Literature by the same author
plus at Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Brauchen Lehrkräfte für die Umsetzung von BNE spezifische professionelle Handlungskompetenzen? : Theoretische Grundlagen, Forschungsdesign und erste Ergebnisse

Title data

Hellberg-Rode, Gesine ; Schrüfer, Gabriele ; Hemmer, Michael:
Brauchen Lehrkräfte für die Umsetzung von BNE spezifische professionelle Handlungskompetenzen? : Theoretische Grundlagen, Forschungsdesign und erste Ergebnisse.
In: Zeitschrift für Geographiedidaktik. Vol. 42 (2014) Issue 4 . - pp. 257-281.
ISSN 2198-4298

Further data

Item Type: Article in a journal
Refereed: Yes
Keywords: Bildung; Wissen; Empirische Untersuchung; Handlungskompetenz; Lehrerbildung; Fachwissen; Lernumgebung; Systemisches Denken; Fachdidaktik; Geografieunterricht; Nachhaltige Entwicklung; Profession; Deutschland
Institutions of the University: Faculties > Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences > Department of Earth Sciences > Chair Didactic of Geography
Faculties > Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences > Department of Earth Sciences > Chair Didactic of Geography > Chair Didactic of Geography - Univ.-Prof. Dr. Gabriele Schrüfer
Faculties
Faculties > Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences
Faculties > Faculty of Biology, Chemistry and Earth Sciences > Department of Earth Sciences
Result of work at the UBT: No
DDC Subjects: 300 Social sciences > 370 Education
900 History and geography > 910 Geography, travel
Date Deposited: 24 Jul 2020 08:01
Last Modified: 24 Jul 2020 08:01
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/56079