Titelangaben
Biswas, Tanushree:
The Thunberg Effect, Childism and Overheating.
2019
Veranstaltung: Crises and Responsibilities, kNOWledges in Academia, Arts and Activism : 9th BIGSAS Festival of African and African-Diasporic Literatures
, 05.-07.07.2019
, Bayreuth.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Sonstige
Präsentationstyp)
Weitere URLs
Abstract
The Thunberg Effect is a boundary breaking bridge builder in an overheated early 21st century world. School strikes have opened the global public sphere for even kindergarten-going citizens’ environmental concerns to be publicly voiced. Listening to such micro complaints within a larger socio-economic context implies self-critical rethinking about what is globally desirable in the light of childhood i.e. through the perspective of Childism. This workshop, followed by a panel discussion, aims to sensitize adult audiences to start opening up to the philosophical complexities of children and childhood that beckon care in an overheated era.
Weitere Angaben
Publikationsform: | Veranstaltungsbeitrag (Sonstige) |
---|---|
Begutachteter Beitrag: | Nein |
Keywords: | Childism; Overheating; Children's Civil Disobedince; Adultism |
Institutionen der Universität: | Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Lehrstuhl Allgemeine Pädagogik > Lehrstuhl Allgemeine Pädagogik - Univ.-Prof. Dr. Iris Clemens Fakultäten Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät Fakultäten > Kulturwissenschaftliche Fakultät > Lehrstuhl Allgemeine Pädagogik |
Titel an der UBT entstanden: | Ja |
Themengebiete aus DDC: | 100 Philosophie und Psychologie > 100 Philosophie 100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie 300 Sozialwissenschaften > 300 Sozialwissenschaften, Soziologie 300 Sozialwissenschaften > 370 Bildung und Erziehung |
Eingestellt am: | 26 Aug 2019 09:06 |
Letzte Änderung: | 26 Aug 2019 09:06 |
URI: | https://eref.uni-bayreuth.de/id/eprint/52006 |