Titelangaben
Biswas, Tanushree:
What takes 'us' so long? The philosophical poverty of childhood studies and education.
In: Childhood : A Global Journal of Child Research.
Bd. 29
(2022)
Heft 3
.
- S. 339-354.
ISSN 1461-7013
DOI: https://doi.org/10.1177/09075682221111642
Abstract
My argument addresses a significant history of philosophical racism–a term borrowed from Mogobe Ramose. The argument is: philosophical racism makes the racist philosophically poor, too. I propose that two philosophical keystones, i.e., ontological simultaneity and mutual causation need to be further developed by engaging non-Western contributions. I conclude by emphasising that childhood studies could level the playing field by paying attention to the intersections of racism and adultism. In turn contribute to inseparable fields like the philosophy of education.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Artikel in einer Zeitschrift |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Ja |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Institut für Philosophie > Professur Philosophie - Erkenntnistheorie Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Institut für Philosophie > Professur Philosophie - Erkenntnistheorie > Professur Philosophie - Erkenntnistheorie - Univ.-Prof. Dr. Cristina Borgoni Gonçalves Fakultäten Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Institut für Philosophie |
Titel an der UBT entstanden: | Nein |
Themengebiete aus DDC: | 100 Philosophie und Psychologie 100 Philosophie und Psychologie > 100 Philosophie 300 Sozialwissenschaften > 370 Bildung und Erziehung |
Eingestellt am: | 15 Jul 2022 06:53 |
Letzte Änderung: | 08 Sep 2023 11:15 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/70572 |