Literatur vom gleichen Autor/der gleichen Autor*in
plus bei Google Scholar

Bibliografische Daten exportieren
 

The Thunberg Effect, Childism and Overheating

Titelangaben

Biswas, Tanushree:
The Thunberg Effect, Childism and Overheating.
2019
Veranstaltung: Crises and Responsibilities, kNOWledges in Academia, Arts and Activism : 9th BIGSAS Festival of African and African-Diasporic Literatures , 05.-07.07.2019 , Bayreuth.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop , Sonstige Präsentationstyp)

Abstract

The Thunberg Effect is a boundary breaking bridge builder in an overheated early 21st century world. School strikes have opened the global public sphere for even kindergarten-going citizens’ environmental concerns to be publicly voiced. Listening to such micro complaints within a larger socio-economic context implies self-critical rethinking about what is globally desirable in the light of childhood i.e. through the perspective of Childism. This workshop, followed by a panel discussion, aims to sensitize adult audiences to start opening up to the philosophical complexities of children and childhood that beckon care in an overheated era.

Weitere Angaben

Publikationsform: Veranstaltungsbeitrag (Sonstige)
Begutachteter Beitrag: Nein
Keywords: Childism; Overheating; Children's Civil Disobedince; Adultism
Institutionen der Universität: Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Lehrstuhl Allgemeine Pädagogik > Lehrstuhl Allgemeine Pädagogik - Univ.-Prof. Dr. Iris Clemens
Fakultäten
Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät
Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Lehrstuhl Allgemeine Pädagogik
Titel an der UBT entstanden: Ja
Themengebiete aus DDC: 100 Philosophie und Psychologie > 100 Philosophie
100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
300 Sozialwissenschaften > 300 Sozialwissenschaften, Soziologie
300 Sozialwissenschaften > 370 Bildung und Erziehung
Eingestellt am: 26 Aug 2019 09:06
Letzte Änderung: 26 Aug 2019 09:06
URI: https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/52006