Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Informal Earth Education : Significant Shifts for Environmental Attitude and Knowledge

Titelangaben

Baierl, Tessa-Marie ; Johnson, Bruce ; Bogner, Franz X.:
Informal Earth Education : Significant Shifts for Environmental Attitude and Knowledge.
In: Frontiers in Psychology. Bd. 13 (2022) . - 819899.
ISSN 1664-1078
DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2022.819899

Volltext

Link zum Volltext (externe URL): Volltext

Angaben zu Projekten

Projekttitel:
Offizieller Projekttitel
Projekt-ID
Qualitätsoffensive Lehrerbildung
01JA1901
Open Access Publizieren
Ohne Angabe

Projektfinanzierung: Bundesministerium für Bildung und Forschung
Deutsche Forschungsgemeinschaft

Abstract

Environmental education aims to affect environmental knowledge and attitude to ultimately induce pro-environmental behavior. Based on 247 upper elementary school students, we tested the impact of an outdoor-based earth education program on environmental knowledge and attitude with a pre-post design. Both outcome measures were Rasch scales. Environmental knowledge is a composite of 27 system, action, and effectiveness knowledge items, and environmental attitude is a composite of 13 evaluative statements and 11 self-reported behaviors about nature preservation. Our analysis revealed gains in environmental knowledge and attitude. The convergence between knowledge and attitude increased significantly from pre- to post-program, and attitude played a significant role in knowledge acquisition.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: earth education; informal learning; environmental attitude; environmental knowledge; Campbell paradigm; Earthkeepers
Institutionen der Universität: Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige ProfessorInnen > Lehrstuhl Didaktik der Biologie - Univ.-Prof. Dr. Franz Xaver Bogner
Fakultäten
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie
Fakultäten > Fakultät für Biologie, Chemie und Geowissenschaften > Fachgruppe Biologie > Ehemalige ProfessorInnen
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 370 Bildung und Erziehung
Eingestellt am: 25 Mär 2023 22:00
Letzte Änderung: 14 Jun 2023 13:43
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/75315