Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

Do You Want to BeReal? Usage Intention and Well-Being for the Social Network BeReal

Titelangaben

Fortagne, Marius Arved ; Brand, Benedikt Martin ; Lis, Bettina:
Do You Want to BeReal? Usage Intention and Well-Being for the Social Network BeReal.
In: International Journal of Innovation and Technology Management. (1 Oktober 2024) .
ISSN 0219-8770
DOI: https://doi.org/10.1142/S0219877024500561

Volltext

Link zum Volltext (externe URL): Volltext

Weitere URLs

Abstract

The social network site (SNS) “BeReal” recently increased in popularity. In contrast to conventional SNS, BeReal counteracts staged self-portrayal and employing filters. Instead, it aims to uncover how users actually are by posting a photo at an unannounced time within a short period. Therefore, other, BeReal-specific factors need to be taken into account to entirely understand why people are (not) using this app. Building on the Self-Determination Theory, components of the Unified Theory of Acceptance, Use of Technology 2, and BeReal-specific particularities, a research model is validated by n=657 consumers using partial least square structural equation modeling. The authors appear to be the first to shed light on consumers’ usage intentions of this special type of SNS.

Weitere Angaben

Publikationsform: Artikel in einer Zeitschrift
Begutachteter Beitrag: Ja
Keywords: social network sites (SNSs); BeReal; intention to use; FOMO; privacy concerns; well-being
Institutionen der Universität: Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIII - Allgemeine Betriebswirtschaftslehre
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIII - Allgemeine Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIII - Allgemeine Betriebswirtschaftslehre - Univ. Prof. Dr. Bettina Lis
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation
Fakultäten > Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät > Fachgruppe Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation > Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre XIV - Marketing und Innovation - Univ.-Prof. Dr. Daniel Baier
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Eingestellt am: 18 Nov 2024 08:53
Letzte Änderung: 18 Nov 2024 08:53
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/91157