Veröffentlichungen "Fehrer, Julia"

Eine Ebene nach oben ...
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Publikationsform | Jahr
Anzahl der Einträge: 47.

Artikel in einer Zeitschrift

Baker, Jonathan J. ; Fehrer, Julia ; Brodie, Roderick J.:
Navigating the emergence of brand meaning in service ecosystems.
In: Journal of Service Management. Bd. 33 (2022) Heft 3 . - S. 465-484.
ISSN 1757-5826
DOI: https://doi.org/10.1108/JOSM-07-2021-0261

Fehrer, Julia ; Baker, Jonathan J. ; Carroll, Craig E.:
The role of public relations in shaping service ecosystems for social change.
In: Journal of Service Management. Bd. 33 (2022) Heft 4-5 . - S. 614-633.
ISSN 1757-5826
DOI: https://doi.org/10.1108/JOSM-01-2022-0044

Kullak, Franziska ; Fehrer, Julia ; Baker, Jonathan J. ; Woratschek, Herbert ; Sam-Cobbah, Joana:
Shaping market systems for social change in emerging economies.
In: Industrial Marketing Management. Bd. 100 (2022) . - S. 19-35.
ISSN 1873-2062
DOI: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2021.10.014

Fehrer, Julia ; Bove, Liliana L.:
Viewpoint: Shaping Resilient Service Ecosystems in Times of Crises : a Trans-Tasman Perspective.
In: Journal of Services Marketing. Bd. 36 (2022) Heft 4 . - S. 489-498.
ISSN 2054-1651
DOI: https://doi.org/10.1108/JSM-06-2021-0216

Nenonen, Suvi ; Fehrer, Julia ; Brodie, Roderick J.:
Editorial: JBR special issue on market shaping and innovation.
In: Journal of Business Research. Bd. 124 (2021) . - S. 236-239.
ISSN 0148-2963
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.11.062

Fehrer, Julia ; Wieland, Heiko:
A Systemic Logic for the Circular Business Models.
In: Journal of Business Research. Bd. 125 (2021) . - S. 609-620.
ISSN 0148-2963
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.02.010

Fehrer, Julia ; Gerke, Anna:
Circular Economy and Circular Business Models in Sports.
In: SMAB Relevant Management Insights. Bd. 1 (2020) Heft 25 . - S. 1-6.

Fehrer, Julia ; Nenonen, Suvi:
Crowdfunding networks : Structure, dynamics and critical capabilities.
In: Industrial Marketing Management. Bd. 88 (2020) . - S. 449-464.
ISSN 1873-2062
DOI: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2019.02.012

Lindgreen, Adam ; di Benedetto, C. Anthony ; Brodie, Roderick J. ; Fehrer, Julia ; van der Borgh, Michel:
How to get great research cited.
In: Industrial Marketing Management. Bd. 89 (2020) . - S. A1-A7.
ISSN 1873-2062
DOI: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2020.03.023

Fehrer, Julia ; Kullak, Franziska ; Woratschek, Herbert:
Platform Business Models in the Logic of Value Co-Creation.
In: SMAB Relevant Management Insights. Bd. 1 (2020) Heft 23 . - S. 1-5.

Fehrer, Julia:
Rethinking marketing : back to purpose.
In: AMS Review. Bd. 10 (2020) . - S. 179-184.
ISSN 1869-8182
DOI: https://doi.org/10.1007/s13162-020-00186-5

Brodie, Roderick J. ; Fehrer, Julia ; Jaakkola, Elina ; Conduit, Jodie:
Actor Engagement in Networks : Defining the Conceptual Domain.
In: Journal of Service Research. Bd. 22 (2019) Heft 2 . - S. 173-188.
ISSN 1552-7379
DOI: https://doi.org/10.1177/1094670519827385

Brodie, Roderick J. ; Löbler, Helge ; Fehrer, Julia:
Evolution of service-dominant logic : Towards a paradigm and metatheory of the market and value cocreation?
In: Industrial Marketing Management. Bd. 79 (2019) . - S. 3-12.
ISSN 1873-2062
DOI: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2019.03.003

Fehrer, Julia ; Woratschek, Herbert ; Germelmann, Claas Christian ; Brodie, Roderick J.:
Dynamics and drivers of customer engagement : within the dyad and beyond.
In: Journal of Service Management. Bd. 29 (2018) Heft 3 . - S. 443-467.
ISSN 1757-5826
DOI: https://doi.org/10.1108/JOSM-08-2016-0236

Fehrer, Julia ; Benoit, Sabine ; Aksoy, Lerzan ; Baker, Thomas L. ; Bell, Simon J. ; Brodie, Roderick J. ; Marimuthu, Malliga:
Future scenarios of the collaborative economy : Centrally orchestrated, social bubbles or decentralized autonomous?
In: Journal of Service Management. Bd. 29 (2018) Heft 5 . - S. 859-882.
ISSN 1757-5826
DOI: https://doi.org/10.1108/JOSM-04-2018-0118

Fehrer, Julia ; Woratschek, Herbert ; Brodie, Roderick J.:
A systemic logic for platform business models.
In: Journal of Service Management. Bd. 29 (2018) Heft 4 . - S. 546-568.
ISSN 1757-5826
DOI: https://doi.org/10.1108/JOSM-02-2017-0036

Aufsatz in einem Buch

Fehrer, Julia ; Baker, Jonathan J. ; Brodie, Roderick J.:
Engagement Platforms in Social Entrepreneurial Ecosystems.
In: Roth, Stefan ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian (Hrsg.): Perspektiven des Dienstleistungsmanagements. - Wiesbaden : Springer Fachmedien , 2020 . - S. 153-172
ISBN 978-3-658-28672-9
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-28672-9_9

Fehrer, Julia ; Brodie, Roderick J. ; Kaartemo, Valtteri ; Reiter, Maximilian:
The Role of Engagement Platforms in Innovation Ecosystems.
In: Fritzsche, Albrecht ; Jonas, Julia M. ; Roth, Angela ; Möslein, Kathrin M. (Hrsg.): Innovating in the Open Lab : The new potential for interactive value creation across organizational boundaries. - Berlin : De Gruyter Oldenbourg , 2020 . - S. 129-140 . - (De Gruyter Studies in Innovation and Entrepreneurship ; 1 )
ISBN 978-3-11-062821-0
DOI: https://doi.org/10.1515/9783110633665-012

Baker, Jonathan J. ; Fehrer, Julia ; Brodie, Roderick J.:
Service Dominant Logic and Market Innovation.
In: Bridges, Eileen ; Fowler, Kendra (Hrsg.): The Routledge Handbook to Service Insights and Ideas. - London : Routledge , 2020
ISBN 9781351245234

Jaakkola, Elina ; Conduit, Jodie ; Fehrer, Julia:
Tracking the Evolution of Engagement Research: Illustration of Midrange Theory in the Service Dominant Paradigm.
In: Vargo, Stephen L. ; Lusch, Robert F. (Hrsg.): The SAGE Handbook of Service-Dominant Logic. - Thousand Oaks, USA : SAGE Publications , 2018 . - S. 580-598
ISBN 978-1-5264-0283-7

Woratschek, Herbert ; Fehrer, Julia ; Brodie, Roderick J. ; Benson-Rea, Maureen ; Medlin, Christopher J.:
Vernetztes Branding : ein Konzept zur Markenpolitik aus der Perspektive der Service Dominant Logic.
In: Esch, Franz-Rudolf (Hrsg.): Handbuch Markenführung. - Wiesbaden : Springer , 2017 . - S. 1-19 . - (Springer Reference Wirtschaft )
ISBN 978-3-658-13361-0

Veranstaltungsbeitrag

Fehrer, Julia ; Wieland, Heiko ; Mullen, M. ; Morreale, F. ; Lythberg, B.:
Value co-creation through disintermediation : Disruptive business models in the music industry.
2021
Veranstaltung: Australian & New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) 2021 , November 29 - December 2, 2021 , Melbourne, Australia.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Gerke, Anna ; Benson-Rea, M. ; Fehrer, Julia ; Wu, J.:
Interorganizational relationships in circular economy strategies : Insights from the sport equipment industry.
2021
Veranstaltung: 29th European Sport Management Conference (EASM) - Online-Conference , 27.05.-19.11.2021 , Cologne, Germany.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Kullak, Franziska ; Fehrer, Julia ; Baker, Jonathan J. ; Woratschek, Herbert ; Sam-Cobbah, Joana:
Collective action within and beyond social entrepreneurial networks : A market-shaping perspective.
2021
Veranstaltung: European Marketing Association Conference (EMAC) 2021 , 25.-28.05.2021 , Madrid (Online).
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Morreale, F.:
Value co-creation through co-design in decentralized autonomous organizations : Understanding new business models in the music industry.
2021
Veranstaltung: 50th European Marketing Academy Conference , May 25-28, 2021 , Madrid, Spain.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Wieland, Heiko ; Bosl, P.:
Understanding path dependencies when innovating technology-shaped business models : Insights from the mobility industry.
2020
Veranstaltung: SERVSIG Conference , July 9-12, 2020 , Brisbane, Australia.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Kullak, Franziska ; Fehrer, Julia ; Baker, Jonathan J. ; Woratschek, Herbert ; Sam-Cobbah, Joana:
Market Work for Social Good in Emerging Economies.
2020
Veranstaltung: Market Shaping (MASHIN) Move 2020 Digital Colloquium , 23.06.2020 .
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Jonas, Julia M. ; Nenonen, Suvi ; Storbacka, Kaj ; Brodie, Roderick J.:
Market Shaping through Radical Technological Innovation.
2019
Veranstaltung: 28th Annual Frontiers in Service Conference , 18-21 July 2019 , Singapore.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Kaartemo, Valtteri ; Diaz Ruiz, Carlos ; Fehrer, Julia:
Beyondhe Turing Test : Reconceptualizing the Agency of Technology in Service Ecosystems.
2019
Veranstaltung: 10th Naples Forum on Service , 4-7 June 2019 , Naples, Italy.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Alexander, Matthew ; Conduit, Jodie ; Jaakkola, Elina ; Plewa, Carolin:
Actor Engagement Practices in Market Shaping.
2019
Veranstaltung: 10th Naples Forum on Service , 4-7 June 2019 , Naples, Italy.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Kullak, Franziska ; Sam-Cobbah, Joana:
Engagement Practices in Social Entrepreneurial Business Models : A Systemic Perspective.
2018
Veranstaltung: Australian & New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) 2018 , 03.-05.12.2018 , Adelaide, Australia.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Wieland, Heiko:
A Systemic Framework for Business Model Innovation.
2018
Veranstaltung: 6th Forum of Markets and Marketing (FMM) , 12-15 December 2018 , Tucson/Arizona, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Nenonen, Suvi:
Learning with the Crowd : Shaping Capabilities in Crowdfunding Systems.
2018
Veranstaltung: 47th European Marketing Academy Conference (EMAC) , May 29-June 1 , Glasgow, UK.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Woratschek, Herbert ; Germelmann, Claas Christian ; Brodie, Roderick J.:
Customer Connections Count : Investigating Engagement Beyond the Dyad.
2017
Veranstaltung: Australian & New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) 2017 , December, 3-6, 2017 , Melbourne, Australia.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Brodie, Roderick J. ; Fehrer, Julia ; Nenonen, Suvi ; Storbacka, Kaj:
Learning with the Market : A New Approach to Commercializing Radical Technological Innovation in Service Ecosystems.
2017
Veranstaltung: 26th Annual Frontiers in Service Conference , 22.-25. Juni 2017 , New York, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Woratschek, Herbert ; Germelmann, Claas Christian ; Brodie, Roderick J.:
Understanding the Social Context of Customer Engagement Behavior : Dynamics and Drivers.
2017
Veranstaltung: 46th Annual Conference of the European Marketing Academy(EMAC) , 23.-26. Mai 2017 , Groningen, Niederlande.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Woratschek, Herbert ; Germelmann, Claas Christian ; Brodie, Roderick J.:
Investing the Dynamics of Customer Engagement within a Sport Context using an Experimental Design.
2016
Veranstaltung: 22nd Sport Management Association of Australia and New Zealand (SMAANZ) Annual Conference , 23.-25. November 2016 , Auckland, Neuseeland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Mühlbeyer, Johanna ; Woratschek, Herbert ; Popp, Bastian ; Fehrer, Julia:
Revisiting and Theorizing Customer Engagement in Sport.
2016
Veranstaltung: 24th Conference of the European Association for Sport Management (EASM) , 07.-10. September 2016 , Warsaw, Polen.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Woratschek, Herbert ; Brodie, Roderick J.:
Contextualizing SDL with Engagement Patterns using a Microfoundational Approach.
2016
Veranstaltung: 5th Forum of Markets and Marketing (FMM) , 12.-16. Juni 2016 , Venice, Italy.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Smith, Sandra D. ; Brodie, Roderick J.:
Corpus-Linguistic : a New Methodological Framework for Microfoundational Theorizing.
2016
Veranstaltung: 45th European Marketing Academy Conference (EMAC) , 24.-27. Mai 2016 , Oslo, Norway.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Woratschek, Herbert:
Engagement Patterns Bridging Service-Dominant Logic and Platform Business Models.
2016
Veranstaltung: 45th European Marketing Academy Conference (EMAC) , 24.-27. Mai 2016 , Oslo, Norway.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Brodie, Roderick J. ; Fehrer, Julia ; Jaakkola, Elina ; Hollebeek, Linda ; Conduit, Jodie:
From Customer to Actor Engagement : Exploring a Broadened Conceptual Domain.
2016
Veranstaltung: 45th European Marketing Academy Conference (EMAC) , 24.-27. Mai 2016 , Oslo, Norway.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Brodie, Roderick J. ; Smith, Sandra D.:
Theorizing in Marketing using Corpus-Linguistics : a New Methodological Framework.
2015
Veranstaltung: 44th European Marketing Academy Conference (EMAC) , 26.-29.Mai 2015 , Leuven, Belgien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Woratschek, Herbert ; Germelmann, Claas Christian ; Brodie, Roderick J.:
Identifying Causal Customer Engagement Effects Using an Experimental Design.
2014
Veranstaltung: Australian and New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) , 1.-3. Dezember 2014 , Brisbane, Australia.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Germelmann, Claas Christian ; Woratschek, Herbert:
Conceptualizing the Dynamic and Iterative Nature of Customer Engagement.
2014
Veranstaltung: 43th European Marketing Academy Conference (EMAC) , 03.-06. June 2014 , Valencia.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Fehrer, Julia ; Woratschek, Herbert ; Germelmann, Claas Christian:
Antecedents and Consequences of Customer Engagement : a literature review.
2013
Veranstaltung: Australian and New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) , 2013 , Auckland, New Zealand.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Sonstige Präsentationstyp)

Dissertation

Fehrer, Julia:
Actor Engagement and Value Co-creation in Networks : a Service Ecosystem Perspective.
Bayreuth , 2017
( Dissertation, 2017 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

Diese Liste wurde am Thu Apr 25 20:14:03 2024 CEST generiert.
[Zum Seitenanfang]
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
https://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/1136728546.xml