Institutionen der Universität Bayreuth
Lehrstuhl Allgemeine Betriebswirtschaftslehre - Univ. Prof. Dr. Bettina Lis

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Anzahl der Einträge auf dieser Ebene: 55.

B

Berz, Jennifer ; Lis, Bettina:
Using Social Media for Branding in Publishing.
In: Online Journal of Communication and Media Technologies. Bd. 1 (2011) Heft 4 . - S. 193-213.
DOI: https://doi.org/10.29333/ojcmt/2350

Bronner, Rolf ; Lis, Bettina ; Asgarian, Cyrus:
Kurswertreaktionen auf die Ankündigung von Börsenrückzügen.
In: Arbeitspapiere zur empirischen Organisationsforschung, 12/07. - Mainz , 2007 . - (Arbeitspapiere zur empirischen Organisationsforschung ; 39 )

E

Einwiller, Sabine ; Lis, Bettina ; Ruppel, Christopher ; Sen, Sankar:
When CSR-based identification backfires : Testing the effects of CSR-related negative publicity.
In: Journal of Business Research. Bd. 104 (2019) . - S. 1-13.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.06.036

Einwiller, Sabine ; Lis, Bettina ; Sen, Sankar:
Sensitivity of CSR‐based identification in the event of negative publicity.
In: Proceedings of the 2016 SCP Conference. - St. Pete Beach, FL : Society of Consumer Psychology, 2016

F

Volltext
Fortagne, Marius Arved ; Lis, Bettina:
Determinants of the purchase intention of non‐fungible token collectibles.
In: Journal of Consumer Behaviour. Bd. 23 (2024) Heft 2 . - S. 1032-1049.
DOI: https://doi.org/10.1002/cb.2264

Fortagne, Marius Arved ; Reith, Riccardo ; Nguyen, Khanh ; Lis, Bettina:
Technology Acceptance of Neo-Broker Applications : An Empirical Investigation.
In: International Journal of Innovation and Technology Management. Bd. 20 (2023) Heft 5 . - 2350029.
DOI: https://doi.org/10.1142/S0219877023500293

Volltext
Fortagne, Marius Arved ; Reith, Riccardo ; Diel, Sören ; Buck, Christoph ; Lis, Bettina ; Eymann, Torsten:
COVID-19 Infection Tracing with Mobile Apps : Acceptance and Privacy Concerns.
In: Proceedings of the 42nd International Conference on Information Systems (ICIS). - Austin, USA , 2021

Volltext
Fischer, Maximilian ; Reith, Riccardo ; Lis, Bettina:
Paying mobile at the point of sale - a question of culture?
Bayreuth , 2020 . - 49 S.
DOI: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00004719

Volltext
Fischer, Maximilian:
Empirische Beiträge zum Konsumentenverhalten in digitalen Medien : Diffusion und Akzeptanz innovativer Technologien.
Bayreuth , 2020 . - IX, 237 S.
( Dissertation, 2020 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
DOI: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00004962

Fischer, Maximilian ; Wömmel, Arna ; Reith, Riccardo ; Lis, Bettina:
A Generation Comparison of Mobile Payment Acceptance Factors : An Empirical Investigation.
In: 25th European Conference on Information Systems, ECIS 2017 : information systems for a smart, substainable and inclusive world, Proceedings. - Guimarães, Portugal , 2017 . - S. 2395-2412

L

Lis, Bettina ; Fischer, Maximilian:
Analyzing different types of negative online consumer reviews.
In: Journal of Product & Brand Management. Bd. 29 (2020) Heft 5 . - S. 637-653.
DOI: https://doi.org/10.1108/JPBM-05-2018-1876

Lis, Bettina ; Neßler, Christian:
CSR in Germany : A European Perspective.
In: Schlegelmilch, Bodo B. ; Szőcs, Ilona (Hrsg.): Rethinking Business Responsibility in a Global Context : Challenges to Corporate Social Responsibility, Sustainability and Ethics. - Cham : Springer, 2020 . - S. 125-133 . - (CSR, Sustainability, Ethics & Governance )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-34261-6_8

Lis, Bettina ; Neßler, Christian ; Ziewiecki, Sandra:
Influencer Marketing.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium. Bd. 48 (2019) Heft 2/3 . - S. 55-57.
DOI: https://doi.org/10.15358/0340-1650-2019-2-3-55

Lis, Bettina ; Nienstedt, Heinz-Werner ; Günster, Christoph:
No public value without a valued public : An international comparison between Public Service Broadcasters in Germany and the United Kingdom.
In: International Journal on Media Management. Bd. 20 (2018) Heft 1 . - S. 25-50.
DOI: https://doi.org/10.1080/14241277.2017.1389730

Lis, Bettina ; Neßler, Christian ; Weiss, Maria-Teresa:
Corporate Social Responsibility : Ein Fall für die Balanced Scorecard?
In: Controller Magazin. Bd. 39 (2014) Heft 3 . - S. 68-71.

Lis, Bettina ; Neßler, Christian:
Corporate Social Responsibility: Mehr als nur PR : Investoren goutieren Nachhaltigkeit.
In: Der Betriebswirt. Bd. 55 (2014) Heft 1 . - S. 27-31.
DOI: https://doi.org/10.3790/dbw.55.1.27

Lis, Bettina ; Schulz, Jonathan:
Determinants of Passing on Viral Messages : Empirical Analysis of a Viral Marketing Campaign on Facebook.
In: Online Journal of Communication and Media Technologies. Bd. 4 (2014) Heft 4 . - S. 14-33.
DOI: https://doi.org/10.29333/ojcmt/2484

Lis, Bettina ; Neßler, Christian:
Digitale Mundpropoganda.
In: Wirtschaftsinformatik. Bd. 56 (2014) Heft 1 . - S. 73-75.
DOI: https://doi.org/10.1007/s11576-013-0398-7

Lis, Bettina ; Neßler, Christian:
Electronic Word of Mouth.
In: Business & Information Systems Engineering. Bd. 6 (2014) Heft 1 . - S. 63-65.
DOI: https://doi.org/10.1007/s12599-013-0306-0

Volltext
Lis, Bettina:
Corporate Social Responsibility beeinflusst die Arbeitgeberattraktivität.
In: PERSONALquarterly. Bd. 65 (2013) Heft 3 . - S. 37-40.

Lis, Bettina ; Horst, Marian:
Electronic Word of Mouth Impacts : A Spotlight on Customer Integration.
In: Journal of Media Business Studies. Bd. 10 (2013) Heft 4 . - S. 41-62.
DOI: https://doi.org/10.1080/16522354.2013.11073571

Lis, Bettina:
In eWOM We Trust : A Framework of Factors that Determine the eWOM Credibility.
In: Business & Information Systems Engineering. Bd. 5 (2013) Heft 3 . - S. 129-140.
DOI: https://doi.org/10.1007/s12599-013-0261-9

Lis, Bettina:
In eWOM We Trust : Ein Modell zur Erklärung der Glaubwürdigkeit von eWOM.
In: Wirtschaftsinformatik. Bd. 55 (2013) Heft 3 . - S. 121-134.
DOI: https://doi.org/10.1007/s11576-013-0360-8

Lis, Bettina ; Post, Martin:
Television Brand Management.
In: International Journal of Marketing. Bd. 52 (2013) Heft 2 . - S. 95-106.

Lis, Bettina ; Post, Martin:
What's on TV? The Impact of Brand Image and Celebrity Credibility on Television Consumption from an Ingredient Branding Perspective.
In: International Journal on Media Management. Bd. 15 (2013) Heft 4 . - S. 229-244.
DOI: https://doi.org/10.1080/14241277.2013.863099

Lis, Bettina ; Einwiller, Sabine:
When Bad CSR Happens to "Good" Companies : The Moderating Role of Identification.
In: Botti, Simona ; Labroo, Aparna A. (Hrsg.): Making a difference : ACR 2013 proceedings. - Duluth, MN, USA : Association for Consumer Research, 2013 . - S. 795 . - (Advances in Consumer Research ; 41 )

Lis, Bettina ; Libercka, Lennart ; Nienstedt, Heinz-Werner:
Erfolgreiche Nachrichten-Apps : Was deutsche Verlage von Angeboten aus dem US-Markt lernen können.
In: MedienWirtschaft. Bd. 9 (2012) Heft 3 . - S. 22-35.
DOI: https://doi.org/10.15358/1613-0669-2012-3-22

Lis, Bettina ; Neßler, Christian:
Die Signaling-Theorie als Ansatz zur Erklärung der Wirkung der Corporate Social Responsibility im Rahmen der Arbeitgeberwahl.
In: Kaiser, Stephan ; Kozica, Arjan (Hrsg.): Ethik im Personalmanagement : zentrale Konzepte, Ansätze und Fragestellungen. - Mering : Hampp, 2012 . - S. 247-265 . - (DNWE-Schriftenreihe ; 21 )

Lis, Bettina ; Nienstedt, Heinz-Werner ; Proner, Patrick ; Yalazi, Gözde ; Mauch, Andreas:
SMEs Going Global : A Comparison of the Internationalization Strategies of Publishers and Online Social Networks.
In: International Review of Management and Marketing. Bd. 2 (2012) Heft 1 . - S. 1-9.

Lis, Bettina:
Corporate social responsibility : eine empirische Analyse des Einflusses auf potentielle Arbeitnehmer.
Hamburg : Kovač , 2010 . - XX, 342 S. - (Schriftenreihe Nachhaltigkeits-Management ; 3 )

Volltext
Lis, Bettina ; Bronner, Rolf ; Asgarian, Cyrus:
Going Private-Transaktionen : Eine Bestandsaufnahme des deutschen Kapitalmarktes.
In: Die Unternehmung. Bd. 63 (2009) Heft 4 . - S. 465-484.

Lis, Bettina:
Der Öffentlichkeitsbegriff bei Hannah Arendt.
Mainz , 2007 . - 155 Bl.
(Masterarbeit, 2007, Universität Mainz)

N

Neßler, Christian ; Lis, Bettina ; Fischer, Maximilian:
Entwicklungsstand des Mobile Payments.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium. Bd. 45 (2016) Heft 11 . - S. 611-615.
DOI: https://doi.org/10.15358/0340-1650-2016-11-611

Neßler, Christian ; Lis, Bettina:
Die Bedeutung von CSR im Rahmen der Unternehmensführung.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium. Bd. 44 (2015) Heft 4 . - S. 176-181.
DOI: https://doi.org/10.15358/0340-1650-2015-4-176

Neßler, Christian ; Lis, Bettina:
CSR : Controller's Responsibility? Verantwortung als immaterieller Wert.
In: Der Betriebswirt. Bd. 56 (2015) Heft 4 . - S. 16-19.
DOI: https://doi.org/10.3790/dbw.56.4.16

Neßler, Christian ; Lis, Bettina:
Good Governance – Mehr als nur eine Frage der Regulierung : Operationalisierung des Leitbildes des ehrbaren Kaufmanns.
In: Zeitschrift für Corporate Governance. Bd. 10 (2015) Heft 3 . - S. 113-115.
DOI: https://doi.org/10.37307/j.1868-7792.2015.03.06

Neßler, Christian ; Lis, Bettina:
Das Ökonomische Prinzip und Unternehmensverantwortung : Corporate Social Responsibility als Marktkraft.
In: UmweltWirtschaftsForum. Bd. 23 (2015) Heft 4 . - S. 145-151.
DOI: https://doi.org/10.1007/s00550-015-0376-1

Neßler, Christian ; Lis, Bettina:
Corporate Governance – Eine unternehmenskulturelle Frage : "Weiche" Rahmenfaktoren etablieren.
In: Zeitschrift für Corporate Governance. Bd. 9 (2014) Heft 3 . - S. 106-108.
DOI: https://doi.org/10.37307/j.1868-7792.2014.03.04

Neßler, Christian ; Lis, Bettina:
Signale setzen mit CSR-Reporting.
In: Controlling & Management Review. Bd. 58 (2014) Heft S8 . - S. 84-90.
DOI: https://doi.org/10.1365/s12176-014-0969-5

Nienstedt, Heinz-Werner ; Lis, Bettina:
More money from media consumers : Paid content and the German newspaper case.
In: Nienstedt, Heinz-Werner ; Russ-Mohl, Stephan ; Wilczek, Bartosz (Hrsg.): Journalism and Media Convergence. - Berlin : de Gruyter, 2013 . - S. 43-56 . - (Media convergence ; 5 )
DOI: https://doi.org/10.1515/9783110302899

O

Oesterle, Michael-Jörg ; Lis, Bettina:
Internationales Organisationsmanagement.
In: Kisgen, Stefanie ; Dresen, Anne ; Faix, Werner G. (Hrsg.): International management. - Stuttgart : Steinbeis-Edition, 2013 . - S. 279-318

R

Volltext
Reith, Riccardo ; Fortagne, Marius Arved ; Diel, Sören ; Buck, Christoph ; Lis, Bettina ; Eymann, Torsten:
Pandemic Containment with Digital Measures : Acceptance and Privacy Aspects of Contact Tracing Apps.
In: Proceedings of the 29th European Conference on Information Systems (ECIS). - Marrakech, Morocco , 2021

Reith, Riccardo ; Fischer, Maximilian ; Lis, Bettina:
Explaining the intention to use social trading platforms : an empirical investigation.
In: Journal of Business Economics. Bd. 90 (2020) Heft 3 . - S. 427-460.
DOI: https://doi.org/10.1007/s11573-019-00961-2

Reith, Riccardo ; Fischer, Maximilian ; Lis, Bettina:
How to Reach Technological Early Adopters? An Empirical Analysis of Early Adopters' Internet Usage Behavior in Germany.
In: International Journal of Innovation and Technology Management. Bd. 17 (2020) Heft 2 . - 2050010.
DOI: https://doi.org/10.1142/S0219877020500108

Volltext
Reith, Riccardo ; Buck, Christoph ; Lis, Bettina ; Eymann, Torsten:
Integrating Privacy Concerns Into the Unified Theory of Acceptance and Use of Technology to Explain the Adoption of Fitness Trackers.
In: International Journal of Innovation and Technology Management. Bd. 17 (2020) Heft 7 . - 2050049.
DOI: https://doi.org/10.1142/S0219877020500492

Volltext
Reith, Riccardo:
Reshaping the Financial Landscape : Contributions to Research on the Acceptance of Innovative Financial Services in Payment, Investment Management and Insurance.
Bayreuth , 2020 . - III, 35 S.
( Dissertation, 2020 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
DOI: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00004898

Volltext
Reith, Riccardo ; Buck, Christoph ; Walther, Dennis ; Lis, Bettina ; Eymann, Torsten:
How Privacy Affects the Acceptance of Mobile Payment Solutions.
In: Proceedings of the 27th European Conference on Information Systems (ECIS). - Uppsala, Sweden , 2019

Reith, Riccardo ; Fischer, Maximilian ; Lis, Bettina:
How to Reach Early Adopters? An Empirical Analysis of Early Adopters' Internet Usage Behavior : An Abstract.
In: Rossi, Patricia ; Krey, Nina (Hrsg.): Finding New Ways to Engage and Satisfy Global Customers : Proceedings of the 2018 Academy of Marketing Science (AMS) World Marketing Congress (WMC). - Cham : Springer, 2019 . - S. 905-906
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-02568-7_254

Z

Volltext
Ziewiecki, Sandra:
Influencer Marketing - Eine empirische Untersuchung des Einflusses des Influencer Marketings und von Influencern auf die Kaufabsicht.
Bayreuth , 2021 . - 278 S.
( Dissertation, 2021 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
DOI: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00005419

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