Anzahl der Einträge: 14.
2023
Merkl, Lisa-Marie ; Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
How do Traffic Light Labels work for Food Choices? : Insights of two Empirical Studies on underlying Mechanisms and Effects in Self-Service Canteens: An Abstract.
2023
Veranstaltung: Academy of Marketing Science Annual Conference
, 17.-19. Mai 2023
, New Orleans, LA, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
Circular food economy : A new perspective on food waste.
In: Projectics = Proyéctica = Projectique.
(2023)
Heft 34
.
- S. 69-85.
ISSN 2032-0043
DOI: https://doi.org/10.3917/proj.034.0069
Diekmann, Larissa:
Ein digitales Inverted-Classroom-Modell zur Berücksichtigung von Chancen und Herausforderungen digitaler Lehre : Ein Praxisbeispiel.
In: Vöing, Nerea ; Schmidt, Rebekka ; Neiske, Iris
(Hrsg.):
Aktive Teilhabe fördern : ICM und Student Engagement in der Hochschullehre. -
Dornstadt
: Visual Ink Publishing
,
2023
. - S. 189-224
ISBN 978-3-96784-020-9
2022
Merkl, Lisa-Marie ; Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
Do green traffic-light labels signal healthy, tasty, and filling? : How traffic-light labels impact food perception and food choice in self-service canteens.
2022
Veranstaltung: EMAC Annual Conference 2022
, 24.-27. Mai 2022
, Budapest, Ungarn.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
2021
Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
Leftover Consumption as a Means of Food Waste Reduction in Public Space? : Qualitative Insights from Online Discussions.
In: Sustainability.
Bd. 13
(2021)
Heft 24
.
- 13564.
ISSN 2071-1050
DOI: https://doi.org/10.3390/su132413564
2020
Diekmann, Larissa:
Can Someone Become Like Someone Else by Eating his or her Leftovers? : Analyzing the Perceived Transmission of Personality Traits through Leftovers ; An Abstract.
2020
Veranstaltung: 2019 Academy of Marketing Science World Marketing Congress
, 09.-12.07.2019
, Edinburgh, Scotland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-42545-6_22
Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian ; Ehrenfried, Jannika:
Men and the Food Leftovers of Attractive Others : An Abstract.
2020
Veranstaltung: 2019 Academy of Marketing Science Annual Conference
, 29.-31. Mai 2019
, Vancouver, Canada.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-39165-2_109
2019
Diekmann, Larissa ; Schreder, Regina ; Germelmann, Claas Christian:
Choosing and Valuing Canteen Leftovers from a Consumers’ Perspective.
2019
Veranstaltung: 6th French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior
, 21. bis 23. November 2019
, Nancy.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Neder, Pablo ; Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
Top-Talente für Oberfranken : Gewinnen – Binden – Begeistern.
2019
Veranstaltung: Top-Talente für Oberfranken : Gewinnen – Binden – Begeistern
, 23.05.2019
, Bayreuth.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Vortrag
)
Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
When Innovative Ways of Reducing Food Waste Meet Eating Culture in University Canteens.
2019
Veranstaltung: 2018 AMS 21st World Marketing Congress (WMC)
, 27.-29.06.2018
, Porto, Portugal.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-02568-7_193
2018
Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian ; Jendsch, Stefanie:
Why Consumers Remain Ignorant of Nutrition Information : The Roles of Subjective and Objective Nutrition Knowledge.
2018
Veranstaltung: Macromarketing Conference 2018
, 09.-12.07.2018
, Leipzig, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
2017
Diekmann, Larissa:
Effects of a Biased Nutrition Knowledge Calibration on Healthy Food Choices : An Abstract.
2017
Veranstaltung: 2016 AMS World Marketing Congress
, 19.-23.07.2016
, Paris, Frankreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-47331-4_114
Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
Die Verbraucherinformation und der informierte Verbraucher zwischen Selbstüberschätzung und Informationsüberlastung.
In: Möstl, Markus
(Hrsg.):
Europäisierung des Lebensmittelrechts : Verrechtlichung der Lebensmittelwirtschaft. -
Frankfurt am Main
: Fachmedien Recht und Wirtschaft, dfv Mediengruppe
,
2017
. - S. 63-82
. - (Schriften zum Lebensmittelrecht
; 36
)
ISBN 978-3-8005-1669-8
2016
Diekmann, Larissa:
Sharing von Lebensmitteln und Kontamination.
2016
Veranstaltung: Jahrestreffen der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten
, 23. September 2016
, Wuppertal, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
https://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/1167735854.xml