Veröffentlichungen "Kurscheidt, Markus"

Eine Ebene nach oben ...
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Publikationsform | Jahr
Anzahl der Einträge: 72.

Buch / Monografie

Preuß, Holger ; Kurscheidt, Markus ; Schütte, Norbert:
Ökonomie des Tourismus durch Sportgroßveranstaltungen : eine empirische Analyse zur Fußball-Weltmeisterschaft 2006.
Wiesbaden : Gabler , 2009 . - XII, 299 S.
ISBN 978-3-8349-1955-7

DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-8441-8

Neue Perspektiven ökonomischer Sportforschung.
Hrsg.: Klein, Marie-Luise ; Kurscheidt, Markus
Schorndorf : Hofmann , 2007 . - 238 S. - (Sportökonomie ; 9 )
ISBN 978-3-7780-8369-7

Artikel in einer Zeitschrift

Heidenreich, Heiko ; Dickson, Geoff ; Strohfuß, Nicolas ; Kurscheidt, Markus:
Exploring oppositionality and support of Counter-Strike redditors for the World ESports Association.
In: Leisure Studies. Bd. 43 (2024) Heft 4 . - S. 662-676.
ISSN 1466-4496
DOI: https://doi.org/10.1080/02614367.2023.2243655

Reichel, Kristoff ; Sannikov, Ilia ; Brandt, Christian ; Kurscheidt, Markus:
More Market and Less Regulation? Fan Attitudes Toward the Governance of the Russian Premier League.
In: IJSF : International Journal of Sport Finance. Bd. 19 (2024) Heft 4 . - S. 208-226.
ISSN 1930-076X

Ma, Yang ; Brandt, Christian ; Kurscheidt, Markus:
Supporter attitudes towards league governance in emerging football markets : evidence from fans of the Chinese Super League.
In: Managing Sport and Leisure. Bd. 29 (2024) Heft 6 . - S. 977-994.
ISSN 2375-0472
DOI: https://doi.org/10.1080/23750472.2022.2134914

Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus:
Crowdfunding as Financing Tool of Semi-professional Sports Clubs : Evidence on Funders' Preferences and Typologies.
In: Athens Journal of Sports. Bd. 9 (2022) Heft 3 . - S. 135-160.
ISSN 2241-7915
DOI: https://doi.org/10.30958/ajspo.9-3-2

Ma, Yang ; Kurscheidt, Markus:
Doing It the Chinese Way : The Politically-led Commercialization of Professional Football in China.
In: Journal of Global Sport Management. Bd. 7 (2022) Heft 3 . - S. 355-371.
ISSN 2470-4075
DOI: https://doi.org/10.1080/24704067.2020.1753332

Heidenreich, Heiko ; Brandt, Christian ; Dickson, Geoff ; Kurscheidt, Markus:
Esports Associations and the Pursuit of Legitimacy : Evidence From Germany.
In: Frontiers in Sports and Active Living. Bd. 4 (2022) . - 869151.
ISSN 2624-9367
DOI: https://doi.org/10.3389/fspor.2022.869151

Bär, Sören ; Korrmann, Laura ; Kurscheidt, Markus:
How Nudging Inspires Sustainable Behavior among Event Attendees : A Qualitative Analysis of Selected Music Festivals.
In: Sustainability. Bd. 14 (2022) Heft 10 . - 6321.
ISSN 2071-1050
DOI: https://doi.org/10.3390/su14106321

Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus:
Season ticketing as a risk management tool in professional team sports : A pricing analysis of German soccer and basketball.
In: Journal of Risk and Financial Management. Bd. 15 (2022) Heft 9 . - 392.
ISSN 1911-8074
DOI: https://doi.org/10.3390/jrfm15090392

Brandt, Christian ; Kurscheidt, Markus:
Striving for Social Sustainability of Football Commercialization : An Ethnographic Case Study of the German Fan-Governed Club HFC Falke.
In: Sustainability. Bd. 14 (2022) Heft 15 . - 9230.
ISSN 2071-1050
DOI: https://doi.org/10.3390/su14159230

Kurscheidt, Markus ; Tittlbach, Susanne ; Ströbel, Tim:
E-Sport - Chance oder Bedrohung für das etablierte Sportsystem?
In: Spektrum. Bd. 17 (2021) Heft 2 . - S. 66-69.

Ma, Yang ; Kurscheidt, Markus:
Modifying tradition : Understanding organizational change in Chinese elite sport training at the grassroots level.
In: Sustainability. Bd. 13 (2021) Heft 7 . - 4048.
ISSN 2071-1050
DOI: https://doi.org/10.3390/su13074048

Kurscheidt, Markus ; Tittlbach, Susanne ; Scholz, Uwe:
Spitzensport und Breitensport : Partnerschaften und Kooperationen der Universität Bayreuth.
In: Spektrum. Bd. 17 (2021) Heft 2 . - S. 74-77.

Kurscheidt, Markus:
Tradition - Innovation - Performance : Sportwissenschaftliche Studienangebote der Universität Bayreuth.
In: Spektrum. Bd. 17 (2021) Heft 2 . - S. 84-85.

Kurscheidt, Markus:
Zukunft des Profifußball.
In: Spektrum. Bd. 17 (2021) Heft 2 . - S. 9-11.

Kurscheidt, Markus ; Prüschenk, Nathalie:
Attitudes toward Olympic gigantism : Evidence from Germany.
In: German Journal of Exercise and Sport Research. Bd. 50 (2020) Heft 2 . - S. 208-217.
ISSN 2509-3150
DOI: https://doi.org/10.1007/s12662-019-00642-w

Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Towards a Model of Olympic Social Capital : Theory and Early Evidence.
In: Current Issues in Sport Science. Bd. 5 (2020) . - 001.
ISSN 2414-664
DOI: https://doi.org/10.15203/CISS_2020.001

Strittmatter, Anna-Maria ; Kilvinger, Boris ; Bodemar, Annika ; Skille, Eivind A. ; Kurscheidt, Markus:
Dual governance structures in action sports : institutionalization processes of professional snowboarding revisited.
In: Sport in Society. Bd. 22 (2019) Heft 10 . - S. 1655-1673.
ISSN 1743-0445
DOI: https://doi.org/10.1080/17430437.2018.1440696

Ma, Yang ; Kurscheidt, Markus:
Governance of the Chinese Super League : A Struggle between Governmental Control and Market Orientation.
In: Sport, Business and Management. Bd. 9 (2019) Heft 1 . - S. 4-25.
ISSN 2042-678X
DOI: https://doi.org/10.1108/SBM-11-2017-0070

Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus:
Membership versus green fee pricing for golf courses : The im-pact of market and golf club determinants.
In: European Sport Management Quarterly. Bd. 19 (2019) Heft 3 . - S. 331-352.
ISSN 1618-4742
DOI: https://doi.org/10.1080/16184742.2018.1527380

Ma, Yang ; Kurscheidt, Markus:
Research on Chinese Super League Governance Reform based on the Organization Change Theory.
In: Tiyu-xuekan = Journal of Physical Education. Bd. 26 (2019) Heft 6 . - S. 57-62.
ISSN 1006-7116
DOI: https://doi.org/10.16237/j.cnki.cn44-1404/g8.2019.06.009

Ma, Yang ; Kurscheidt, Markus:
German football governance and its inspirations.
In: Tiyu-xuekan = Journal of Physical Education. Bd. 25 (2018) Heft 1 . - S. 61-67.
ISSN 1006-7116

Huth, Christopher ; Hähnlein, Johannes ; Kurscheidt, Markus:
Internationale Zielmarktauswahl im Profifußball : Ein Scoring-Modell zur Deutschen Fußball Liga.
In: Sciamus - Sport und Management. (2018) Heft 1 . - S. 32-49.
ISSN 1869-8247

Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Do the Youth Olympic Games have the potential to shift perceptions of Olympism? Evidence from young people's views on Olympic values.
In: International Journal of Sport Management and Marketing. Bd. 17 (2017) Heft 4-6 . - S. 351-380.
ISSN 1740-2808
DOI: https://doi.org/10.1504/IJSMM.2017.087440

Kurscheidt, Markus:
Marktlogik oder Fankultur? : Sport Governance zwischen Kommerz, Tradition und Werten.
In: Spektrum. Bd. 13 (2017) Heft 1 . - S. 34-37.

Kurscheidt, Markus ; Preuß, Holger ; Schütte, Norbert:
Konsuminduzierter Impakt von Sportgroßevents am Beispiel der Fußball-WM 2006 : Befragungsergebnisse und Implikationen für die EURO 2008.
In: Wirtschaftspolitische Blätter. Bd. 55 (2008) Heft 1 . - S. 79-94.
ISSN 1605-8704

Kurscheidt, Markus ; Klein, Marie-Luise ; Deitersen-Wieber, Angela:
A Socioeconomic Approach to Sports : Lessons from Fitness and Event Markets.
In: European Journal of Sport Science. Bd. 3 (2003) Heft 3 . - S. 1-10.
ISSN 1536-7290
DOI: https://doi.org/10.1080/17461390300073308

Aufsatz in einem Buch

Bär, Sören ; Boyacıoğlu, Sarp ; Kurscheidt, Markus:
Auf dem Weg in ein digitales Event-Zeitalter : Welche Faktoren beeinflussen die Zahlungsbereitschaft für virtuelle Konzerte?
In: Zanger, Cornelia (Hrsg.): Events und Zukunftsstrategien in der Live-Kommunikation : Aktuelle Ergebnisse der Eventforschung. - Wiesbaden : Springer Gabler , 2024 . - S. 111-147 . - (Markenkommunikation und Beziehungsmarketing )
ISBN 978-3-658-43179-2
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-43180-8

Bär, Sören ; Hoang, Loc Minh ; Kurscheidt, Markus:
Ziele und Strategien professioneller Fußballclubs bei der Etablierung von eSports-Abteilungen : Eine vergleichende qualitative Analyse ausgewählter deutscher Bundesligisten.
In: Rebeggiani, Luca ; Drewes, Michael , KCV KompetenzCentrum für angewandte Volkswirtschaftslehre (Hrsg.): Wettbewerb und Wettbewerbspolitik im Sport. - Essen : MA Akademie Verlags- und Druck-Gesellschaft , 2023 . - S. 257-291 . - (KCV Schriftenreihe ; 7 )
ISBN 978-3-89275-364-3

Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Attitudes towards Olympic Gigantism : Evidence from Germany.
In: Carlsson, Bo ; Breitbarth, Tim ; Bjärsholm, Daniel (Hrsg.): The 26th European Sport Management Conference : Book of Abstracts. - Malmö : Malmö University , 2018 . - S. 197-198
ISBN 978-91-7104-949-0

Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Determinants of the perception of Olympic spectators : Comparative empirical evidence.
In: International Sociology of Sports Association (ISSA) (Hrsg.): ISSA 2018 Abstracts. - Lausanne , 2018 . - S. 101

Renz, Michael ; Kurscheidt, Markus:
Competitive assessment of nationally closed markets in professional European football.
In: International Society of Sports Sciences in the Arab World (Hrsg.): Book of abstracts: International congress I3SAW Stirling 24-27 April 2017 "Sports Sciences in the Arab world and Europe: Current state and future perspectives". - Stirling , 2017 . - S. 127-129

Kempf, Nico ; Reichel, Kristoff ; Kurscheidt, Markus:
Implementierung von CSR-Konzepten in Sportverbänden : Befunde einer Erhebung zu den Fußball-Landesverbänden.
In: Pawlowski, Tim ; Fahrner, Marcel (Hrsg.): Arbeitsmarkt und Sport - eine ökonomische Betrachtung : Sport Labor Economics. - Schorndorf : Hofmann , 2017 . - S. 103-122 . - (Sportökonomie ; 19 )
ISBN 978-3-7780-8379-6

Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
"Olympisches Kapital" : ein sozialkapitaltheoretisches Modell Olympischer Werte.
In: Schnitzer, Martin ; Schütte, Norbert (Hrsg.): 7. Innsbrucker Sportökonomie & -management Symposium : book of abstracts. - Innsbruck , 2017 . - S. 42

Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Do Youth Games have the potential to shift perceptions on Olympism? Implications from young people’s views on Olympic values and the Sochi Games.
In: Preuss, Holger ; Hanstad, Dag Vidar ; Skirstad, Berit (Hrsg.): 7th International Sport Business Symposium : abstracts. - Lillehammer , 2016 . - S. 71-72

Renz, Michael ; Kurscheidt, Markus:
Migration and national team competitions - BIG-5 as profiteers?
In: The 24th EASM Conference : Memories and identities in sport management in Europe ; Abstract book. - Warschau : Warsaw School of Tourism and Hospitality Management , 2016 . - S. 41
ISBN 978-83-63469-13-9

Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Spectator perception and social capital of Olympic Values.
In: Preuss, Holger ; DaCosta, Lamartine (Hrsg.): 8th International Sport Business Symposium : Abstracts ; Data as of 15.08.2016. - Rio de Janeiro , 2016 . - S. 43-44

Reichel, Kristoff ; Kempf, Nico ; Kurscheidt, Markus:
Umsetzung von CSR-Konzepten in den Landesverbänden des Deutschen Fußball-Bundes : Eine Evaluationsstudie.
In: Pawlowski, Tim , Conference Arbeitskreis Sportökonomie e.V. (Hrsg.): Book of Abstracts : 20. Jahrestagung. - Tübingen , 2016

Renz, Michael ; Kurscheidt, Markus:
Unerwartete Spillover Effekte der Spielermigration im Europäischen Fußballmarkt.
In: Schnitzer, M. ; Schütte, N. ; Schlemmer, Philipp ; Preuß, H. ; Kopp, M. (Hrsg.): 6. Innsbrucker Sportökonomie & –management Symposium : Book of abstracts. - Innsbruck , 2016 . - S. 70-71

Kurscheidt, Markus:
Die wirtschaftliche Bedeutung von Sportgroßevents : Konsumausgaben und Ex-ante-Analysen.
In: Deutscher, Christian ; Hovemann, Gregor ; Pawlowski, Tim ; Thieme, Lutz (Hrsg.): Handbuch Sportökonomik. - Schorndorf : Hofmann , 2016 . - S. 365-381 . - (Beiträge zur Lehre und Forschung im Sport ; 190 )
ISBN 978-3-7780-4900-6

Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
The Olympic Idea as intangible globalized social capital : an attempt of measurement.
In: Book of abstracts ISSA World Congress. - Paris , 2015 . - S. 90

Kurscheidt, Markus:
Volkswirtschaftliche Relevanz von Sportgroßereignissen : Modernisierungsperspektiven in Russland.
In: Lorenz, Oliver (Hrsg.): Business Guide Deutschland Russland 2013 : Das Jahrbuch für die deutsch-russischen Wirtschaftsbeziehungen. - Berlin : Wegweiser Media , 2013 . - S. 205
ISBN 978-3-942324-12-0

Kurscheidt, Markus ; Deitersen-Wieber, Angela:
Sport Governance in Gemany.
In: Sobry, Claude (Hrsg.): Sports governance in the world : a socio-historic approach. - Paris : Éd. Le Manuscrit , 2011 . - S. 259-306
ISBN 978-2-30403-820-0

Deitersen-Wieber, Angela ; Kurscheidt, Markus:
Anreiz- und Selektionsprobleme im Präventivsport : eine empirische Analyse GKV-geförderter Sportangebote zur Prävention von Rückenbeschwerden.
In: Kähler, Robin S. (Hrsg.): Ökonomische Perspektiven von Sport und Gesundheit. - Schorndorf : Hofmann , 2010 . - S. 147-163 . - (Sportökonomie ; 11 )
ISBN 978-3-7780-8371-0

Kurscheidt, Markus:
The World Cup.
In: Andreff, Wladimir ; Szymanski, Stefan (Hrsg.): Handbook on the Economics of Sport. - Cheltenham : Elgar , 2009 . - S. 197-213
ISBN 978-1-84844-351-8

Klein, Marie-Luise ; Kurscheidt, Markus:
Bessere Vermarktung von Sportangeboten in ressourcenschwachen Umfeldern.
In: Hermanns, Arnold ; Riedmüller, Florian (Hrsg.): Management-Handbuch Sport-Marketing. - München : Vahlen , 2008 . - S. 509-526
ISBN 978-3-8006-3558-0

Kurscheidt, Markus:
Effizienzprobleme der Implementierung öffentlicher Sportförderpolitik in der repräsentativen Demokratie : eine institutionen- und politökonomische Analyse.
In: Thöni, Erich ; Büch, Martin-Peter ; Kornexl, Elmar (Hrsg.): Effektivität und Effizienz öffentlicher Sportförderung. - Schorndorf : Hofmann , 2006 . - S. 41-58 . - (Sportökonomie ; 8 )
ISBN 978-3-7780-8368-0

Kurscheidt, Markus:
Stand und Perspektiven ökonomischer Forschung zum Fußball : eine dogmenhistorische Annäherung.
In: Hammann, Peter ; Schmidt, Lars ; Welling, Michael (Hrsg.): Ökonomie des Fußballs : Grundlegungen aus volks- und betriebswirtschaftlicher Sicht. - Wiesbaden : Dt. Univ.-Verl. , 2004 . - S. 25-28 . - (Gabler Edition Wissenschaft )
ISBN 978-3-322-90524-6
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-322-90523-9_3

Veranstaltungsbeitrag

Brandt, Christian ; Heidenreich, Heiko ; Reichel, Kristoff ; Kurscheidt, Markus:
Rivalry between tournaments : LIV Golf vs PGA Tour in fans' perception.
2024
Veranstaltung: 13. Innsbrucker Sportökonomie & -management Symposium , März 2024 , Innsbruck.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Brandt, Christian ; Heidenreich, Heiko ; Kurscheidt, Markus:
Legitimacy Of Competing Golf Tournament Series : An Interview Study On Fan Perspectives.
2024
Veranstaltung: 32nd European Sport Management Conference: EASM Sport Management and Social Inclusion , 3-6 September 2024 , Paris, France.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Brandt, Christian ; Krugliak, Maryna ; Kurscheidt, Markus:
Fan-Aktivismus im internationalen Vergleich: Deutschland und Ukraine.
2023
Veranstaltung: 26. Hochschultag der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft (dvs) , 20. - 22. September 2023 , Bochum.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Reichel, Kristoff ; Brandt, Christian ; Kurscheidt, Markus:
American Football-Fans in Germany : Far away and yet so close!?
2022
Veranstaltung: 13th ESEA Conference : Annual Conference of the European Sport Economics Association , 24.-26. August 2022 , Helsinki, Finnland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Kurscheidt, Markus ; Brandt, Christian ; Reichel, Kristoff:
Initiativen zur „Zukunft des Profifußballs“ zwischen Fan- und Ligainteressen : Eine wettbewerbspolitische Bestandsaufnahme.
2022
Veranstaltung: 11. Innsbrucker Sportökonomie & -Management Symposium , 03.03.2022 , Innsbruck, Österreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Brandt, Christian ; Reichel, Kristoff ; Kurscheidt, Markus:
Die Auswirkungen der Covid-19 Pandemie auf das Management deutscher Amateurfußballvereine.
2022
Veranstaltung: 25. Sportwissenschaftlicher Hochschultag der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft (dvs) , 29.-31. März 2022 , Digital/Kiel.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Brandt, Christian ; Reichel, Kristoff ; Kurscheidt, Markus:
The Impact of the Covid-19 Pandemic on the Management of German Amateur Football Clubs.
2022
Veranstaltung: 30th European Sport Management Conference , 5.-8.9.2022 , Innsbruck, Österreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Reichel, Kristoff ; Brandt, Christian ; Kurscheidt, Markus:
Why Are They Interested in Watching Professional Handball? Survey Findings On German Handball Attendance.
2021
Veranstaltung: 12th ESEA Conference on Sport Economics .
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Reichel, Kristoff ; Kurscheidt, Markus:
Hot ambiance or chaos in the stands? Attitudes of active fans toward ultra groups in german football.
2019
Veranstaltung: 9th World Congress on Science & Football , 04.-07. Juni 2019 , Melbourne, Australia.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Attitudes towards Olympic Gigantism : Evidence from Germany.
2018
Veranstaltung: The 26th European Sport Management Conference, Managing Sport in a Changing Europe , 05.-08.09.2018 , Malmö, Schweden.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
"Olympisches Kapital" : ein sozialkapitaltheoretisches Modell Olympischer Werte.
2017
Veranstaltung: 7. Innsbrucker Sportökonomie & -Management Symposium , 16.03.2017 , Innsbruck, Österreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Kurscheidt, Markus ; Gruber, Daniel:
The demand for hooliganism in European soccer : Evidence from Germany measured by reported incidences.
2017
Veranstaltung: 13th WEAI International Conference , 3-6 January 2017 , Santiago de Chile.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Paper )

Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus:
Does environmental friendliness pay off in outdoor sports? Evidence from hedonic pricing of German golf courses.
2016
Veranstaltung: 8. ESEA European Conference on Sport Economics , 31. August - 02. September 2016 , Groningen, Niederlande.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Spectator perception and social capital of Olympic Values.
2016
Veranstaltung: 8th International Sport Business Symposium , 16. August 2016 , Rio de Janeiro, Brasilien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
Do Youth Games have the potential to shift perceptions on Olympism? Implications from young people’s views on Olympic values and the Sochi Games.
2016
Veranstaltung: 7th International Sport Business Symposium , 16.02.2016 , Lillehammer, Norwegen.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus:
Evaluating project- and participant-related success factors for crowdfunding in sports clubs.
2015
Veranstaltung: 23. European Association for Sport Management Conference (EASM) , 09.-12.09.2015 , Dublin.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus:
Designing Sports Leagues : A Measurement of Fan Preferences towards League Design in German Team Sports.
2015
Veranstaltung: 7. ESEA European Conference in Sports Economics , 27.-28.08.2015 , Zürich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Prüschenk, Nathalie ; Kurscheidt, Markus:
The Olympic Idea as intangible globalized social capital : an attempt of measurement.
2015
Veranstaltung: 50th Anniversary – World Congress of Sociology of Sport “The sociological lens and the well-being of sport” , 09.-12.06.2015 , Paris, Frankreich.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Kurscheidt, Markus ; Gruber, Daniel:
Are Ultras more violent than other fan groups?
2015
Veranstaltung: 23. European Association for Sport Management Conference (EASM) , 09.-12.09.2015 , Dublin.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Gruber, Daniel ; Kurscheidt, Markus:
Managing football stadia for economic sustainability.
2015
Veranstaltung: 23. European Association for Sport Management Conference (EASM) , 09.-12.09.2015 , Dublin.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Huth, Christopher ; Kurscheidt, Markus ; Hösl, F.:
Nationale Governance vs. internationale Wettbewerbsfähigkeit : Wo steht die Fußball-Bundesliga mit ihrem restriktiven Ansatz?
2013
Veranstaltung: 21. Sportwissenschaftlicher Hochschultag der dvs , 25.-27.09.2013 , Konstanz.
(Veranstaltungsbeitrag: Vortragsreihe , Vortrag )

Herausgeberschaft einer Schriftenreihe oder einer Zeitschrift

Event- und Impaktforschung.
Hrsg.: Preuß, Holger ; Kurscheidt, Markus
Wiesbaden : Springer Gabler
ISSN 2662-9224

Dissertation

Kurscheidt, Markus:
Ökonomische Analyse von Sportgroßveranstaltungen : Ein integrierter Evaluierungs- und Management-Ansatz am Beispiel von Fußball-Weltmeisterschaften.
Paderborn , 2007 . - IX, 409 S.
( Dissertation, 2007, Universität Paderborn)

Diese Liste wurde am Tue Dec 24 20:21:16 2024 CET generiert.
[Zum Seitenanfang]
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
https://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/122619811.xml