Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Professional Development in Science Summer Schools : How Science Motivation and Technology Interest Link in with Innovative Educational Pathways

Titelangaben

Marth, Michaela ; Bogner, Franz X. ; Sotiriou, Sofoklis A.:
Professional Development in Science Summer Schools : How Science Motivation and Technology Interest Link in with Innovative Educational Pathways.
In: International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. Bd. 17 (2018) Heft 5 . - S. 47-63.
ISSN 1694-2116
DOI: https://doi.org/10.26803/ijlter.17.5.4

Weitere URLs

Angaben zu Projekten

Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
Open Access Publizieren
Ohne Angabe

Abstract

Our empirical study monitored science teachers‟ motivation and technology interest within a Professional Development (PD) module in a science summer school. The first empirical measurement consisted of the Science Motivation Questionnaire (SMQ) and the second of the Technology Questionnaire (TQ). A pre-/post-measurement recorded very high motivation and interest scores even before participation, which in a kind of ceiling effect might have caused the monitored stagnation in motivation and interest. However, science motivation and technology interest showed a close relationship, while no gender difference appeared in both scales. The inquiry-based science education (IBSE) strategy is regarded one brick to enrich teachers‟ daily classroom life, as 65.8% of the participating teachers had used IBSE already before, while after participation 60.5 % of them intended to even further increase its application in their classrooms. Within that context, motivation is regarded as one of the major positive features of IBSE to bring new life into classrooms.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Zusätzliche Informationen: BAYCEER146616
Keywords: summer school; professional development (PD); science motivation; technology interest; IBSE
Institutionen der Universität: Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Lehrstuhl Didaktik der Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren > Lehrstuhl Didaktik der Biologie - Univ.-Prof. Dr. Franz Xaver Bogner
Forschungseinrichtungen
Forschungseinrichtungen > Forschungszentren
Forschungseinrichtungen > Forschungszentren > Bayreuther Zentrum für Ökologie und Umweltforschung - BayCEER
Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen
Forschungseinrichtungen > Forschungsstellen > Zentrum zur Förderung des mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterrichts - Z-MNU
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige Professoren
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 500 Naturwissenschaften und Mathematik
Eingestellt am: 06 Mär 2019 10:34
Letzte Änderung: 07 Jun 2022 13:50
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/47862