Titlebar
Publications listed by divisions  

Browse by Person (UBT)

One level up ...
Export as [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Year
Number of items: 41.

Book / Monograph

Sänn, Alexander:
Expansionsstrategien im internationalen Marketing.
München : Grin , 2009 . - 47 p.
ISBN 978-3-640-60690-0

Sänn, Alexander:
RFID-Technologie zur Unterstützung von Geschäftsprozessen im Bereich des Veranstaltungs- und Kontaktmanagements.
München : Grin , 2007
ISBN 978-3-640-60573-6

Article in a journal

Baier, Daniel ; Sänn, Alexander:
Verbrauchererwartungen beim Online-Erwerb digitaler Inhalte.
In: Zeitschrift für Urheber- und Medienrecht. Vol. 62 (2018) Issue 2 . - pp. 92-97.
ISSN 0177-6762

Sänn, Alexander ; Richter, Stefan ; Fraunholz, Christian K.:
Car-to-X als Basis organisationaler Transformation und neuer Mobilitätsleistungen.
In: Wirtschaftsinformatik & Management. Vol. 9 (1 October 2017) Issue 5 . - pp. 60-71.
ISSN 1867-5905
DOI: https://doi.org/10.1007/s35764-017-0107-1

Rese, Alexandra ; Sänn, Alexander ; Homfeldt, Felix:
Customer Integration and Voice-of-Customer Methods in the German Automotive Industry.
In: International Journal of Automotive Technology and Management. Vol. 15 (2015) Issue 1 . - pp. 1-19.
ISSN 1741-5012
DOI: https://doi.org/10.1504/IJATM.2015.067089

Krimmling, Jana ; Sänn, Alexander:
Erweiterte Sicherheit für industrielle Anlagen : Der Gefahr trotzen.
In: chemie & more. (2015) Issue 1 . - pp. 18-21.
ISSN 2191-3803

Sänn, Alexander ; Krimmling, Jana:
Neue Wege für die IT-Sicherheit.
In: Zeitschrift für Automation und Security : a + s. Vol. 3 (2014) Issue 1 . - pp. 27-29.
ISSN 2193-8555

Sänn, Alexander ; Keil, Michael ; Rogmans, Wim ; Krebs, Irene:
Die primäre Verletzungsprävention beim Umgang mit Produkten: ein Paradigmenwechsel.
In: Das Krankenhaus. (2014) Issue 2 . - pp. 144-148.
ISSN 0340-3602

Baier, Daniel ; Sänn, Alexander:
Lead User bei der Entwicklung neuer Produkte.
In: Das Wirtschaftsstudium. Vol. 42 (2013) Issue 6 . - pp. 799-804.
ISSN 0340-3084

Sänn, Alexander ; Krimmling, Jana ; Baier, Daniel ; Ni, Ming:
Lead User Intelligence for Complex Product Development: the Case of Industrial IT-Security Solutions.
In: International Journal of Technology Intelligence and Planning. Vol. 9 (2013) Issue 3 . - pp. 232-249.
ISSN 1740-2832
DOI: https://doi.org/10.1504/IJTIP.2013.059665

Sänn, Alexander:
Klasse statt Masse.
In: Innovationsmanager. Vol. 16 (2011) . - pp. 66-67.
ISSN 1866-4423

Article in a book

Sänn, Alexander ; Pauly, Julia:
Gütesiegel in der Landwirtschaft : eine Bestandsaufnahme der Preiszahlungsbereitschaft.
In: Böhm, Christian (ed.): Bäume in der Land(wirt)schaft : von der Theorie in die Praxis. - s.l. , 2017 . - pp. 51-65
ISBN 978-3-940471-27-7

Baier, Daniel ; Sänn, Alexander:
Online-Erwerb von digitalen Inhalten : Parteierwartungen an die Leistungsqualität.
In: Schmidt-Kessel, Martin ; Kramme, Malte (ed.): Geschäftsmodelle in der digitalen Welt. - Jena : JWV Jenaer Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft , 2017 . - pp. 139-165 . - (Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften ; 11 )
ISBN 978-3-938057-64-3

Sänn, Alexander ; Pampel, Jochen ; del Monego, Dirk:
Technische Qualitätsstandards und Überprüfungsmöglichkeiten.
In: Schmidt-Kessel, Martin ; Kramme, Malte (ed.): Geschäftsmodelle in der digitalen Welt. - Jena : JWV Jenaer Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft , 2017 . - pp. 167-199 . - (Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften ; 11 )
ISBN 978-3-938057-64-3

Baier, Daniel ; Sänn, Alexander:
Marktforschung auf Industriegütermärkten.
In: Backhaus, Klaus ; Voeth, Markus (ed.): Handbuch Business-to-Business-Marketing. 2., vollständig überarbeitete Auflage. - Wiesbaden : Springer Gabler , 2015 . - pp. 73-89 . - XXI, 653 S.
ISBN 978-3-8349-4680-5
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-4681-2_5

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel ; Rese, Alexandra:
The Presumer Effect : Implementing the Customer's Voice to Radical New Product Developement for High-Tech SME.
In: Proceedings of the 20th International Product Development Management Conference. - Paris , 2013

Sänn, Alexander ; Ni, Ming:
Complex Product Development: Using a Combined VoC Lead User Approach for SMEs Requirements.
In: Proceedings of the 15th General Online Research Conference. - Hürth : DGOF , 2013 . - p. 49
ISBN 978-3-9815106-1-4

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel:
Lead Users and Non-Lead Users : Breakthrough Preferences Measured by Online Analysis.
In: Proceedings of the R&D Management Conference 2012 : Creating and capturing value through R&D management and innovation. - Grenoble , 2012

Daniel, Ines ; Sänn, Alexander ; Eimecke, Jörgen:
eBusiness an der BTU Cottbus: Eine neue Perspektive.
In: Albach, Horst ; Baier, Daniel ; Mißler-Behr, Magdalena (Hrsg.): Gründung, Innovation und Transformation: Wirtschaftswissenschaften an der BTU Cottbus. - Lohmar : Eul , 2012 . - pp. 199-204
ISBN 978-3-8441-0198-0

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel:
Lead User Identification in Conjoint Analysis Based Product Design.
In: Gaul, Wolfgang (Hrsg.): Challenges at the Interface of Data Analysis, Computer Science, and Optimization. - Berlin ; Heidelberg : Springer , 2012 . - pp. 521-528 . - (Studies in Classification, Data Analysis, and Knowledge Organization )
ISBN 978-3-642-24466-7
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-642-24466-7_53

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel:
Lead Users and Non-Lead Users: Breakthrough Preferences Measured by Online Analysis.
In: The R&D Management Conference 2012 May 23-25, 2012, Grenoble – France, Creating & Capturing Value through R&D Management and Innovation, book of abstracts. - Grenoble , 2012
ISBN 978-0-9559367-4-6

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel:
Lead Users and Non-Lead Users : Do Their Preference Really Differ in Product Design?
In: Proceedings of the 18th IPDM Conference. - Delft , 2011 . - pp. 222-223

Conference item

Sänn, Alexander ; Pauly, Julia:
Gütesiegel in der Landwirtschaft : eine Bestandsaufnahme der Preiszahlungsbereitschaft.
2016
Event: 5. Forum Agroforstsysteme , 30.11.-01.12.2016 , Senftenberg.
(Conference item: Conference , Speech )

Jaenichen, Jörg ; Sänn, Alexander:
Kritische Betrachtung der ISO Normen 27001, 27002 und 27019 im Kontext des IT-Sicherheitskatalog.
2016
Event: Energieforen Leipzig. User Group Informationssicherheit in der Energiewirtschaft: 1. Arbeitstreffen , 20.-21.09.2016 , Leipzig.
(Conference item: Conference , Speech )

Baier, Daniel ; Sänn, Alexander:
Online-Erwerb von digitalen Inhalten : Parteierwartungen an die Leistungsqualität.
2016
Event: Geschäftsmodelle in der Digitalen Welt : 9. Forum für Verbraucherrechtswissenschaft , 21.-22.07.2016 , Universität Bayreuth.
(Conference item: Conference , Speech )

Sänn, Alexander:
The Preference-Driven Lead User Method.
2016
Event: 14th Open and User Innovation Conference , 01.-03.08.2016 , Harvard Business School, Boston.
(Conference item: Conference , Speech )

Sänn, Alexander ; Strese, Daniel:
In-game advertising : A study on the effectiveness of advertisements in video games using eye-tracking analysis.
2015
Event: French-Austrian-German Workshop on Consumer Behaviour , 26.-27.11.2015 , Bayreuth.
(Conference item: Conference , Speech )

Sänn, Alexander:
ISMS in der Energieversorgung.
2015
Event: Energieforen Leipzig. Workshop Informationssicherheitsmanagement in der EVU , 03.11.2015 , Leipzig.
(Conference item: Workshop , Speech )

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel:
Lead User Classification for Data Analysis in Marketing.
2014
Event: 2. European Conference on Data Analysis (ECMA) , 2-4.7.2014 , Bremen.
(Conference item: Conference , Speech )

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel ; Rese, Alexandra:
Lead User In Business-To-Business Applications : Implementing The Voice Of The Customer To Verify External Ideas.
2013
Event: 11th International Open and User Innovation Workshop , 15.-17. Juli 2013 , Brighton (UK).
(Conference item: Workshop , Speech )

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel ; Rese, Alexandra:
The Presumer Effect : Implementing the Customer’s Voice to Radical New Product Development for High-Tech SMEs.
2013
Event: 20th International Product Development Management Conference , 23-25.6.2013 , Paris.
(Conference item: Conference , Speech )

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel:
Complex Product Development : Using a Combined VoC Lead User Approach.
2012
Event: 36th Annual Conference of the German Classification Society (GfKl 2012) , 01.-03. Aug. 2012 , Hildesheim.
(Conference item: Conference , Speech )

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel:
Lead Users and Non-Lead Users : Breakthrough Preferences Measured by Online Analysis.
2012
Event: The R&D Management Conference 2012 , 23.-25.5.2012 , Grenoble, France.
(Conference item: Conference , Speech )

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel:
Lead Users and Non-Lead Users : Preferences Measured by Conjoint Analysis.
2012
Event: 34th INFORMS Marketing Science Conference , 7.-9.6.2012 , Boston, USA.
(Conference item: Conference , Speech )

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel:
Customer Innovation : A Combined Lead User and Conjoint Analysis Approach.
2011
Event: 33rd INFORMS Marketing Science Conference , 09.-11.6.2011 , Houston, USA.
(Conference item: Conference , Speech )

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel:
Lead Users and Non-Lead Users : Do Their Preference Really Differ in Product Design?
2011
Event: 18th IPDM Conference , 5.-7.6.2011 , Delft, Niederlande.
(Conference item: Conference , Speech )

Sänn, Alexander ; Baier, Daniel:
Lead User Identification in Conjoint Analysis Based Product Design.
2010
Event: 34nd Annual Conference of the German Classification Society (GfKl 2010) , 21.-23.07.2010 , Karlsruhe.
(Conference item: Conference , Speech )

Project report, research report, expert assessments

Sänn, Alexander ; Schmidt-Kessel, Martin ; Hartmann, Christoph ; del Monego, Dirk ; Baier, Daniel ; Pampel, Jochen:
Status quo digitaler Inhalte in Deutschland : eine Untersuchung vor dem Hintergrund der Leistungsstörungen beim Online-Erwerb.
Bayreuth , 2017 . - 214 S.

Complete issue of a journal

Kühlmann, Torsten M. ; Wolz, Manuel ; Kettl, Julian ; Heinz, Ramona ; Sänn, Alexander ; Wengler, Stefan ; Hoffmann, Julia ; Eimecke, Jörgen ; Baier, Daniel ; Lutz, Saskia ; Diel, Sören:
BF/M-Spiegel : Journal des Betriebswirtschaftlichen Forschungszentrums für Fragen der mittelständischen Wirtschaft e. V. an der Universität Bayreuth, 2017, Heft 2.
Betriebswirtschaftliches Forschungszentrum für Fragen der mittelständischen Wirtschaft e. V.
BF/M-Spiegel. Vol. 2017 (2017) Issue 2 . - 31 p.

Kühlmann, Torsten M. ; Wolz, Manuel ; Kettl, Julian ; Heinz, Ramona ; Sänn, Alexander ; Wengler, Stefan ; Hoffmann, Julia:
BF/M-Spiegel : Journal des Betriebswirtschaftlichen Forschungszentrums für Fragen der mittelständischen Wirtschaft e. V. an der Universität Bayreuth, 2017, Heft 1.
BF/M-Spiegel. Vol. 2017 (2017) Issue 1 . - 19 p.

Doctoral thesis

Sänn, Alexander:
The Preference-Driven Lead User Method for New Product Development : a Comprehensive Way to Stimulate Innovations with Internal and External Sources.
Wiesbaden : Springer Fachmedien , 2017 . - XXII, 235 p. 20 illus p.
ISBN 978-3-658-17263-3
( Doctoral thesis, 2015 , Brandenburgische Technische Universität Cottbus-Senftenberg)
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-17263-3

This list was generated on Sun Jun 16 20:21:16 2019 CEST.
[Top of page]
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten über PHP:
http://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/108831970X.xml