Gruppieren nach:
Publikationsform |
JahrAnzahl der Einträge: 79.
Buch / Monografie
Corona-Netzwerke : Gesellschaft im Zeichen des Virus.
Hrsg.: Stegbauer, Christian ; Clemens, Iris
Wiesbaden
:
Springer
,
2020
. -
VIII, 326 S.
ISBN 978-3-658-31393-7
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-31394-4
Bildung und Erziehung im Kontext globaler Transformationen.
Hrsg.: Clemens, Iris ; Hornberg, Sabine ; Rieckmann, Marco
Opladen
:
Budrich
,
2019
. -
255 S.
- (Schriftenreihe "Ökologie und Erziehungswissenschaft" der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
)
ISBN 978-3-8474-2174-0
Clemens, Iris:
Netzwerktheorie und Erziehungswissenschaft : eine Einführung.
Weinheim
:
Beltz Juventa
,
2016
. -
169 S.
- (Grundlagentexte Pädagogik
)
ISBN 978-3-7799-2184-4
Clemens, Iris:
Erziehungswissenschaft als Kulturwissenschaft : die Potentiale der Netzwerktheorie für eine kulturwissenschaftliche und kulturtheoretische Ausrichtung der Erziehungswissenschaft.
Weinheim
:
Beltz Juventa
,
2015
ISBN 9783779929574
Clemens, Iris:
Bildung - Semantik - Kultur : zum Wandel der Bedeutung von Bildung und Erziehung in Indien.
Frankfurt am Main
,
2007
.
- (Frankfurter Beiträge zur Erziehungswissenschaft : Monographien
; 7
)
ISBN 978-3-9810879-1-8
Artikel in einer Zeitschrift
Clemens, Iris:
Un soi transitionnel : La vie americaine des agents de centres d'appels en lnde.
In: Le Temps des Médias.
Bd. 38
(2022)
Heft 1
.
- S. 195-209.
ISSN 2104-3671
Clemens, Iris:
The emergence of innovations through the encounter of knowledges in "the local" : How fresh action emerges in networks.
In: International Journal of Training and Development.
Bd. 25
(2021)
Heft 4
.
- S. 402-413.
ISSN 1468-2419
DOI: https://doi.org/10.1111/ijtd.12241
Clemens, Iris:
Decolonizing Knowledge : Starting Points, Consequences and Challenges.
In: Foro de educación.
Bd. 18
(2020)
Heft 1
.
- S. 11-25.
ISSN 1698-7802
DOI: https://doi.org/10.14516/fde.733
Clemens, Iris:
Comment : Cultural Identities in Multilocal Spaces : bringing in multiplicity.
In: Diaspora, Indigenous, and Minority Education : Studies of Migration, Integration, Equity, and Cultural Survival.
Bd. 13
(2019)
Heft 1
.
- S. 68-72.
ISSN 1559-5692
DOI: https://doi.org/10.1080/15595692.2019.1554841
Clemens, Iris:
Dance and Struggle : Voraussetzungen und Limitationen der Emergenz von Navigationskompetenzen in sozialen Netzwerken.
In: Forum Gemeindepsychologie.
Bd. 24
(2019)
Heft 2
.
ISSN 1430-094X
Clemens, Iris ; Vollmer, Theresa:
Nationalisierungstendenzen im Bildungssystem am Beispiel Indiens und der Hindutva.
In: Tertium Comparationis.
Bd. 25
(2019)
Heft 1
.
- S. 28-44.
ISSN 0947-9732
Clemens, Iris:
Projekt: Exzellenzcluster Africa multiple : Reconfiguring African Studies an der Universität Bayreuth und die Research Section learning.
In: Erziehungswissenschaft.
Bd. 30
(2019)
Heft 58
.
- S. 126-127.
ISSN 1862-5231
Stegbauer, Christian ; Glückler, Johannes ; Fuhse, Jan ; Schönhuth, Michael ; Schneider, Volker ; Lelong, Bettina ; Nagel, Melanie ; Clemens, Iris ; Häußling, Roger ; Härpfer, Claudius ; Fischbach, Kai ; Posegga, Oliver ; Mehler, Alexander ; Lücking, Andy:
Symposion: Was ist Netzwerkforschung?
In: Soziologie.
Bd. 46
(2017)
Heft 1
.
- S. 17-61.
ISSN 1862-2550
Clemens, Iris:
Anwesenheit und Abwesenheit im Transitbereich der Weltgesellschaft : Überlegungen zu einem deterritorialen, transkulturellen Raumkonzept.
In: Psychosozial.
Bd. 39
(2016)
Heft 144
.
- S. 125-137.
ISSN 0171-3434
Clemens, Iris:
Struggling for control : Vom "Tanz" des diffizilen Navigieren in sozialen Netzwerken.
In: Paragrana.
Bd. 24
(2015)
Heft 1
.
- S. 70-79.
ISSN 0938-0116
DOI: https://doi.org/10.1515/para-2015-0007
Wulf, Christoph ; Bittner, Martin ; Clemens, Iris ; Kellermann, Ingrid:
Unpacking recognition and esteem in school pedagogies.
In: Ethnography and Education.
Bd. 7
(2012)
Heft 1
.
- S. 59-75.
ISSN 1745-7831
DOI: https://doi.org/10.1080/17457823.2012.661588
Wulf, Christoph ; Bittner, Martin ; Clemens, Iris ; Kellermann, Ingrid:
Communicative practices within a school culture : Performing a culture of recognition and esteem.
In: Studia Paedagogica.
Bd. 16
(2011)
Heft 1
.
- S. 71-88.
ISSN 1803-7437
Clemens, Iris:
Polished person or parasite? : the implications of education for social identities and self concepts and culturally diverse emotional consequences ; an Indian example.
In: Paragrana.
Bd. 20
(2011)
Heft 2
.
- S. 168-180.
ISSN 0938-0116
DOI: https://doi.org/10.1524/para.2011.0042
Clemens, Iris:
The global icon of the Indian IT-Professional : contact zones in the age of new media, globalisation and world society.
In: Paragrana.
Bd. 19
(2010)
Heft 2
.
- S. 250-261.
ISSN 0938-0116
DOI: https://doi.org/10.1524/para.2010.0037
Clemens, Iris:
Self-desriptions of the World Society in non-western contexts and the implications for the general theoretical approach : an Analysis of the Edicts of Ancient India Emperor Ashoka.
In: Soziale Systeme.
Bd. 16
(2010)
Heft 1
.
- S. 103-120.
ISSN 0948-423X
Clemens, Iris:
Die Herausforderung Indigener Theorien : die Frage nach der Relevanz
kulturtheoretischer Perspektiven in der Erziehungswissenschaft am Beispiel
der Emergenz Indigener Theorien.
In: Zeitschrift für Pädagogik.
Bd. 55
(2009)
Heft 1
.
- S. 113-129.
ISSN 0044-3247
Clemens, Iris ; Holzwarth, Susanne:
Mit Bildung in die "Flat World"? : Bildung in Indien zwischen Reproduktion sozialer Strukturen und Transformation kultureller Tradierung.
In: Internationales Asien-Forum.
Bd. 40
(2009)
Heft 2
.
- S. 39-58.
ISSN 2365-0117
Clemens, Iris:
Wertschätzung als pädagogische Kommunikationsform im Spannungsfeld von actio und passio : über die Paradoxieanfälligkeit von Unterricht.
In: Paragrana.
Bd. 18
(2009)
Heft 2
.
- S. 102-111.
ISSN 0938-0116
DOI: https://doi.org/10.1524/para.2009.0028
Clemens, Iris:
Globale Lösungen im Bildungssystem der Weltgesellschaft? : Eine kulturtheoretische Analyse des Best-Practice-Konzepts in der Erziehungswissenschaft.
In: Tertium Comparationis.
Bd. 15
(2009)
Heft 2
.
- S. 108-121.
ISSN 0947-9732
Clemens, Iris:
Globalization and the need for cultural perspectives in educational sciences.
In: Critique & Humanism Journal.
Bd. 26
(2008)
.
- S. 171-186.
ISSN 0861-1718
Srivastava, Ashok ; Clemens, Iris:
Bildungsprogramme versus Bildungsrealitäten : Einblicke in das indische Schulsystem.
In: Tertium Comparationis.
Bd. 13
(2007)
Heft 1
.
- S. 116-134.
ISSN 0947-9732
Clemens, Iris:
Education and women : about castes, marriage markets and the illusion of deconstruction.
In: Man in India.
Bd. 84
(2004)
Heft 3-4
.
- S. 247-255.
ISSN 0025-1569
Clemens, Iris:
Education as a moral issue? : Reconstruction of the subjective theories of education in India.
In: Trends in Bildung international.
(2004)
Heft 8
.
- S. 1-8.
ISSN 1610-5451
Aufsatz in einem Buch
Clemens, Iris:
Erziehungswissenschaftliche Netzwerkforschung.
In: Stegbauer, Christian ; Häußling, Roger
(Hrsg.):
Handbuch Netzwerkforschung. -
Wiesbaden
: Springer VS
,
2024
ISBN 978-3-658-37507-2
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-37507-2_67-1
Clemens, Iris:
Globally Circulating Educational Concepts and Multiplicities of Contexts in India and Africa : A Relational Perspective on the Educational Sector.
In: Fendler, Ute ; Chang, Yongkyu
(Hrsg.):
Asia-Africa- Multifaceted Engagement in the Contemporary World. -
Singapur
: Palgrave Macmillan
,
2024
. - S. 9-33
. - (Africa's Global Engagement : Perspectives from Emerging Countries
)
ISBN 978-981-97-0696-9
DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-97-0696-9_2
Clemens, Iris:
Networks.
In: Wallenhorst, Nathanaël ; Wulf, Christoph
(Hrsg.):
Handbook of the Anthropocene : Humans between Heritage and Future. -
Cham
: Springer
,
2023
. - S. 457-461
ISBN 978-3-031-25910-4
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-25910-4_71
Clemens, Iris ; Vollmer, Maria Theresa:
Von der Haltung zum Stil : Relationale Überlegungen zu einem problematischen Konzept.
In: Engel, Juliane ; Fuchs, Thorsten ; Demmer, Christine ; Wiezorek, Christine
(Hrsg.):
Haltungen : Zugänge aus Perspektiven qualitativer Bildungs- und Biographieforschung. -
Opladen
: Verlag Barbara Budrich
,
2023
. - S. 95-110
. - (Schriftenreihe der DGfE-Kommission Qualitative Bildungs- und Biographieforschung
; 7
)
ISBN 978-3-8474-2608-0
DOI: https://doi.org/10.3224/84742608
Clemens, Iris:
Die Herausforderungen postkolonialer Erziehungswissenschaft : Notwendige Reflexionen theoretischer Grundlagen und Anmerkungen aus einer relationalen Perspektive.
In: Knobloch, Phillip D. Th. ; Drerup, Johannes
(Hrsg.):
Bildung in postkolonialen Konstellationen : Erziehungswissenschaftliche Analysen und pädagogische Perspektiven. -
Bielefeld
: transcript Verlag
,
2022
. - S. 67-92
ISBN 978-3-8376-5669-5
DOI: https://doi.org/10.14361/9783839456699-004
Clemens, Iris:
Möglichkeiten, Unmöglichkeiten und der wichtige Raum dazwischen.
In: Binder, Ulrich ; Oelkers, Jürgen
(Hrsg.):
Funktionen und Leistungen der Allgemeinen Pädagogik in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung : Internationale Positionierungen im Kontext der Wahrheit/Nützlichkeit-Frage. -
Münster
: Waxmann
,
2022
. - S. 256-262
ISBN 978-3-8309-4604-5
Clemens, Iris:
The relationality of knowledge and postcolonial endeavours : analysing the definition, emergence, and trading of knowledge(s) from a network theory perspective.
In: Woldegiorgis, Emnet Tadesse ; Turner, Irina ; Brahima, Abraham
(Hrsg.):
Decolonisation of Higher Education in Africa : Perspectives from Hybrid Knowledge Production. -
London
: Routledge
,
2021
. - S. 100-117
ISBN 9780367360603
Clemens, Iris:
Wissen und der homo connectus : Überlegungen zu einem Grundbegriff der Erziehungswissenschaft aus einer relationalen Perspektive.
In: Ebner von Eschenbach, Malte ; Schäffter, Ortfried
(Hrsg.):
Denken in wechselseitiger Beziehung : Das Spectaculum relationaler Ansätze
in der Erziehungswissenschaft. -
Weilerswist
: Velbrück Wissenschaft
,
2021
. - S. 50-70
ISBN 978-3-7489-3124-9
DOI: https://doi.org/10.5771/9783748931249-50
Clemens, Iris:
Ansteckung, Räume und Netzwerke : Wahrnehmungen und
Wirkungsweisen von Räumen in der Corona-Krise.
In: Stegbauer, Christian ; Clemens, Iris
(Hrsg.):
Corona-Netzwerke : Gesellschaft im Zeichen des Virus. -
Wiesbaden
: Springer
,
2020
. - S. 45-52
ISBN 978-3-658-31393-7
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-31394-4
Clemens, Iris ; Thibaut, Julia:
Digitales Lernen in der (Corona-)Krise.
Beobachtungen unterschiedlicher Erwartungen, Herausforderungen
und Erfahrungen in schulischen und universitären Netzwerken.
In: Stegbauer, Christian ; Clemens, Iris
(Hrsg.):
Corona-Netzwerke : Gesellschaft im Zeichen des Virus. -
Wiesbaden
: Springer
,
2020
. - S. 127-135
ISBN 978-3-658-31393-7
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-31394-4
Clemens, Iris ; Heilig, Christian:
Durch den Widerstand der Dinge lernen - oder von der Notwendigkeit, sich von den Dingen überraschen zu lassen : Ein relationaler Blick in die Kunstpraxis.
In: Friedrichs, Werner ; Hamm, Sebastian
(Hrsg.):
Zurück zu den Dingen! : Politische Bildungen im Medium gesellschaftlicher Materialität. -
Baden-Baden
: Nomos
,
2020
. - S. 233-250
. - (Votum : Beiträge zur politischen Bildung und Politikwissenschaft
; 6
)
ISBN 978-3-8487-5657-5
Clemens, Iris ; Stegbauer, Christian:
Was die sozialwissenschafliche Netzwerkforschung zur Corona-Krise sagen kann : Eine Einleitung.
In: Stegbauer, Christian ; Clemens, Iris
(Hrsg.):
Corona-Netzwerke : Gesellschaft im Zeichen des Virus. -
Wiesbaden
: Springer
,
2020
. - S. 1-11
ISBN 978-3-658-31393-7
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-31394-4
Clemens, Iris ; Hornberg, Sabine ; Rieckmann, Marco:
Einleitung.
In: Clemens, Iris ; Hornberg, Sabine ; Rieckmann, Marco
(Hrsg.):
Bildung und Erziehung im Kontext globaler Transformationen. -
Opladen
: Budrich
,
2019
. - S. 9-15
. - (Schriftenreihe "Ökologie und Erziehungswissenschaft" der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
)
ISBN 978-3-8474-2174-0
Clemens, Iris:
Moreno (1934) : Who Shall Survive?
In: Holzer, Boris ; Stegbauer, Christian
(Hrsg.):
Schlüsselwerke der Netzwerkforschung. -
Wiesbaden
: Springer VS
,
2019
. - S. 425-428
. - (Netzwerkforschung
)
ISBN 978-3-658-21742-6
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-21742-6_99
Clemens, Iris:
Der relationale Akteur in Bildungsorganisationen : Navigieren in sozialen Netzwerken.
In: Weber, Susanne Maria ; Truschkat, Inga ; Schröder, Christian ; Peters, Luisa ; Herz, Andreas
(Hrsg.):
Organisation und Netzwerke : Beiträge der Kommission Organisationspädagogik. -
Wiesbaden
: Springer VS
,
2019
. - S. 65-73
. - (Organisation und Pädagogik
; 26
)
ISBN 978-3-658-20372-6
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-20372-6_6
Clemens, Iris ; Biswas, Tanushree:
Rethinking education in times of globalization – but where to start the rethinking?
In: Clemens, Iris ; Hornberg, Sabine ; Rieckmann, Marco
(Hrsg.):
Bildung und Erziehung im Kontext globaler Transformationen. -
Opladen
: Budrich
,
2019
. - S. 237-250
. - (Schriftenreihe "Ökologie und Erziehungswissenschaft" der Kommission Bildung für nachhaltige Entwicklung der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
)
ISBN 978-3-8474-2174-0
DOI: https://doi.org/10.3224/84742174
Clemens, Iris:
Schweigendes Wissen in kulturtheoretischer und epistemologischer Perspektive.
In: Kraus, Anja ; Budde, Jürgen ; Hietzge, Maud ; Wulf, Christoph
(Hrsg.):
Handbuch Schweigendes Wissen : Erziehung, Bildung, Sozialisation und Lernen. -
Weinheim; Basel
: Beltz Juventa
,
2017
. - S. 45-56
ISBN 9783779931270
Clemens, Iris:
When the solution becomes part of the problem : the role of education in social conflicts – observations in the Indian context.
In: Wulf, Christoph
(Hrsg.):
Exploring Alterity in a Globalized World. -
New York
: Routledge
,
2016
. - S. 389-400
ISBN 978-1-1389-9898-8
Clemens, Iris:
A Note on Learning to Express and Feel Appropriate Emotions in the Adult Way : Observations of Monday Morning School Rituals in Germany and India.
In: Michaels, Axel ; Wulf, Christoph
(Hrsg.):
Emotions in Rituals and Performances. -
London
: Routledge
,
2012
. - S. 283-291
ISBN 9780415523042
Clemens, Iris ; Wulf, Christoph:
Globalisierung.
In: Holzbrecher, Alfred
(Hrsg.):
Interkulturelle Schule : eine Entwicklungsaufgabe. -
Schwalbach/Ts
: Wochenschau Verlag
,
2011
. - S. 13-27
. - (Reihe Politik und Bildung
; 63
)
ISBN 9783899747201
Clemens, Iris:
Lost in transition? : managing paradoxical situations by inventing identities.
In: Michaels, Axel ; Wulf, Christoph
(Hrsg.):
Images of the Body in India. -
New Delhi
: Routledge
,
2011
. - S. 279-292
. - (South Asian and European perspectives on rituals and performativity
)
ISBN 978-0-415-60230-3
Clemens, Iris:
A double-edged sword : education and marriage in India.
In: Mukherjee, Debashree
(Hrsg.):
Women Education and Empowerment. -
Hyderabad
: Icfai University Press
,
2008
. - S. 24-31
ISBN 9788131415689
Eckensberger, Lutz H. ; Breit, Heiko ; Clemens, Iris ; Sujbert, Monika ; Weyers, Stefan:
"Alle alles lehren?" : Beobachtungen der Grenzverläufe institutioneller Pädagogik.
In: Brumlik, Micha ; Merkens, Hans
(Hrsg.):
Bildung, Macht, Gesellschaft : Beiträge zum 20. Kongress der deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft. -
Opladen
: Barbara Budrich
,
2007
. - S. 149-160
ISBN 978-3-86649-148-9
Veranstaltungsbeitrag
Clemens, Iris:
Does our foundation have too much influence? (Bill & Melinda Gates Foundation, Annual Letter 2023): The interplay of circulating educational concepts, economical structures and interests, state organisation and the making a living of young men and women in the majority world : A relational analysis.
2024
Veranstaltung: Workshop Making a Living : educations and societies and missing links
, 22.02.-23.02.2024
, Universität Bayreuth.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Vortrag
)
Clemens, Iris ; Alber, Erdmute:
Spatialities of Learning.
2023
Veranstaltung: International Conference of the Africa Multiple Cluster of Excellence. Reconfiguring African Studies Through Spatialities
, 12.10.-14.10.2023
, Universität Bayreuth.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Programmrede
)
Clemens, Iris:
The definition, emergence and transition of knowledge : How a relational
perspective can help in postcolonial endeavours.
2023
Veranstaltung: The Significance of Indigenous Theories for Educational Studies in Europe
, 21.-22. Sep. 2023
, Freiburg.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Clemens, Iris:
What’s the difference anyway? Konsequenzen relationaler Perspektiven für Theorie und Forschung in der Erziehungswissenschaft.
2023
Veranstaltung: Herbsttagung der Sektion „Soziologische Netzwerkforschung“ der Deutschen Gesellschaft für Soziologie (DGS)
, 15.-16. Sep. 2023
, Köln.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Clemens, Iris:
Input : Netzwerkforschung.
2023
Veranstaltung: Fachtag "Inklusive Regionen"
, 22.06.2023
, München.
(Veranstaltungsbeitrag: Vortragsreihe
,
Vortrag
)
Clemens, Iris:
Challenges of researching life courses with a relational approach : Theoretical thoughts and empirical applications.
2023
Veranstaltung: Doing Transitions : Relational perspectives on the life course
, 10.05.-12.05.2023
, Frankfurt am Main.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Clemens, Iris:
Global zirkulierende Bildungskonstruktionen und differente emergierende Bildungskonstellationen in der minority und majority world : Das Beispiel Benin.
2023
Veranstaltung: STS-hub.de 2023 Circulations : Towards encounters amongst STS scholars in Germany
, 15.03.-17.03.2023
, Aachen.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Clemens, Iris ; Stegbauer, Christian:
DigiPro3 : Dritter digitaler Workshop für Promovierende (DGNet).
2023
Veranstaltung: DigiPro3 : Dritter digitaler Workshop für Promovierende (DGNet)
, 13.02.2023
, online.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Vortrag
)
Clemens, Iris:
Making a living : Versuch der Netzwerkrekonstruktionen von Figurationen des Lebensunterhaltes im ländlichen Benin.
2022
Veranstaltung: Netzwerkforschung in der Praxis : Praxis der Netzwerkforschung (DGNet)
, 28.-29.11.2022
, Darmstadt.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Clemens, Iris:
Begrüßung.
2022
Veranstaltung: DigiPro2 – 2022 : Zweiter digitaler Workshop für Promovierende der Deutschen Gesellschaft für Netzwerkforschung (DGNet)
, 18.02.2022
, online.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Programmrede
)
Clemens, Iris:
Transfers in Netzwerken am Beispiel transnationaler oder transkultureller Wissensproduktion : eine post-koloniale Perspektive.
2021
Veranstaltung: Netzwerke im Kulturtransfer
, 30.09. - 01.10.2021
, online.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Clemens, Iris ; Grillenbeck, J.:
Netzwerke im Krisenmodus und interrelative cultural changes : Blockaden innovativer Konzepte, Methoden und Vorgehensweisen in Organisationen unter Stress.
2021
Veranstaltung: Arbeitskreistagung der DGNet - Netzwerkforschung 2021
, 06.-07. Sept. 2021
, Bayreuth.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Clemens, Iris:
Global circulating educational concepts and multiplicities of contexts in India and Africa : between hopes and waithood.
2021
Veranstaltung: Workshop “Multifaceted Relations: Africa-Asia” (Cluster of Excellence Africa Multiple)
, 02.-03.07.2021
, Bayreuth.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Vortrag
)
Alber, Erdmute ; Clemens, Iris:
Challenging the institutional bias in research on education : Multiplicities of learning processes in Africa.
2021
Veranstaltung: Africa Challenges (VAD)
, 07.-11.06.2021
, Frankfurt.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Clemens, Iris:
Fielding assemblages and connectivity.
2021
Veranstaltung: Fielding the Field : organisiert von Erdmute Alber, Iris Clemens und Pamila Gupta im Rahmen von "Africa Multiple Cluster fo Excellence"
, 21.05.2021
, Johannesburg, Südafrika ; Bayreuth, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Programmrede
)
Clemens, Iris ; Stegbauer, Christian:
DigiPro1 - 2021 : Erster digitaler Workshop für Promovierende der Deutschen Gesellschaft für Netzwerkforschung.
2021
Veranstaltung: DigiPro1 - 2021 : Erster digitaler Workshop für Promovierende der Deutschen Gesellschaft für Netzwerkforschung (DGNet); organisiert durch Iris Clemens und Christian Stegbauer
, 05.02.2021
, online.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Vortrag
)
Clemens, Iris:
Workshop Netzwerktheorien in der Erziehungswissenschaft.
2021
Veranstaltung: Workshop Netzwerktheorien
, 28.-29.01.2021
, Universität Köln, Institut für Kunst & Kunsttheorie.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Vortrag
)
Clemens, Iris ; Vollmer, Theresa:
Oszillation, Iteration, Stil? Die problematische Definition von Haltung. Eine netzwerktheoretische Annäherung.
2019
Veranstaltung: Jahrestagung der DGfE-Kommission Qualitative Bildungs- und Biographieforschung (KQBB)
, 18.-20.09.2019
, Friedrich-Alexander Universität Erlangen-Nürnberg, Nürnberg.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Clemens, Iris:
Negotiations of Knowledge(s) in Networks : Relationality in Learning Spaces.
2019
Veranstaltung: International Sunbelt Social Network Conference
, 18.-23.06.2019
, Montreal.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Clemens, Iris ; Vollmer, Maria Theresa:
Neu Nationalisierung statt ReNationalisierung: Warum der angebliche Blick zurück ein Blick nach vorn ist : Das Beispiel Indien.
2019
Veranstaltung: Jahrestagung der SIIVE „Jenseits des Nationalen? Erziehungswissenschaftliche Perspektiven“ (DGfE)
, 21.-22.02.2019
, Wuppertal.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Clemens, Iris:
Transnational knowledge production : recent developments and future perspectives.
2018
Veranstaltung: Knowledge Production in and about Africa : Intersections of Moralities and Higher Education (Point Sud)
, Dakar.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Clemens, Iris ; Vollmer, Theresa:
Global trading zones of knowledge : how to explore the transfer of knowledge between networks.
2018
Veranstaltung: International Sunbelt Social Network Conference
, 26.06.2018-01.07.2018
, Universiteit Utrecht (NL).
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Clemens, Iris:
Relationale Perspektiven in der Erziehungswissenschaft : globale Knoten und Kanten.
2016
Veranstaltung: Der Stand der Netzwerkforschung (DGNet)
, 05.-06.12.2016
, Darmstadt.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Thibaut, Julia ; Clemens, Iris:
Relationale Intervention? Mentoring von sozialer Benachteiligung betroffener Jugendlicher.
2015
Veranstaltung: Kölner Netzwerktagung 2015 : Herbsttagung der Sektion "Soziologische Netzwerkforschung" der Deutschen Gesellschaft für Soziologie
, 5.-6. Oktober 2015
, Köln.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Rezension
Clemens, Iris:
Rezension von:
Pilz, Matthias (Hrsg.): India: Preparation for the world of work : education system and school to work transition. Wiesbaden, 2016.
In: Tertium Comparationis.
Bd. 23
(2017)
Heft 1
.
- S. 135-141.
ISSN 0947-9732
Clemens, Iris:
Rezension von:
Lang-Wojtasik, Gregor ; Schieferdecker, Ralf (Hrsg) : Weltgesellschaft, Demokratie, Schule. Weingarten, 2011.
In: Tertium Comparationis.
Bd. 17
(2012)
Heft 2
.
- S. 237-241.
ISSN 0947-9732
Vollständiges Zeitschriftenheft
GemeinSinn.
Hrsg.: Audehm, Kathrin ; Clemens, Iris
ISBN 978-3-8376-2322-2
Zeitschrift für Kulturwissenschaften.
(2013)
Heft 2
.
- 128 S.
ISSN 2197-9111
Master-, Magister-, Diplom- oder Zulassungsarbeit
Clemens, Iris:
Mediendiskurs und pädagogische Reflexion in Indien : zwischen Vision und Alltag ; Versuch einer Rekonstruktion und Analyse pädagogischer Argumentationskulturen am Beispiel Indiens.
Frankfurt am Main
,
2005
(Diplomarbeit,
2000
, Johann Wolfgang Goethe-Universität Frankfurt am Main)
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
https://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/130648116.xml