Titlebar
Publications listed by divisions  

Browse by Person (UBT)

One level up ...
Export as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Year
Number of items: 24.

Article in a journal

Ellert, Guido ; Schafmeister, Guido ; Wawrzinek, David ; Gassner, Heike:
"Expect the unexpected" : New perspectives on uncertainty management and value logics in event management.
In: International Journal of Event and Festival Management. Vol. 6 (2015) Issue 1 . - pp. 54-72.
ISSN 1758-2954
DOI: https://doi.org/10.1108/IJEFM-02-2014-0003

Germelmann, Claas Christian ; Schafmeister, Guido ; Wawrzinek, David ; Ellert, Guido:
Die Empiric Research Map als Navigationshilfe im Forschungsprozess.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium. Vol. 43 (2014) Issue 10 . - pp. 516-522.
ISSN 0340-1650

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido:
Selling Sport Broadcasting Rights Abroad : Theoretical Considerations about Selling a National Sport League Abroad.
In: Sport Marketing Europe. (2007) Issue 1 . - pp. 26-29.

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido:
Sport Marketing Around the World : Germany.
In: Sport Marketing Quarterly. Vol. 15 (2006) Issue 2 . - pp. 125-126.
ISSN 1061-6934

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido:
Sport Marketing Around the World : Germany.
In: Sport Marketing Quarterly. Vol. 14 (2005) Issue 4 . - p. 263.
ISSN 1061-6934

Article in a book

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido ; Ströbel, Tim:
Export of national sport leagues.
In: Dodds, Mark ; Heisey, Kevin ; Ahonen, Aila (ed.): Routledge Handbook of International Sport Business. - Abingdon, Oxon : Routledge , 2018 . - pp. 3-14 . - (Routledge International Handbooks )
ISBN 978-1-138-89154-8

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido:
Einflussfaktoren der TV-Nachfrage von Sportübertragungen : Wettbewerb, Konsumkapital, Popularität, Spannungsgrad und Relevanz.
In: Schauerte,T./Schwier,J. (Hrsg.): Die Ökonomie des Sports in den Medien. 2. Auflage. - Köln : Halem , 2008 . - pp. 61-82 . - (Sportkommunikation ; 1 )
ISBN 978-3-938258-87-3

Woratschek, Herbert ; Roth, Stefan ; Schafmeister, Guido:
Ansätze zur Analyse von Wertschöpfungsprozessen - Eine theoretische und empirische Betrachtung der Besonderheiten bei Dienstleistungen.
In: Bruhn, Manfred; Stauss, Bernd (Hrsg.): Wertschöpfungsprozesse bei Dienstleistungen : Forum Dienstleistungsmanagement. - Wiesbaden : Gabler , 2007 . - pp. 29-49
ISBN 978-3-8349-0341-9

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido:
Qualitätsmessung im Sport - Marktorientiertes Controlling als Erfolgsrezept.
In: Horch, Heinz-Dieter ; Breuer, C. ; Hovemann, G. ; Kaiser, S. ; Römisch, V. (Hrsg.): Qualitätsmanagement im Sport. - Köln , 2007 . - pp. 349-359
ISBN 3-937058-07-9

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido ; Ströbel, Tim:
Sind neue Perspektiven zur Modellierung der Wertschöpfung in Sportorganisationen notwendig?
In: Klein, Marie-Luise ; Kurscheidt, M. (Hrsg.): Neue Perspektiven ökonomischer Sportforschung. - Schorndorf : Hofmann , 2007 . - pp. 99-116 . - (Sportökonomie ; 9 )
ISBN 978-3-7780-8369-7

Woratschek, Herbert ; Roth, Stefan ; Schafmeister, Guido:
Dienstleistungscontrolling unter Berücksichtigung verschiedener Wertschöpfungskonfigurationen - Eine Analyse am Beispiel der Balanced Scorecard.
In: Bruhn, Manfred ; Stauss, Bernd (Hrsg.): Dienstleistungscontrolling : Forum Dienstleistungsmanagement. - Wiesbaden : Gabler , 2006 . - pp. 253-274
ISBN 3-409-14315-7

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido ; Ströbel, Tim:
A new paradigm for sport management in the German Football Market.
In: Desbordes, Michel (Hrsg.): Marketing and Football: An international perspective. - Amsterdam : Elsevier , 2006 . - pp. 163-185
ISBN 0-7506-8204-3

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido:
Warum sehen sich Zuschauer Sport im Fernsehen an?
In: Büch, Martin-Peter ; Maenning, Wolfgang ; Schulke, Hans-Jürgen (Hrsg.): Der Sportzuschauer als Konsument : Gast, Mitspieler, Manipulierter? - Köln : Sportverlag Strauß , 2006 . - pp. 65-84 . - (Wissenschaftliche Berichte und Materialien / Bundesinstitut für Sportwissenschaft ; 2006, 10 )
ISBN 3-939390-89-5

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido:
Ist das Management von Sportbetrieben ein besonderes Business? - Eine Analyse der Besonderheiten in der Wertschöpfung von Sportbetrieben.
In: Woratschek, Herbert ; Brehm, Walter ; Heermann, Peter (Hrsg.): Sportökonomie : Das Bayreuther Konzept in zehn exemplarischen Lektionen. - Bayreuth , 2005 . - pp. 29-49
ISBN 3-936849-04-8

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido:
Einflussfaktoren der TV-Nachfrage von Sportübertragungen - Wettbewerb, Konsumkapital, Popularität, Spannungsgrad und Relevanz.
In: Schauerte,Thorsten (Hrsg.): Die Ökonomie des Sports in den Medien. - Köln : Halem , 2004 . - pp. 61-82 . - (Sportkommunikation ; 1 )
ISBN 3-931606-75-9

Conference item

Woratschek, Herbert ; Durchholz, Christian ; Ströbel, Tim ; Schafmeister, Guido:
Current situation of the academic German sport management education and the future concept of Bayreuth's master of science in sport, business & law.
2008
Event: 16th Conference of the European Association for Sport Management (EASM) , September 2008 , Heidelberg, Germany.
(Conference item: Conference , Speech )

Schafmeister, Guido ; Woratschek, Herbert ; Kunz, Reinhard:
Sport Spectator Preferences : What is Their Favourite TV-Sport Programme?
2007
Event: Sport Management Association of Australia and New Zealand Conference (SMAANZ) , 29.11. - 1.12.2007 , Auckland, New Zealand.
(Conference item: Conference , Speech )

Schafmeister, Guido ; Woratschek, Herbert ; Ströbel, Tim:
Are new perspectives for modelling value creation processes in sport organisations necessary?
2006
Event: 8th Conference of International Association of Sport Economics (IASE) , May 4-6, 2006 , Bochum, Germany.
(Conference item: Conference , Speech )

Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido:
How to get innovative sports successfully broadcasted?
2006
Event: 81st Annual Conference of the Western Economic Association International (WEAI) , June 29-July 3, 2006 , San Diego, USA.
(Conference item: Conference , Speech )

Working paper, discussion paper

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido ; Schymetzki, Florian:
International Ranking of Sport Management Journals.
Bayreuth : Lehrstuhl für Volkswirtschaftslehre III , 2009 . - (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät ; 04-09 )

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido:
The Export of National Sport Leagues.
Bayreuth : Lehrstuhl für Volkswirtschaftslehre III , 2007 . - (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät ; 03-07 )

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido:
Assessing the Determinants of Broadcasting Fees : Theoretical Foundation and Empirical Evidence for the German Soccer League.
Bayreuth : Lehrstuhl für Volkswirtschaftslehre III , 2005 . - (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät ; 11-05 )

Woratschek, Herbert ; Schafmeister, Guido:
New Business Models for the Value Analysis of Sport Organisations.
Bayreuth : Lehrstuhl für Volkswirtschaftslehre III , 2005 . - (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät ; 05-05 )

Doctoral thesis

Schafmeister, Guido:
Sport im Fernsehen : Eine Analyse der Kundenpräferenzen für mediale Dienstleistungen.
Wiesbaden : Deutscher Universitäts-Verlag , 2007 . - XVII, 171 S. - (Gabler Edition Wissenschaft : Focus Dienstleistungsmarketing )
ISBN 978-3-8350-5439-4
( Doctoral thesis, 2007 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

This list was generated on Thu Sep 19 08:45:03 2019 CEST.
[Top of page]
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten über PHP:
http://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/133921611.xml