S.
( Dissertation, 2015 , Universität Bayreuth, Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften)

2014

Schmid, Sarah ; Bogner, Franz X.:
Does inquiry learning support long-term memory?
In: European Researchers in Didactics of Biology – ERIDOB : Abstracts. - Haifa , 2014 . - S. 68

Schmid, Sarah ; Bogner, Franz X.:
Führt Inquiry-Unterricht zu langfristigem Wissen?
In: 16. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie. - Trier , 2014 . - S. 144-145

2012

Schmid, Sarah ; Frans, Renaat ; Bogner, Franz X.:
„The Hearing of Sound“ - An Interdisciplinary Inquiry between Biology & Physics.
In: 14. Internationale Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie. - Bremen , 2012 . - S. 88-89

2011

Bogner, Franz X. ; Schmid, Sarah:
PATHWAY : The Pathway to Inquiry Based Science Teaching.
In: Proceedings SCIENTIX The community for science education in Europe. - Brüssel , 2011 . - S. 37

Diese Liste wurde am Wed Dec 25 08:34:52 2024 CET generiert.
[Zum Seitenanfang]
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
https://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/1182922279.xml