Veröffentlichungen "Föhr, Jonas"

Eine Ebene nach oben ...
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Publikationsform | Jahr
Springe zu: 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018
Anzahl der Einträge: 20.

2023

Koch, Timo ; Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Who’s to blame? : The Effect of Consumers’ Role Attributions of Smart Voice-Interaction Technologies during Service Failures.
2023
Veranstaltung: Frontiers in Service 2023 , 15.-18.06.2023 , Maastricht, Niederlande.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Föhr, Jonas ; Koch, Timo ; Germelmann, Claas Christian:
Boarding completed? : Wie die „Reise zum Mittelpunkt des Metaversums“ weitergehen könnte.
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement. Bd. 69 (2023) Heft 3 . - S. 15-20.
ISSN 1436-798X

Koch, Timo ; Föhr, Jonas ; Wolff, Adrian ; Germelmann, Claas Christian:
The Elephant in the Living Room? – How consumers use mental models to explain the black box of smart voice-interaction technologies.
2023
Veranstaltung: French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior , Innsbruck, Österreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop , Vortrag )

Yefimenko, Olena ; Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
I’ll have what Alexa’s having… but only if that’s what I’m looking for : The impact of personalization on recommendation capabilities of smart voice-interaction technology in voice commerce.
In: Journal of Service Management Research. Bd. 7 (2023) Heft 1 . - S. 23-38.
ISSN 2511-8676
DOI: https://doi.org/10.5771/2511-8676-2023-1-23

Koch, Timo ; Föhr, Jonas ; Wolff, Adrian ; Germelmann, Claas Christian:
A qualitative approach using the Zaltman Metaphoric Elicitation Technique (ZMET).
2023
Veranstaltung: International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS) , 24.-25.08.2023 , Bielefeld.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Paper )

Schmolke, Luisa-Marie ; Föhr, Jonas:
„Wir wollen abstrakte Versicherungsprodukte erlebbar machen".
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement. Bd. 69 (2023) Heft 3 . - S. 46-49.
ISSN 1436-798X

2022

Koch, Timo ; Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Blaming the butler? Consumer responses to service failures of smart voice-interaction technologies.
2022
Veranstaltung: International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS) , 25.-26.08.2022 , Bielefeld.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Poster )

Föhr, Jonas:
A Consumer Behavior and Service Marketing Perspective on Smart Technology : Understanding smart consumption experiences, their contexts, consumer trust, and smart service encounters.
Bayreuth , 2022 . - VI, 213 S.
( Dissertation, 2022 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
DOI: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00006420

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
The Future is now – Oder: Weshalb wir Marketer über Alexa sprechen sollten.
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement. Bd. 68 (2022) Heft 2 . - S. 16-20.
ISSN 1436-798X

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Researching the Black Box : A Call for Methodological Diversity, Transdisciplinarity, and Creativity in Research on Smart Digital Consumption.
In: Llamas, Rosa ; Belk, Russell (Hrsg.): The Routledge Handbook of Digital Consumption. 2. Auflage. - London ; New York : Routledge , 2022
ISBN 978-1-03-232959-8

Bressgott, Timna ; Föhr, Jonas ; Mahr, Dominik ; Germelmann, Claas Christian ; Wetzels, Martin:
Trust at first talk : The role of delight and trustworthiness in voice-assisted smart service encounters.
2022
Veranstaltung: International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS) , 25.-26.08.2022 , Bielefeld.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Paper )

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
When Smartness Comes From the Analogue? The Hybrid Context Dimension of Smart Services.
In: Bruhn, Manfred ; Hardwich, Karsten (Hrsg.): Smart Services. Band 2: Geschäftsmodelle - Erlösmodelle - Kooperationsmodelle. - Wiesbaden , 2022 . - S. 335-359
ISBN 978-3-658-37346-7
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-37346-7_12

2021

Winter, Andreas ; Föhr, Jonas ; Neder, Pablo:
Purpose, übernehmen Sie! : Mit einem Higher Platform Purpose und Algorithmen zu einer nachhaltig erfolgreichen Plattformmarke.
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement. Bd. 67 (2021) Heft 3 . - S. 35-42.
ISSN 1436-798X

2020

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Alexa, Can I Trust You? : Exploring Consumer Paths to Trust in Smart Voice-Interaction Technologies.
In: Journal of the Association for Consumer Research. Bd. 5 (2020) Heft 2 . - S. 181-205.
ISSN 2378-1823
DOI: https://doi.org/10.1086/707731

2019

Föhr, Jonas:
Irgendetwas zwischen bester Freundin und Wellensittich?! : Smart Home Technologien in der Konsumentenverhaltensforschung.
2019
Veranstaltung: 32. Meeting Universal Home , 14.11.2019 , Werl, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Alexa, who are you? : Consumer trust in and mental representations of smart home technologies.
2019
Veranstaltung: International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS) , 22.-23.08.2019 , Bielefeld.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Paper )

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
"Like a person that’s very close to me" – Building and retention of benevolence-based trust in smart technology.
2019
Veranstaltung: 48th EMAC Annual Conference , 28.-31.5.2019 , Hamburg, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Paper )

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Alexa, Can I Call You Mum? A Developmental Perspective on Consumer Trust in Smart Home Technologies.
In: Advances in Consumer Research. Bd. 47 (2019) . - S. 969.
ISSN 0098-9258

2018

Föhr, Jonas:
Irgendetwas zwischen bester Freundin und Wellensittich? : Smarte Technologien in der Persuasionsforschung.
2018
Veranstaltung: Jahrestreffen der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten , 20. September 2018 , Lüneburg, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Media-Specific Persuasion Knowledge of Social Network Sites Users : an Exploratory Study.
2018
Veranstaltung: ACR European Conference , 21-23. Juni 2018 , Gent.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Diese Liste wurde am Wed Dec 25 08:37:10 2024 CET generiert.
[Zum Seitenanfang]
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
https://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/1172908656.xml