Bibliografische Daten exportieren
 

Decolonisation of Higher Education in Africa : Perspectives from Hybrid Knowledge Production

Titelangaben

Decolonisation of Higher Education in Africa : Perspectives from Hybrid Knowledge Production.
Hrsg.: Brahima, Abraham ; Turner, Irina ; Woldegiorgis, Emnet Tadesse
London ; New York, NY : Routledge , 2020 . - 244 S. - (Routledge Contemporary Africa Series )
ISBN 978-0-367-36060-3
DOI: https://doi.org/10.4324/9780429355288

Abstract

This book discusses the status and importance of decolonisation and indigenous knowledge in academic research, teaching, and learning programmes and beyond.

Taking practical lessons from a range of institutions in Africa, the book argues that that local and global sciences are culturally equal and capable of synergistic complementarity and then integrates the concept of hybrid science into discourses on decolonisation. The chapters argue for a cross-cultural dialogue between different epistemic traditions and the accommodation 'Indigenous' knowledge systems in higher education. Bringing together critical scholars, teaching and administrating academics from different disciplines, the chapters provide alternative conceptual outlooks and practical case-based perspectives towards decolonised study environments.

Weitere Angaben

Publikationsform: Buch / Monografie
Keywords: decolonisation; postcolonial studies; higher education studies; political studies; African studies; and philosophy
Institutionen der Universität: Fakultäten > Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Lehrstuhl Afrikanistik I > Lehrstuhl Afrikanistik I - Univ.-Prof. Dr. Gabriele Sommer
Profilfelder > Advanced Fields > Afrikastudien
Graduierteneinrichtungen > BIGSAS
Fakultäten
Fakultäten > Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Sprach- und Literaturwissenschaftliche Fakultät > Lehrstuhl Afrikanistik I
Profilfelder
Profilfelder > Advanced Fields
Graduierteneinrichtungen
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 100 Philosophie und Psychologie > 120 Epistemologie
300 Sozialwissenschaften > 300 Sozialwissenschaften, Soziologie
300 Sozialwissenschaften > 370 Bildung und Erziehung
400 Sprache > 400 Sprachwissenschaft
900 Geschichte und Geografie > 960 Geschichte Afrikas
Eingestellt am: 18 Feb 2021 11:14
Letzte Änderung: 25 Jan 2023 10:43
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/63153