Veröffentlichungen "Horbel, Chris"

Eine Ebene nach oben ...
Exportieren als [RSS feed] RSS 1.0 [RSS2 feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Publikationsform | Jahr
Anzahl der Einträge: 87.

Buch / Monografie

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Value Co-creation in Sport Management.
London : Routledge , 2016
ISBN 978-1-138-91505-3

Artikel in einer Zeitschrift

Horbel, Chris ; Buck, Christoph ; Diel, Sören ; Reith, Riccardo ; Walter, Yannic:
Stadium Visitors' Smartphone Usage and Digital Resource Integration.
In: Sport, Business and Management. Bd. 11 (2021) Heft 1 . - S. 10-27.
ISSN 2042-678X
DOI: https://doi.org/10.1108/SBM-10-2019-0099

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Conceptualizing Resource Integration : The Peculiar Role of Pure Public Resources.
In: Journal of Service Management Research. Bd. 4 (2020) Heft 2 . - S. 157-169.
ISSN 2511-8676

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Ströbel, Tim:
Service Quality-Value Framework.
In: SMAB Relevant Management Insights. (2020) Heft 11 . - S. 1-5.

Geiger, Alina ; Horbel, Chris ; Germelmann, Claas Christian:
"Give and take" : how notions of sharing and context determine free peer-to-peer accommodation decisions.
In: Journal of Travel & Tourism Marketing. Bd. 35 (2018) Heft 1 . - S. 5-15.
ISSN 1540-7306
DOI: https://doi.org/10.1080/10548408.2016.1231101

Popp, Bastian ; Horbel, Chris ; Germelmann, Claas Christian:
Social-Media-Based Antibrand Communities Opposing Sport-Team Sponsors : Insights From Two Prototypical Communities.
In: International Journal of Sport Communication. Bd. 11 (2018) Heft 3 . - S. 339-368.
ISSN 1936-3915
DOI: https://doi.org/10.1123/ijsc.2018-0082

Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert ; Wilson, Bradley:
How context shapes value co-creation : Spectator experience of sport events.
In: The Service Industries Journal. Bd. 36 (2016) Heft 11-12 . - S. 510-531.
ISSN 1743-9507
DOI: https://doi.org/10.1080/02642069.2016.1255730

Popp, Bastian ; Wilson, Bradley ; Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Relationship building through Facebook brand pages : The multifaceted roles of identification, satisfaction and perceived relationship investment.
In: Journal of Strategic Marketing. Bd. 24 (2016) Heft 3-4 . - S. 278-294.
ISSN 1466-4488
DOI: https://doi.org/10.1080/0965254X.2015.1095226

Buck, Christoph ; Horbel, Chris ; Kessler, Tim ; Germelmann, Claas Christian:
Mobile Consumer Apps : Big Data Brother is Watching You.
In: Marketing Review St. Gallen. Bd. 31 (2014) Heft 1 . - S. 26-35.
ISSN 1865-7516
DOI: https://doi.org/10.1365/s11621-014-0318-2

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
The sport value framework : a new fundamental logic for analyses in sport management.
In: European Sport Management Quarterly. Bd. 14 (2014) Heft 1 . - S. 6-24.
ISSN 1618-4742
DOI: https://doi.org/10.1080/16184742.2013.865776

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Value co-creation in sport management.
In: European Sport Management Quarterly. Bd. 14 (2014) Heft 1 . - S. 1-5.
ISSN 1618-4742
DOI: https://doi.org/10.1080/16184742.2013.866302

Woratschek, Herbert ; Roth, Stefan ; Horbel, Chris:
"Sorry We Are Fully Booked" : an Experimental Study of Preference Formation through Unavailable Services.
In: Australasian Marketing Journal. Bd. 17 (2009) Heft 1 . - S. 27-35.
ISSN 1441-3582
DOI: https://doi.org/10.1016/j.ausmj.2009.01.007

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Roth, Stefan:
"Verrückte Typen" : eine videografische Studie über Fußballfans.
In: Spektrum. (2007) Heft 2 . - S. 34-37.

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Are Variety Seekers Bad Customers? : An Analysis of the Role of Recommendations in the Service Profit Chain.
In: Journal of Relationship Marketing. Bd. 4 (2005) Heft 3/4 . - S. 43-57.
ISSN 1533-2667

Aufsatz in einem Buch

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Videographic analysis of "Weird Guys" : what do relationships mean to football fans?
In: Zhang, James J. ; Pitts, Brenda G. , World Association for Sport Management (Hrsg.): The Global Football Industry : Marketing Perspectives. - London ; New York : Routledge , 2018 . - S. 210-236
ISBN 978-0-8153-6056-8

Woratschek, Herbert ; Popp, Bastian ; Horbel, Chris:
Merkmalsorientierte Ansätze der Qualitätsmessung.
In: Corsten, Hans ; Roth, Stefan (Hrsg.): Handbuch Dienstleistungsmanagement. - München : Vahlen , 2016 . - S. 1197-1217
ISBN 978-3-8006-5242-6

Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert ; Popp, Bastian:
Value Co-Creation.
In: Corsten, Hans ; Roth, Stefan (Hrsg.): Handbuch Dienstleistungsmanagement. - München : Vahlen , 2016 . - S. 63-78
ISBN 978-3-8006-5242-6

Popp, Bastian ; Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Wertkette, Wertshop und Wertnetzwerk.
In: Corsten, Hans ; Roth, Stefan (Hrsg.): Handbuch Dienstleistungsmanagement. - München : Vahlen , 2016 . - S. 507-517
ISBN 978-3-8006-5242-6

Buck, Moike ; Schröder, Jürgen ; Woratschek, Herbert ; Tomanek, Dagmar P. ; Stadtelmann, Michael ; Horbel, Chris ; Weismann, Friederike:
Benchmarking der Schrankfachversorgung: Ergebnisse einer Studie mit Kliniken und Dienstleistern.
In: Woratschek, Herbert ; Schröder, Jürgen ; Eymann, Torsten ; Buck, Moike (Hrsg.): Wertschöpfungsorientiertes Benchmarking : Logistische Prozesse in Gesundheitswesen und Industrie. - Berlin : Springer , 2015 . - S. 183-211
ISBN 978-3-662-43717-9
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-43718-6_13

Jehle, Franziska ; Woratschek, Herbert ; Schröder, Jürgen ; Horbel, Chris ; Tomanek, Dagmar P. ; Stadtelmann, Michael ; Weismann, Friederike:
Benchmarking-Studie Patiententransportlogistik (PTL).
In: Woratschek, Herbert ; Schröder, Jürgen ; Eymann, Torsten ; Buck, Moike (Hrsg.): Wertschöpfungsorientiertes Benchmarking : Logistische Prozesse in Gesundheitswesen und Industrie. - Berlin : Springer , 2015 . - S. 155-181
ISBN 978-3-662-43717-9
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-43718-6_12

Stadtelmann, Michael ; Woratschek, Herbert ; Lindner, Alexandra ; Horbel, Chris:
Dienstleistungsproduktivität.
In: Woratschek, Herbert ; Schröder, Jürgen ; Eymann, Torsten ; Buck, Moike (Hrsg.): Wertschöpfungsorientiertes Benchmarking : Logistische Prozesse in Gesundheitswesen und Industrie. - Berlin : Springer , 2015 . - S. 51-64
ISBN 978-3-662-43717-9
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-43718-6_5

Woratschek, Herbert ; Stadtelmann, Michael ; Horbel, Chris ; Lindner, Alexandra:
Ermittlung des Werts für den Kunden.
In: Woratschek, Herbert ; Schröder, Jürgen ; Eymann, Torsten ; Buck, Moike (Hrsg.): Wertschöpfungsorientiertes Benchmarking : Logistische Prozesse in Gesundheitswesen und Industrie. - Berlin : Springer , 2015 . - S. 139-151
ISBN 978-3-662-43717-9
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-43718-6_11

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Ströbel, Tim:
Service-Quality-Value-Framework : Eine Integration von zentralen Forschungsansätzen im Dienstleistungsmanagement.
In: Bartsch, Silke ; Blümelhuber, Christian (Hrsg.): Always Ahead im Marketing : Offensiv, digital, strategisch. - Wiesbaden : Springer , 2015 . - S. 99-116
ISBN 978-3-658-09029-6
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-09030-2

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
The sport value framework : a new fundamental logic for analyses in sport management.
In: Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian (Hrsg.): Value Co-creation in Sport Management. - London : Routledge , 2015 . - S. 6-24
ISBN 978-1-138-91505-3

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Value Co-creation in Sport Management.
In: Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian (Hrsg.): Value Co-creation in Sport Management. - London : Routledge , 2015 . - S. 1-5
ISBN 978-1-138-91505-3

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Value Creation im Sport : Von der Integrativität zum Sport Value Framework.
In: Fließ, Sabine ; Haase, Michaela ; Jacob, Frank ; Ehret, Michael (Hrsg.): Kundenintegration und Leistungslehre. - Wiesbaden : Springer Fachmedien , 2015 . - S. 135-155
ISBN 978-3-658-07447-0
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-07448-7_9

Buck, Christoph ; Horbel, Chris ; Eymann, Torsten:
Dealing with Privacy and Security Risks : App Consumers in Mobile Ecosystems.
In: Kundisch, Dennis ; Suhl, Leena ; Beckmann, Lars (Hrsg.): MKWI 2014 - Multikonferenz Wirtschaftsinformatik : Tagungsband. - Paderborn , 2014 . - S. 64-74
ISBN 978-3-00-045311-3

Buck, Christoph ; Horbel, Chris ; Germelmann, Claas Christian ; Eymann, Torsten:
The Unconscious App Consumer.
In: Avital, Michel ; Leimeister, Jan Marco ; Schultze, Ulrike (Hrsg.): ECIS 2014 Proceedings : 22th European Conference on Information Systems ; Tel Aviv, Israel, June 9-11, 2014. - Tel Aviv : Association for Information Systems , 2014
ISBN 978-0-9915567-0-0

Horbel, Chris ; Stadtelmann, Michael ; Woratschek, Herbert:
Dienstleistungsproduktivität: Perspektivenwechsel von der Produktions- zur Wertorientierung.
In: Bouncken, Ricarda B. ; Pfannstiel, Mario A. ; Reuschl, Andreas J. (Hrsg.): Dienstleistungsmanagement im Krankenhaus. Bd. 1. Prozesse, Produktivität, Diversität. - Wiesbaden : Springer Gabler , 2013 . - S. 221-244
ISBN 978-3-658-00873-4

Horbel, Chris ; Weismann, Friederike:
Wert für den Kunden - Ein Überblick über begriffliche Konzeptionen.
In: Roth, Stefan (Hrsg.): Aktuelle Beiträge zur Dienstleistungsforschung. - Wiesbaden : Springer Gabler , 2013 . - S. 171-194
ISBN 978-3-658-00253-4

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Relationship Management im Gesundheitswesen : ein theoretischer Rahmen zur Analyse der Beziehungen.
In: Rüter, Georg ; Da-Cruz,Patrick ; Schwegel,Philipp (Hrsg.): Gesundheitsökonomie und Wirtschaftspolitik : Festschrift zum 70.Geburtstag von Prof. Dr. Dr. h.c. Peter Oberender. - Stuttgart : Lucius & Lucius , 2011 . - S. 289-303
ISBN 978-3-8282-0543-7

Walther, Sebastian ; Eymann, Torsten ; Horbel, Chris:
A Service-Dominant Logic Based Service-Productivity Improvement Framework.
In: Productivity of services NextGen : beyond output/input ; RESER 2011 - programme and abstracts ; September 8th - 9th 2011, Hamburg, Germany. - Stuttgart : Fraunhofer-Verl. , 2011 . - S. 1-19
ISBN 978-3-8396-0297-3

Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Integration von Weiterempfehlungsgebern als Erfolgsfaktor für die Vermarktung komplexer Dienstleistungen.
In: Bruhn, Manfred ; Stauss,Bernd (Hrsg.): Kundenintegration. - Wiesbaden : Gabler , 2009 . - S. 423-449 . - (Forum Dienstleistungsmanagement )
ISBN 978-3-8349-9407-3
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-9407-3_19

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Roth, Stefan ; Popp, Bastian:
Der Einsatz der Videographie im Dienstleistungsmanagement : eine Analyse von “verrückten Typen”.
In: Benkenstein, Martin (Hrsg.): Neue Herausforderungen an das Dienstleistungsmarketing. - Wiesbaden : Gabler , 2008 . - S. 19-40 . - (Gabler Edition Wissenschaft : Focus Dienstleistungsmarketing )
ISBN 978-3-8349-0891-9
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-9697-8

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Kundenbindung in Dienstleistungsnetzwerken am Beispiel des Sporttourismus : Erfolgs- und Störfaktoren in der Service-Profit-Chain aus Sicht des Destinationsmanagements.
In: Bruhn, Manfred ; Homburg, Christian (Hrsg.): Handbuch Kundenbindungsmanagement. 6. Auflage. - Wiesbaden : Gabler , 2008 . - S. 295-319
ISBN 978-3-8349-0573-4

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Stichwort "Dienstleistungsmanagement".
In: Corsten, Hans ; Gössinger, R. (Hrsg.): Lexikon der Betriebswirtschaftslehre. 5., vollst. überarb. und wesentl. erw. Aufl. - München : Oldenbourg , 2008 . - S. 166-169
ISBN 978-3-486-58717-3

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Identifikation von Servicelücken bei Dienstleistungsunternehmen : die Anwendung des ISL-Ansatzes am Beispiel einer multifunktionalen Sportanlage.
In: Gouthier, Matthias H. J. ; Coenen, Christian ; Schulze, Henning S. ; Wegmann, Christoph (Hrsg.): Service Excellence als Impulsgeber : Strategien - Management - Innovationen - Branchen. - Wiesbaden : Gabler , 2007 . - S. 287-303
ISBN 978-3-8349-0688-5
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-9544-5_17

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Der Einfluss von Variety Seeking Behavior auf eine modifizierte Service-Profit-Chain.
In: Meyer, Anton (Hrsg.): Dienstleistungsmarketing. - Wiesbaden : DUV , 2004 . - S. 279-296 . - (Gabler Edition Wissenschaft : Focus Dienstleistungsmarketing )
ISBN 3-8244-8271-1

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Management der Dienstleistungsqualität im Sportsponsoring.
In: Krüger, Arnd ; Dreyer, Axel (Hrsg.): Sportmanagement: eine themenbezogene Einführung. - München : Oldenbourg , 2004 . - S. 273-288 . - (Lehr- und Handbücher zu Tourismus, Verkehr und Freizeit )
ISBN 3-486-20030-5

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Variety-Seeking Behavior and Recommendations - Empirical Findings and Consequences for the Management of the Service Profit Chain.
In: Turley, Darach ; Brown, S. (Hrsg.): All changed, changed utterly? - Valdosta , 2003 . - S. 82-87 . - (European Advances in Consumer Research ; 6 )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Managing Job Variety Seeking Behavior.
In: Bliemel, Friedhelm ; Eggert, Andreas ; Fassott, Georg (Hrsg.): Proceedings of the 10th International Colloquium in Relationship Marketing. - Kaiserslautern , 2002 . - S. 751-769

Veranstaltungsbeitrag

Woratschek, Herbert ; Schönberner, Jan ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Buser, Markus:
Conceptualising Natural Resource Integration in Sport Management – The Case of COVID-19.
2020
Veranstaltung: Sport Management Association of Australia & New Zealand Conference(SMAANZ) 2020 , 30.11.-04.12.2020 , Online-Conference.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Buser, Markus ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Schönberner, Jan ; Woratschek, Herbert:
Conceptualising Pure Public Resource integration on Engagement Platforms in Sport : Using the COVID-19 Crisis as an Example.
2020
Veranstaltung: 28th European Association for Sport Management Conference (EASM) , 17.-25.09.2020 , Online-Conference.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Geiger, Alina ; Horbel, Chris ; Germelmann, Claas Christian:
Context Factors in Choosing Free Peer-to-Peer Accommodation Sharing.
2016
Veranstaltung: 45th European Marketing Academy Conference (EMAC) , 24.-27. Mai 2016 , Oslo, Norway.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Popp, Bastian ; Germelmann, Claas Christian ; Horbel, Chris:
Nature And Consequences Of Social Media-Based Anti-Brand Activism Against Sponsors And Investors Of Sport Teams.
2016
Veranstaltung: 2016 AMS 19th World Marketing Congress , 20.-22.07.2016 , Paris, France.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-47331-4_182

Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert ; Wilson, Bradley:
Context Matters : How Context Shapes Sport Event Experience and Spectators Value.
2015
Veranstaltung: French-Austrian-German Research Workshop on Consumer Behaviour , 26.-27. Nov. 2015 , Bayreuth.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop , Vortrag )

Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert ; Wilson, Bradley:
Same Game – Different Experience: How Context Influence Event Experience And Spectator Perceptions.
2015
Veranstaltung: 23rd European Association of Sport Management Conference , 09.-12.09.2015 , Dublin, Ireland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )
DOI: https://doi.org/10.13140/RG.2.1.4110.1280

Popp, Bastian ; Horbel, Chris ; Germelmann, Claas Christian:
Social Network-Based Anti-Brand Communities Opposing Sponsors of Sport Teams.
2015
Veranstaltung: 23rd European Association of Sport Management Conference , 09.-12.09.2015 , Dublin, Ireland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )
DOI: https://doi.org/10.13140/RG.2.1.1668.9124

Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert:
Context-Dependent Co-Creation of Event Experience and Value.
2015
Veranstaltung: The 2015 Naples Forum on Service , 09.-12. June 2015 , Naples, Italy.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Popp, Bastian ; Horbel, Chris ; Wilson, Bradley:
Tell Me Who You Are! The Effectiveness of Personalising Online Customer Reviews.
2015
Veranstaltung: 44th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC 2015) , 26.-29.05.2015 , Leuven, Belgien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Paper )

Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert:
Sportevents im Kontext : Der Einfluss kontextspezifischer Akteure auf den wahrgenommenen Wert der Zuschauer.
2015
Veranstaltung: 19. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie , 24.-25.04.2015 , Leipzig.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Paper )

Horbel, Chris ; Wilson, Bradley ; Popp, Bastian:
The Moderating Role of Perceived Relationship Investment on the Dynamics of Identification, Satisfaction and Loyalty Towards Facebook Brand Pages.
2014
Veranstaltung: 43rd European Marketing Academy Conference (EMAC) , Juni 2014 , Valencia, Spain.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert:
Wie wichtig sind Kundenzufriedenheit, & Markenidentifikation für die Kundenloyalität? Der Einfluss der Verhaltensunsicherheit.
2013
Veranstaltung: 17. Workshop Dienstleistungsmarketing , November 2013 , München, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop , Vortrag )

Popp, Bastian ; Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Branded Communities im Markenmanagement - die bessere Alternative zu Brand Communities? Eine theoretische und empirische Untersuchung am Beispiel einer Branded Online Community zum Thema Fußball.
2013
Veranstaltung: 17. Workshop Dienstleistungsmarketing , November 2013 , München, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop , Vortrag )

Popp, Bastian ; Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Online Brand Communities: Loyal to the Community or the Brand.
2013
Veranstaltung: 42nd European Marketing Academy Conference (EMAC) , June 2013 , Istanbul, Turkey.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert:
The Effects of Customer Satisfaction and Consumer-Brand Identification on Customer Loyalty Revisited: The Moderating Role of Market Uncertainty.
2013
Veranstaltung: 42nd European Marketing Academy Conference (EMAC) , Juni 2013 , Istanbul, Turkey.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Popp, Bastian ; Horbel, Chris:
The effects of customer-brand identification, customer satisfaction and price acceptability on customer loyalty intentions.
2012
Veranstaltung: 41st European Marketing Academy Conference (EMAC) , 2012 , Lissabon, Portugal.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
The importance of social interactions in virtual brand communities for retaining customers and inducing WOM.
2012
Veranstaltung: 41st European Marketing Academy Conference (EMAC) , 2012 , Lissabon, Portugal.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
The sport value framework : a new fundamental logic for analyses in sport management.
2012
Veranstaltung: 20th Conference of the European Association for Sport Management (EASM) , 2012 , Aalborg, Denmark.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Co-creation, identification and the service-profit chain : the case of sport events.
2011
Veranstaltung: 19th Conference of the European Association for Sport Management (EASM) , September 2011 , Madrid, Spain.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Gaining New Customers by Building Relationships to Disloyal Customers : A Study of Word-of-Mouth in the Context of Destination Marketing.
2011
Veranstaltung: 40th European Marketing Academy Conference (EMAC) , 24.-27. Mai 2011 , Ljubljana, Slowenien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Recruitment and Retention of Blood Donors : An Analysis of Motivation-Related Determinants of Donor Behaviour Across Types of Donations.
2011
Veranstaltung: 40th European Marketing Academy Conference (EMAC) , 24.-27. Mai 2011 , Ljubljana, Slowenien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
The importance of social interactions in virtual brand communities for retaining customers and inducing WOM.
2011
Veranstaltung: 19th International Colloquium in Relationship Marketing (ICRM) , September 27-30, 2011 , Rochester, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
I Give My Blood and Co-Create Value : Value Propositions in a Non-Profit Context.
2010
Veranstaltung: 18th International Colloquium in Relationship Marketing (ICRM) , September 27-30, 2010 , Henley-on-Thames, UK.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Extending the service-profit chain : the role of identification and co-creation.
2010
Veranstaltung: 39th European Marketing Academy Conference (EMAC) , June 1-4, 2010 , Copenhagen, Denmark.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert ; Popp, Bastian:
Extending the Service-Profit-Chain: The Case of Football Fans und Visitors.
2009
Veranstaltung: 38th European Marketing Academy Conference (EMAC) , May 26-29, 2009 , Nantes, France.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert ; Popp, Bastian:
A modification of the Service-Profit-Chain - the influence of identification and different dimensions of service quality.
2009
Veranstaltung: 17th Colloquium in Relationship Marketing (ICRM) , Maastricht, The Netherlands.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Integrating Word-of-Mouth Sources for Marketing of Complex Services.
2008
Veranstaltung: Australian and New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) , 1.-3.12.2008 , Sydney, Australien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Who can help to market your service? : The Effects of Characteristics of the Word-of-Mouth Source on Word-of-Mouth Influence.
2008
Veranstaltung: 16th International Colloquium in Relationship Marketing , 14.-17. Sept. 2008 , Swansea, Großbritannien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Roth, Stefan:
Neural networks and multiple regression in services management.
2008
Veranstaltung: 36th European Marketing Academy Conference (EMAC), Reykjavik University, Department of Business , May 22-25, 2008 , Reykjavik, Iceland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Persuasive Word-of-Mouth Sources - Who Are They? : The Effects of Characteristics of the Word-of-Mouth Source on Word-of-Mouth Influence.
2008
Veranstaltung: 37th European Marketing Academy Conference (EMAC), University of Brighton , 27.-30. Mai 2008 , Brighton, Großbritannien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
"Once the club, always the club!" : football fans as brand communities?
2008
Veranstaltung: 16th Conference of the Eurpean Association for Sport Management (EASM) , 2008 , Heidelberg, Germany.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Roth, Stefan ; Popp, Bastian:
Eine videografische Analyse von „verrückten Typen“ – Welche Bedeutung haben Beziehungen für Fußballfans.
2007
Veranstaltung: 12. Workshop Dienstleistungsmarketing , 15.-17.03.2007 , Rostock, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
"Once the club, always the club!" : football fans as brand communities?
2007
Veranstaltung: 8th European Advances in Consumer Research Conference (EACR) , July 11-14, 2007 , Milan, Italy.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Are Recommendations of Venturers Valuable? A Study of Word-of-Mouth Communication Behavior of Variety-Seeking Tourists and Opinion Leaders.
2006
Veranstaltung: 7th European Conference of the Association for Consumer Research , 2006 , Göteborg, Schweden.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Roth, Stefan ; Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
"Sorry, we are fully booked!": An experimental study of preference formation through unavailable services.
2006
Veranstaltung: Australian and New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) , 04.12.-06.12.2006 , Brisbane, Australia.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Roth, Stefan:
A videographic analysis of “weird guys” : what do relationships mean to football fans?
2006
Veranstaltung: 14th International Colloquium in Relationship Marketing (ICRM) , September 13-16, 2006 , Leipzig.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Who should be encouraged to word-of-mouth to establish relationships between old and new customers? A study of venturers and opinion leaders in the tourism industry.
2004
Veranstaltung: 12th International Colloquium in Relationship Marketing , Hamilton, New Zealand.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Are Variety-Seekers Bad Customers? An Analysis of the Role of Recommendations in the Service Profit Chain.
2003
Veranstaltung: 11th International Colloquium in Relationship Marketing , 14.09.-17.09.2003 , Cheltenham, Great Britain.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Vortrag )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
The Role of Different Types of Variety-Seeking Behavior and Recommendations in the Service Profit Chain.
2003
Veranstaltung: 7th International Research Conference on Customer Relationship Marketing Management , 22-25. Juni 2003 , Berlin.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung , Paper )

Working paper, Diskussionspapier

Buck, Christoph ; Horbel, Chris ; Kessler, Tim:
A four-factor framework of consumers' perception of mobile applications in context.
Bayreuth , 2017 . - 34 S. - (Bayreuther Arbeitspapiere zur Wirtschaftsinformatik ; 64 )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Extending the service-profit chain : the role of identification and co-creation.
Bayreuth : Univ., Rechts- und Wirtschaftswiss. Fak. , 2010 . - (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät ; 06-10 )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Roth, Stefan:
A videographic analysis of “weird guys” : what do relationships mean to football fans?
Bayreuth : Univ., Rechts- und Wirtschaftswiss. Fak. , 2007 . - 22 S. - (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät ; 05-07 )

Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Are Recommendations of Venturers Valuable? A Study of Word-of-Mouth Communication Behavior of Variety-Seeking Tourists and Opinion Leaders.
Bayreuth : Lehrstuhl für Volkswirtschaftslehre III , 2006 . - (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät ; 02-06 )

Woratschek, Herbert ; Roth, Stefan ; Horbel, Chris:
"Sorry, We Are Fully Booked!" : an Experimental Study of Preference Formation through Unavailable Services.
Bayreuth : Univ., Rechts- und Wirtschaftswiss. Fak. , 2005 . - 21 S. - (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät ; 12-05 )

Vollständiges Zeitschriftenheft

Value co-creation in sport management.
Hrsg.: Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian
European Sport Management Quarterly. Bd. 14 (2014) Heft 1 . - 109 S.
ISSN 1618-4742

Dissertation

Horbel, Chris:
Weiterempfehlungen im Tourismus : Eine Analyse einflussreicher Empfehlungsgeber touristischer Destinationen.
Wiesbaden : Gabler , 2008 . - (Gabler Edition Wissenschaft : Focus Dienstleistungsmarketing )
ISBN 978-3-8349-8141-7
( Dissertation, 2008 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

Diese Liste wurde am Tue Dec 24 20:19:25 2024 CET generiert.
[Zum Seitenanfang]
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
https://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/136265820.xml