Anzahl der Einträge: 71.
2024
Brandt, Christian ; Heidenreich, Heiko ; Reichel, Kristoff ; Kurscheidt, Markus:
Rivalry between tournaments : LIV Golf vs PGA Tour in fans' perception.
2024
Veranstaltung: 13. Innsbrucker Sportökonomie & -management Symposium
, März 2024
, Innsbruck.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Bär, Sören ; Boyacıoğlu, Sarp ; Kurscheidt, Markus:
Auf dem Weg in ein digitales Event-Zeitalter : Welche Faktoren beeinflussen die Zahlungsbereitschaft für virtuelle Konzerte?
In: Zanger, Cornelia
(Hrsg.):
Events und Zukunftsstrategien in der Live-Kommunikation : Aktuelle Ergebnisse der Eventforschung. -
Wiesbaden
: Springer Gabler
,
2024
. - S. 111-147
. - (Markenkommunikation und Beziehungsmarketing
)
ISBN 978-3-658-43179-2
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-43180-8
Heidenreich, Heiko ; Dickson, Geoff ; Strohfuß, Nicolas ; Kurscheidt, Markus:
Exploring oppositionality and support of Counter-Strike redditors for the World ESports Association.
In: Leisure Studies.
Bd. 43
(2024)
Heft 4
.
- S. 662-676.
ISSN 1466-4496
DOI: https://doi.org/10.1080/02614367.2023.2243655
Brandt, Christian ; Heidenreich, Heiko ; Kurscheidt, Markus:
Legitimacy Of Competing Golf Tournament Series : An Interview Study On Fan Perspectives.
2024
Veranstaltung: 32nd European Sport Management Conference: EASM Sport Management and Social Inclusion
, 3-6 September 2024
, Paris, France.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Reichel, Kristoff ; Sannikov, Ilia ; Brandt, Christian ; Kurscheidt, Markus:
More Market and Less Regulation? Fan Attitudes Toward the Governance of the Russian Premier League.
In: IJSF : International Journal of Sport Finance.
Bd. 19
(2024)
Heft 4
.
- S. 208-226.
ISSN 1930-076X
Ma, Yang ; Brandt, Christian ; Kurscheidt, Markus:
Supporter attitudes towards league governance in emerging football markets : evidence from fans of the Chinese Super League.
In: Managing Sport and Leisure.
Bd. 29
(2024)
Heft 6
.
- S. 977-994.
ISSN 2375-0472
DOI: https://doi.org/10.1080/23750472.2022.2134914
2023
Brandt, Christian ; Krugliak, Maryna ; Kurscheidt, Markus:
Fan-Aktivismus im internationalen Vergleich: Deutschland und Ukraine.
2023
Veranstaltung: 26. Hochschultag der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft (dvs)
, 20. - 22. September 2023
, Bochum.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Bär, Sören ; Hoang, Loc Minh ; Kurscheidt, Markus:
Ziele und Strategien professioneller Fußballclubs bei der Etablierung von eSports-Abteilungen : Eine vergleichende qualitative Analyse ausgewählter deutscher Bundesligisten.
In: Rebeggiani, Luca ; Drewes, Michael
,
KCV KompetenzCentrum für angewandte Volkswirtschaftslehre
(Hrsg.):
Wettbewerb und Wettbewerbspolitik im Sport. -
Essen
: MA Akademie Verlags- und Druck-Gesellschaft
,
2023
. - S. 257-291
. - (KCV Schriftenreihe
; 7
)
ISBN 978-3-89275-364-3
2022
Reichel, Kristoff ; Brandt, Christian ; Kurscheidt, Markus:
American Football-Fans in Germany : Far away and yet so close!?
2022
Veranstaltung: 13th ESEA Conference : Annual Conference of the European Sport Economics Association
, 24.-26. August 2022
, Helsinki, Finnland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Kurscheidt, Markus ; Brandt, Christian ; Reichel, Kristoff:
Initiativen zur „Zukunft des Profifußballs“ zwischen Fan- und Ligainteressen : Eine wettbewerbspolitische Bestandsaufnahme.
2022
Veranstaltung: 11. Innsbrucker Sportökonomie & -Management Symposium
, 03.03.2022
, Innsbruck, Österreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Brandt, Christian ; Reichel, Kristoff ; Kurscheidt, Markus:
Die Auswirkungen der Covid-19 Pandemie auf das Management deutscher Amateurfußballvereine.
2022
Veranstaltung: 25. Sportwissenschaftlicher Hochschultag der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft (dvs)
, 29.-31. März 2022
, Digital/Kiel.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus:
Crowdfunding as Financing Tool of Semi-professional Sports Clubs : Evidence on Funders' Preferences and Typologies.
In: Athens Journal of Sports.
Bd. 9
(2022)
Heft 3
.
- S. 135-160.
ISSN 2241-7915
DOI: https://doi.org/10.30958/ajspo.9-3-2
Ma, Yang ; Kurscheidt, Markus:
Doing It the Chinese Way : The Politically-led Commercialization of Professional Football in China.
In: Journal of Global Sport Management.
Bd. 7
(2022)
Heft 3
.
- S. 355-371.
ISSN 2470-4075
DOI: https://doi.org/10.1080/24704067.2020.1753332
Heidenreich, Heiko ; Brandt, Christian ; Dickson, Geoff ; Kurscheidt, Markus:
Esports Associations and the Pursuit of Legitimacy : Evidence From Germany.
In: Frontiers in Sports and Active Living.
Bd. 4
(2022)
.
- 869151.
ISSN 2624-9367
DOI: https://doi.org/10.3389/fspor.2022.869151
Bär, Sören ; Korrmann, Laura ; Kurscheidt, Markus:
How Nudging Inspires Sustainable Behavior among Event Attendees : A Qualitative Analysis of Selected Music Festivals.
In: Sustainability.
Bd. 14
(2022)
Heft 10
.
- 6321.
ISSN 2071-1050
DOI: https://doi.org/10.3390/su14106321
Brandt, Christian ; Reichel, Kristoff ; Kurscheidt, Markus:
The Impact of the Covid-19 Pandemic on the Management of German Amateur Football Clubs.
2022
Veranstaltung: 30th European Sport Management Conference
, 5.-8.9.2022
, Innsbruck, Österreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus:
Season ticketing as a risk management tool in professional team sports : A pricing analysis of German soccer and basketball.
In: Journal of Risk and Financial Management.
Bd. 15
(2022)
Heft 9
.
- 392.
ISSN 1911-8074
DOI: https://doi.org/10.3390/jrfm15090392
Brandt, Christian ; Kurscheidt, Markus:
Striving for Social Sustainability of Football Commercialization : An Ethnographic Case Study of the German Fan-Governed Club HFC Falke.
In: Sustainability.
Bd. 14
(2022)
Heft 15
.
- 9230.
ISSN 2071-1050
DOI: https://doi.org/10.3390/su14159230
2021
Kurscheidt, Markus ; Tittlbach, Susanne ; Ströbel, Tim:
E-Sport - Chance oder Bedrohung für das etablierte Sportsystem?
In: Spektrum.
Bd. 17
(2021)
Heft 2
.
- S. 66-69.
Ma, Yang ; Kurscheidt, Markus:
Modifying tradition : Understanding organizational change in Chinese elite sport training at the grassroots level.
In: Sustainability.
Bd. 13
(2021)
Heft 7
.
- 4048.
ISSN 2071-1050
DOI: https://doi.org/10.3390/su13074048
Kurscheidt, Markus ; Tittlbach, Susanne ; Scholz, Uwe:
Spitzensport und Breitensport : Partnerschaften und Kooperationen der Universität Bayreuth.
In: Spektrum.
Bd. 17
(2021)
Heft 2
.
- S. 74-77.
Kurscheidt, Markus:
Tradition - Innovation - Performance : Sportwissenschaftliche Studienangebote der Universität Bayreuth.
In: Spektrum.
Bd. 17
(2021)
Heft 2
.
- S. 84-85.
Reichel, Kristoff ; Brandt, Christian ; Kurscheidt, Markus:
Why Are They Interested in Watching Professional Handball? Survey Findings On German Handball Attendance.
2021
Veranstaltung: 12th ESEA Conference on Sport Economics
.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Kurscheidt, Markus:
Zukunft des Profifußball.
In: Spektrum.
Bd. 17
(2021)
Heft 2
.
- S. 9-11.
2020
Kurscheidt, Markus ; Prüschenk, Nathalie:
Attitudes toward Olympic gigantism : Evidence from Germany.
In: German Journal of Exercise and Sport Research.
Bd. 50
(2020)
Heft 2
.
- S. 208-217.
ISSN 2509-3150
DOI: https://doi.org/10.1007/s12662-019-00642-w
Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Towards a Model of Olympic Social Capital : Theory and Early Evidence.
In: Current Issues in Sport Science.
Bd. 5
(2020)
.
- 001.
ISSN 2414-664
DOI: https://doi.org/10.15203/CISS_2020.001
2019
Reichel, Kristoff ; Kurscheidt, Markus:
Hot ambiance or chaos in the stands? Attitudes of active fans toward ultra groups in german football.
2019
Veranstaltung: 9th World Congress on Science & Football
, 04.-07. Juni 2019
, Melbourne, Australia.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Strittmatter, Anna-Maria ; Kilvinger, Boris ; Bodemar, Annika ; Skille, Eivind A. ; Kurscheidt, Markus:
Dual governance structures in action sports : institutionalization processes of professional snowboarding revisited.
In: Sport in Society.
Bd. 22
(2019)
Heft 10
.
- S. 1655-1673.
ISSN 1743-0445
DOI: https://doi.org/10.1080/17430437.2018.1440696
Ma, Yang ; Kurscheidt, Markus:
Governance of the Chinese Super League : A Struggle between Governmental Control and Market Orientation.
In: Sport, Business and Management.
Bd. 9
(2019)
Heft 1
.
- S. 4-25.
ISSN 2042-678X
DOI: https://doi.org/10.1108/SBM-11-2017-0070
Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus:
Membership versus green fee pricing for golf courses : The im-pact of market and golf club determinants.
In: European Sport Management Quarterly.
Bd. 19
(2019)
Heft 3
.
- S. 331-352.
ISSN 1618-4742
DOI: https://doi.org/10.1080/16184742.2018.1527380
Ma, Yang ; Kurscheidt, Markus:
Research on Chinese Super League Governance Reform based on the Organization Change Theory.
In: Tiyu-xuekan = Journal of Physical Education.
Bd. 26
(2019)
Heft 6
.
- S. 57-62.
ISSN 1006-7116
DOI: https://doi.org/10.16237/j.cnki.cn44-1404/g8.2019.06.009
2018
Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Attitudes towards Olympic Gigantism : Evidence from Germany.
2018
Veranstaltung: The 26th European Sport Management Conference, Managing Sport in a Changing Europe
, 05.-08.09.2018
, Malmö, Schweden.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Attitudes towards Olympic Gigantism : Evidence from Germany.
In: Carlsson, Bo ; Breitbarth, Tim ; Bjärsholm, Daniel
(Hrsg.):
The 26th European Sport Management Conference : Book of Abstracts. -
Malmö
: Malmö University
,
2018
. - S. 197-198
ISBN 978-91-7104-949-0
Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Determinants of the perception of Olympic spectators : Comparative empirical evidence.
In:
International Sociology of Sports Association (ISSA)
(Hrsg.):
ISSA 2018 Abstracts. -
Lausanne
,
2018
. - S. 101
Ma, Yang ; Kurscheidt, Markus:
German football governance and its inspirations.
In: Tiyu-xuekan = Journal of Physical Education.
Bd. 25
(2018)
Heft 1
.
- S. 61-67.
ISSN 1006-7116
Huth, Christopher ; Hähnlein, Johannes ; Kurscheidt, Markus:
Internationale Zielmarktauswahl im Profifußball : Ein Scoring-Modell zur Deutschen Fußball Liga.
In: Sciamus - Sport und Management.
(2018)
Heft 1
.
- S. 32-49.
ISSN 1869-8247
2017
Renz, Michael ; Kurscheidt, Markus:
Competitive assessment of nationally closed markets in professional European football.
In:
International Society of Sports Sciences in the Arab World
(Hrsg.):
Book of abstracts: International congress I3SAW Stirling 24-27 April 2017
"Sports Sciences in the Arab world and Europe: Current state and future perspectives". -
Stirling
,
2017
. - S. 127-129
Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
"Olympisches Kapital" : ein sozialkapitaltheoretisches Modell Olympischer Werte.
2017
Veranstaltung: 7. Innsbrucker Sportökonomie & -Management Symposium
, 16.03.2017
, Innsbruck, Österreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Kurscheidt, Markus ; Gruber, Daniel:
The demand for hooliganism in European soccer : Evidence from Germany measured by reported incidences.
2017
Veranstaltung: 13th WEAI International Conference
, 3-6 January 2017
, Santiago de Chile.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Paper
)
Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Do the Youth Olympic Games have the potential to shift perceptions of Olympism? Evidence from young people's views on Olympic values.
In: International Journal of Sport Management and Marketing.
Bd. 17
(2017)
Heft 4-6
.
- S. 351-380.
ISSN 1740-2808
DOI: https://doi.org/10.1504/IJSMM.2017.087440
Kempf, Nico ; Reichel, Kristoff ; Kurscheidt, Markus:
Implementierung von CSR-Konzepten in Sportverbänden : Befunde einer Erhebung zu den Fußball-Landesverbänden.
In: Pawlowski, Tim ; Fahrner, Marcel
(Hrsg.):
Arbeitsmarkt und Sport - eine ökonomische Betrachtung : Sport Labor Economics. -
Schorndorf
: Hofmann
,
2017
. - S. 103-122
. - (Sportökonomie
; 19
)
ISBN 978-3-7780-8379-6
Kurscheidt, Markus:
Marktlogik oder Fankultur? : Sport Governance zwischen Kommerz, Tradition und Werten.
In: Spektrum.
Bd. 13
(2017)
Heft 1
.
- S. 34-37.
Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
"Olympisches Kapital" : ein sozialkapitaltheoretisches Modell Olympischer Werte.
In: Schnitzer, Martin ; Schütte, Norbert
(Hrsg.):
7. Innsbrucker Sportökonomie & -management Symposium : book of abstracts. -
Innsbruck
,
2017
. - S. 42
2016
Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus:
Does environmental friendliness pay off in outdoor sports? Evidence from hedonic pricing of German golf courses.
2016
Veranstaltung: 8. ESEA European Conference on Sport Economics
, 31. August - 02. September 2016
, Groningen, Niederlande.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Spectator perception and social capital of Olympic Values.
2016
Veranstaltung: 8th International Sport Business Symposium
, 16. August 2016
, Rio de Janeiro, Brasilien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Do Youth Games have the potential to shift perceptions on Olympism? Implications from young people’s views on Olympic values and the Sochi Games.
2016
Veranstaltung: 7th International Sport Business Symposium
, 16.02.2016
, Lillehammer, Norwegen.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Do Youth Games have the potential to shift perceptions on Olympism? Implications from young people’s views on Olympic values and the Sochi Games.
In: Preuss, Holger ; Hanstad, Dag Vidar ; Skirstad, Berit
(Hrsg.):
7th International Sport Business Symposium : abstracts. -
Lillehammer
,
2016
. - S. 71-72
Renz, Michael ; Kurscheidt, Markus:
Migration and national team competitions - BIG-5 as profiteers?
In:
The 24th EASM Conference : Memories and identities in sport management in Europe ; Abstract book. -
Warschau
: Warsaw School of Tourism and Hospitality Management
,
2016
. - S. 41
ISBN 978-83-63469-13-9
Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Spectator perception and social capital of Olympic Values.
In: Preuss, Holger ; DaCosta, Lamartine
(Hrsg.):
8th International Sport Business Symposium : Abstracts ; Data as of 15.08.2016. -
Rio de Janeiro
,
2016
. - S. 43-44
Reichel, Kristoff ; Kempf, Nico ; Kurscheidt, Markus:
Umsetzung von CSR-Konzepten in den Landesverbänden des Deutschen Fußball-Bundes : Eine Evaluationsstudie.
In: Pawlowski, Tim
,
Conference Arbeitskreis Sportökonomie e.V.
(Hrsg.):
Book of Abstracts : 20. Jahrestagung. -
Tübingen
,
2016
Renz, Michael ; Kurscheidt, Markus:
Unerwartete Spillover Effekte der Spielermigration im Europäischen Fußballmarkt.
In: Schnitzer, M. ; Schütte, N. ; Schlemmer, Philipp ; Preuß, H. ; Kopp, M.
(Hrsg.):
6. Innsbrucker Sportökonomie & –management Symposium : Book of abstracts. -
Innsbruck
,
2016
. - S. 70-71
Kurscheidt, Markus:
Die wirtschaftliche Bedeutung von Sportgroßevents : Konsumausgaben und Ex-ante-Analysen.
In: Deutscher, Christian ; Hovemann, Gregor ; Pawlowski, Tim ; Thieme, Lutz
(Hrsg.):
Handbuch Sportökonomik. -
Schorndorf
: Hofmann
,
2016
. - S. 365-381
. - (Beiträge zur Lehre und Forschung im Sport
; 190
)
ISBN 978-3-7780-4900-6
2015
Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus:
Evaluating project- and participant-related success factors for crowdfunding in sports clubs.
2015
Veranstaltung: 23. European Association for Sport Management Conference (EASM)
, 09.-12.09.2015
, Dublin.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus:
Designing Sports Leagues : A Measurement of Fan Preferences towards League Design in German Team Sports.
2015
Veranstaltung: 7. ESEA European Conference in Sports Economics
, 27.-28.08.2015
, Zürich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
The Olympic Idea as intangible globalized social capital : an attempt of measurement.
2015
Veranstaltung: 50th Anniversary – World Congress of Sociology of Sport “The sociological lens and the well-being of sport”
, 09.-12.06.2015
, Paris, Frankreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Kurscheidt, Markus ; Gruber, Daniel:
Are Ultras more violent than other fan groups?
2015
Veranstaltung: 23. European Association for Sport Management Conference (EASM)
, 09.-12.09.2015
, Dublin.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Gruber, Daniel ; Kurscheidt, Markus:
Managing football stadia for economic sustainability.
2015
Veranstaltung: 23. European Association for Sport Management Conference (EASM)
, 09.-12.09.2015
, Dublin.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
The Olympic Idea as intangible globalized social capital : an attempt of measurement.
In:
Book of abstracts ISSA World Congress. -
Paris
,
2015
. - S. 90
2013
Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus ; Hösl, F.:
Nationale Governance vs. internationale Wettbewerbsfähigkeit : Wo steht die Fußball-Bundesliga mit ihrem restriktiven Ansatz?
2013
Veranstaltung: 21. Sportwissenschaftlicher Hochschultag der dvs
, 25.-27.09.2013
, Konstanz.
(Veranstaltungsbeitrag: Vortragsreihe
,
Vortrag
)
Kurscheidt, Markus:
Volkswirtschaftliche Relevanz von Sportgroßereignissen : Modernisierungsperspektiven in Russland.
In: Lorenz, Oliver
(Hrsg.):
Business Guide Deutschland Russland 2013 : Das Jahrbuch für die deutsch-russischen Wirtschaftsbeziehungen. -
Berlin
: Wegweiser Media
,
2013
. - S. 205
ISBN 978-3-942324-12-0
2011
Kurscheidt, Markus ; Deitersen-Wieber, Angela:
Sport Governance in Gemany.
In: Sobry, Claude
(Hrsg.):
Sports governance in the world : a socio-historic approach. -
Paris
: Éd. Le Manuscrit
,
2011
. - S. 259-306
ISBN 978-2-30403-820-0
2010
Deitersen-Wieber, Angela ; Kurscheidt, Markus:
Anreiz- und Selektionsprobleme im Präventivsport : eine empirische Analyse GKV-geförderter Sportangebote zur Prävention von Rückenbeschwerden.
In: Kähler, Robin S.
(Hrsg.):
Ökonomische Perspektiven von Sport und Gesundheit. -
Schorndorf
: Hofmann
,
2010
. - S. 147-163
. - (Sportökonomie
; 11
)
ISBN 978-3-7780-8371-0
2009
Preuß, Holger ; Kurscheidt, Markus ; Schütte, Norbert:
Ökonomie des Tourismus durch Sportgroßveranstaltungen : eine empirische Analyse zur Fußball-Weltmeisterschaft 2006.
Wiesbaden
:
Gabler
,
2009
. -
XII, 299 S.
ISBN 978-3-8349-1955-7
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-8441-8
Kurscheidt, Markus:
The World Cup.
In: Andreff, Wladimir ; Szymanski, Stefan
(Hrsg.):
Handbook on the Economics of Sport. -
Cheltenham
: Elgar
,
2009
. - S. 197-213
ISBN 978-1-84844-351-8
2008
Klein, Marie-Luise ; Kurscheidt, Markus:
Bessere Vermarktung von Sportangeboten in ressourcenschwachen Umfeldern.
In: Hermanns, Arnold ; Riedmüller, Florian
(Hrsg.):
Management-Handbuch Sport-Marketing. -
München
: Vahlen
,
2008
. - S. 509-526
ISBN 978-3-8006-3558-0
Kurscheidt, Markus ; Preuß, Holger ; Schütte, Norbert:
Konsuminduzierter Impakt von Sportgroßevents am Beispiel der Fußball-WM 2006 : Befragungsergebnisse und Implikationen für die EURO 2008.
In: Wirtschaftspolitische Blätter.
Bd. 55
(2008)
Heft 1
.
- S. 79-94.
ISSN 1605-8704
2007
Kurscheidt, Markus:
Ökonomische Analyse von Sportgroßveranstaltungen : Ein integrierter Evaluierungs- und Management-Ansatz am Beispiel von Fußball-Weltmeisterschaften.
Paderborn
,
2007
. - IX, 409 S.
(
Dissertation,
2007, Universität Paderborn)
Neue Perspektiven ökonomischer Sportforschung.
Hrsg.: Klein, Marie-Luise ; Kurscheidt, Markus
Schorndorf
:
Hofmann
,
2007
. -
238 S.
- (Sportökonomie
; 9
)
ISBN 978-3-7780-8369-7
2006
Kurscheidt, Markus:
Effizienzprobleme der Implementierung öffentlicher Sportförderpolitik in der repräsentativen Demokratie : eine institutionen- und politökonomische Analyse.
In: Thöni, Erich ; Büch, Martin-Peter ; Kornexl, Elmar
(Hrsg.):
Effektivität und Effizienz öffentlicher Sportförderung. -
Schorndorf
: Hofmann
,
2006
. - S. 41-58
. - (Sportökonomie
; 8
)
ISBN 978-3-7780-8368-0
2004
Kurscheidt, Markus:
Stand und Perspektiven ökonomischer Forschung zum Fußball : eine dogmenhistorische Annäherung.
In: Hammann, Peter ; Schmidt, Lars ; Welling, Michael
(Hrsg.):
Ökonomie des Fußballs : Grundlegungen aus volks- und betriebswirtschaftlicher Sicht. -
Wiesbaden
: Dt. Univ.-Verl.
,
2004
. - S. 25-28
. - (Gabler Edition Wissenschaft
)
ISBN 978-3-322-90524-6
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-322-90523-9_3
2003
Kurscheidt, Markus ; Klein, Marie-Luise ; Deitersen-Wieber, Angela:
A Socioeconomic Approach to Sports : Lessons from Fitness and Event Markets.
In: European Journal of Sport Science.
Bd. 3
(2003)
Heft 3
.
- S. 1-10.
ISSN 1536-7290
DOI: https://doi.org/10.1080/17461390300073308
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
https://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/122619811.xml