Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Challenging the institutional bias in research on education : Multiplicities of learning processes in Africa

Titelangaben

Alber, Erdmute ; Clemens, Iris:
Challenging the institutional bias in research on education : Multiplicities of learning processes in Africa.
2021
Veranstaltung: Africa Challenges (VAD) , 07.-11.06.2021 , Frankfurt.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Abstract

In our interdisciplinary panel, we want to investigate learning processes in the African context in a broad sense and work out their necessary multiplicity. By stressing the relationality of any learning situation, we highlight the interwoven net of narratives, persons, artefacts, ideas, practices etc. that constitutes learning processes in Africa.

Weitere Angaben

Publikationsform: Veranstaltungsbeitrag (Vortrag)
Begutachteter Beitrag: Ja
Institutionen der Universität: Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Lehrstuhl Allgemeine Erziehungswissenschaft
Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Lehrstuhl Allgemeine Erziehungswissenschaft > Lehrstuhl Allgemeine Erziehungswissenschaft - Univ.-Prof. Dr. Iris Clemens
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften
300 Sozialwissenschaften > 370 Bildung und Erziehung
Eingestellt am: 15 Sep 2023 06:33
Letzte Änderung: 15 Sep 2023 06:33
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/66094