Gruppieren nach:
Publikationsform |
JahrAnzahl der Einträge: 20.
Artikel in einer Zeitschrift
Föhr, Jonas ; Koch, Timo ; Germelmann, Claas Christian:
Boarding completed? : Wie die „Reise zum Mittelpunkt des Metaversums“ weitergehen könnte.
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement.
Bd. 69
(2023)
Heft 3
.
- S. 15-20.
ISSN 1436-798X
Yefimenko, Olena ; Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
I’ll have what Alexa’s having… but only if that’s what I’m looking for : The impact of personalization on recommendation capabilities of smart voice-interaction technology in voice commerce.
In: Journal of Service Management Research.
Bd. 7
(2023)
Heft 1
.
- S. 23-38.
ISSN 2511-8676
DOI: https://doi.org/10.5771/2511-8676-2023-1-23
Schmolke, Luisa-Marie ; Föhr, Jonas:
„Wir wollen abstrakte Versicherungsprodukte erlebbar machen".
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement.
Bd. 69
(2023)
Heft 3
.
- S. 46-49.
ISSN 1436-798X
Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
The Future is now – Oder: Weshalb wir Marketer über Alexa sprechen sollten.
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement.
Bd. 68
(2022)
Heft 2
.
- S. 16-20.
ISSN 1436-798X
Winter, Andreas ; Föhr, Jonas ; Neder, Pablo:
Purpose, übernehmen Sie! : Mit einem Higher Platform Purpose und Algorithmen zu einer nachhaltig erfolgreichen Plattformmarke.
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement.
Bd. 67
(2021)
Heft 3
.
- S. 35-42.
ISSN 1436-798X
Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Alexa, Can I Trust You? : Exploring Consumer Paths to Trust in Smart Voice-Interaction Technologies.
In: Journal of the Association for Consumer Research.
Bd. 5
(2020)
Heft 2
.
- S. 181-205.
ISSN 2378-1823
DOI: https://doi.org/10.1086/707731
Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Alexa, Can I Call You Mum? A Developmental Perspective on Consumer Trust in Smart Home Technologies.
In: Advances in Consumer Research.
Bd. 47
(2019)
.
- S. 969.
ISSN 0098-9258
Aufsatz in einem Buch
Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Researching the Black Box : A Call for Methodological Diversity, Transdisciplinarity, and Creativity in Research on Smart Digital Consumption.
In: Llamas, Rosa ; Belk, Russell
(Hrsg.):
The Routledge Handbook of Digital Consumption. 2. Auflage. -
London ; New York
: Routledge
,
2022
ISBN 978-1-03-232959-8
Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
When Smartness Comes From the Analogue? The Hybrid Context Dimension of Smart Services.
In: Bruhn, Manfred ; Hardwich, Karsten
(Hrsg.):
Smart Services. Band 2: Geschäftsmodelle - Erlösmodelle - Kooperationsmodelle. -
Wiesbaden
,
2022
. - S. 335-359
ISBN 978-3-658-37346-7
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-37346-7_12
Veranstaltungsbeitrag
Koch, Timo ; Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Who’s to blame? : The Effect of Consumers’ Role Attributions of Smart Voice-Interaction Technologies during Service Failures.
2023
Veranstaltung: Frontiers in Service 2023
, 15.-18.06.2023
, Maastricht, Niederlande.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Koch, Timo ; Föhr, Jonas ; Wolff, Adrian ; Germelmann, Claas Christian:
The Elephant in the Living Room? – How consumers use mental models to explain the black box of smart voice-interaction technologies.
2023
Veranstaltung: French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior
, Innsbruck, Österreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Vortrag
)
Koch, Timo ; Föhr, Jonas ; Wolff, Adrian ; Germelmann, Claas Christian:
A qualitative approach using the Zaltman Metaphoric Elicitation Technique (ZMET).
2023
Veranstaltung: International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS)
, 24.-25.08.2023
, Bielefeld.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Paper
)
Koch, Timo ; Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Blaming the butler? Consumer responses to service failures of smart voice-interaction technologies.
2022
Veranstaltung: International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS)
, 25.-26.08.2022
, Bielefeld.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Poster
)
Bressgott, Timna ; Föhr, Jonas ; Mahr, Dominik ; Germelmann, Claas Christian ; Wetzels, Martin:
Trust at first talk : The role of delight and trustworthiness in voice-assisted smart service encounters.
2022
Veranstaltung: International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS)
, 25.-26.08.2022
, Bielefeld.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Paper
)
Föhr, Jonas:
Irgendetwas zwischen bester Freundin und Wellensittich?! : Smart Home Technologien in der Konsumentenverhaltensforschung.
2019
Veranstaltung: 32. Meeting Universal Home
, 14.11.2019
, Werl, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Alexa, who are you? : Consumer trust in and mental representations of smart home technologies.
2019
Veranstaltung: International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS)
, 22.-23.08.2019
, Bielefeld.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Paper
)
Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
"Like a person that’s very close to me" – Building and retention of benevolence-based trust in smart technology.
2019
Veranstaltung: 48th EMAC Annual Conference
, 28.-31.5.2019
, Hamburg, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Paper
)
Föhr, Jonas:
Irgendetwas zwischen bester Freundin und Wellensittich? : Smarte Technologien in der Persuasionsforschung.
2018
Veranstaltung: Jahrestreffen der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten
, 20. September 2018
, Lüneburg, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Media-Specific Persuasion Knowledge of Social Network Sites Users : an Exploratory Study.
2018
Veranstaltung: ACR European Conference
, 21-23. Juni 2018
, Gent.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Dissertation
Föhr, Jonas:
A Consumer Behavior and Service Marketing Perspective on Smart Technology : Understanding smart consumption experiences, their contexts, consumer trust, and smart service encounters.
Bayreuth
,
2022
. - VI, 213 S.
(
Dissertation,
2022
, Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
DOI: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00006420
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
https://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/1172908656.xml