Gruppieren nach:
Publikationsform |
JahrAnzahl der Einträge: 87.
Buch / Monografie
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Value Co-creation in Sport Management.
London
:
Routledge
,
2016
ISBN 978-1-138-91505-3
Artikel in einer Zeitschrift
Horbel, Chris ; Buck, Christoph ; Diel, Sören ; Reith, Riccardo ; Walter, Yannic:
Stadium Visitors' Smartphone Usage and Digital Resource Integration.
In: Sport, Business and Management.
Bd. 11
(2021)
Heft 1
.
- S. 10-27.
ISSN 2042-678X
DOI: https://doi.org/10.1108/SBM-10-2019-0099
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Conceptualizing Resource Integration : The Peculiar Role of Pure Public Resources.
In: Journal of Service Management Research.
Bd. 4
(2020)
Heft 2
.
- S. 157-169.
ISSN 2511-8676
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Ströbel, Tim:
Service Quality-Value Framework.
In: SMAB Relevant Management Insights.
(2020)
Heft 11
.
- S. 1-5.
Geiger, Alina ; Horbel, Chris ; Germelmann, Claas Christian:
"Give and take" : how notions of sharing and context determine free peer-to-peer accommodation decisions.
In: Journal of Travel & Tourism Marketing.
Bd. 35
(2018)
Heft 1
.
- S. 5-15.
ISSN 1540-7306
DOI: https://doi.org/10.1080/10548408.2016.1231101
Popp, Bastian ; Horbel, Chris ; Germelmann, Claas Christian:
Social-Media-Based Antibrand Communities Opposing Sport-Team Sponsors : Insights From Two Prototypical Communities.
In: International Journal of Sport Communication.
Bd. 11
(2018)
Heft 3
.
- S. 339-368.
ISSN 1936-3915
DOI: https://doi.org/10.1123/ijsc.2018-0082
Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert ; Wilson, Bradley:
How context shapes value co-creation : Spectator experience of sport events.
In: The Service Industries Journal.
Bd. 36
(2016)
Heft 11-12
.
- S. 510-531.
ISSN 1743-9507
DOI: https://doi.org/10.1080/02642069.2016.1255730
Popp, Bastian ; Wilson, Bradley ; Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Relationship building through Facebook brand pages : The multifaceted roles of identification, satisfaction and perceived relationship investment.
In: Journal of Strategic Marketing.
Bd. 24
(2016)
Heft 3-4
.
- S. 278-294.
ISSN 1466-4488
DOI: https://doi.org/10.1080/0965254X.2015.1095226
Buck, Christoph ; Horbel, Chris ; Kessler, Tim ; Germelmann, Claas Christian:
Mobile Consumer Apps : Big Data Brother is Watching You.
In: Marketing Review St. Gallen.
Bd. 31
(2014)
Heft 1
.
- S. 26-35.
ISSN 1865-7516
DOI: https://doi.org/10.1365/s11621-014-0318-2
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
The sport value framework : a new fundamental logic for analyses in sport management.
In: European Sport Management Quarterly.
Bd. 14
(2014)
Heft 1
.
- S. 6-24.
ISSN 1618-4742
DOI: https://doi.org/10.1080/16184742.2013.865776
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Value co-creation in sport management.
In: European Sport Management Quarterly.
Bd. 14
(2014)
Heft 1
.
- S. 1-5.
ISSN 1618-4742
DOI: https://doi.org/10.1080/16184742.2013.866302
Woratschek, Herbert ; Roth, Stefan ; Horbel, Chris:
"Sorry We Are Fully Booked" : an Experimental Study of Preference Formation through Unavailable Services.
In: Australasian Marketing Journal.
Bd. 17
(2009)
Heft 1
.
- S. 27-35.
ISSN 1441-3582
DOI: https://doi.org/10.1016/j.ausmj.2009.01.007
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Roth, Stefan:
"Verrückte Typen" : eine videografische Studie über Fußballfans.
In: Spektrum.
(2007)
Heft 2
.
- S. 34-37.
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Are Variety Seekers Bad Customers? : An Analysis of the Role of Recommendations in the Service Profit Chain.
In: Journal of Relationship Marketing.
Bd. 4
(2005)
Heft 3/4
.
- S. 43-57.
ISSN 1533-2667
Aufsatz in einem Buch
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Videographic analysis of "Weird Guys" : what do relationships mean to football fans?
In: Zhang, James J. ; Pitts, Brenda G.
,
World Association for Sport Management
(Hrsg.):
The Global Football Industry : Marketing Perspectives. -
London ; New York
: Routledge
,
2018
. - S. 210-236
ISBN 978-0-8153-6056-8
Woratschek, Herbert ; Popp, Bastian ; Horbel, Chris:
Merkmalsorientierte Ansätze der Qualitätsmessung.
In: Corsten, Hans ; Roth, Stefan
(Hrsg.):
Handbuch Dienstleistungsmanagement. -
München
: Vahlen
,
2016
. - S. 1197-1217
ISBN 978-3-8006-5242-6
Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert ; Popp, Bastian:
Value Co-Creation.
In: Corsten, Hans ; Roth, Stefan
(Hrsg.):
Handbuch Dienstleistungsmanagement. -
München
: Vahlen
,
2016
. - S. 63-78
ISBN 978-3-8006-5242-6
Popp, Bastian ; Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Wertkette, Wertshop und Wertnetzwerk.
In: Corsten, Hans ; Roth, Stefan
(Hrsg.):
Handbuch Dienstleistungsmanagement. -
München
: Vahlen
,
2016
. - S. 507-517
ISBN 978-3-8006-5242-6
Buck, Moike ; Schröder, Jürgen ; Woratschek, Herbert ; Tomanek, Dagmar P. ; Stadtelmann, Michael ; Horbel, Chris ; Weismann, Friederike:
Benchmarking der Schrankfachversorgung: Ergebnisse einer Studie mit Kliniken und Dienstleistern.
In: Woratschek, Herbert ; Schröder, Jürgen ; Eymann, Torsten ; Buck, Moike
(Hrsg.):
Wertschöpfungsorientiertes Benchmarking : Logistische Prozesse in Gesundheitswesen und Industrie. -
Berlin
: Springer
,
2015
. - S. 183-211
ISBN 978-3-662-43717-9
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-43718-6_13
Jehle, Franziska ; Woratschek, Herbert ; Schröder, Jürgen ; Horbel, Chris ; Tomanek, Dagmar P. ; Stadtelmann, Michael ; Weismann, Friederike:
Benchmarking-Studie Patiententransportlogistik (PTL).
In: Woratschek, Herbert ; Schröder, Jürgen ; Eymann, Torsten ; Buck, Moike
(Hrsg.):
Wertschöpfungsorientiertes Benchmarking : Logistische Prozesse in Gesundheitswesen und Industrie. -
Berlin
: Springer
,
2015
. - S. 155-181
ISBN 978-3-662-43717-9
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-43718-6_12
Stadtelmann, Michael ; Woratschek, Herbert ; Lindner, Alexandra ; Horbel, Chris:
Dienstleistungsproduktivität.
In: Woratschek, Herbert ; Schröder, Jürgen ; Eymann, Torsten ; Buck, Moike
(Hrsg.):
Wertschöpfungsorientiertes Benchmarking : Logistische Prozesse in Gesundheitswesen und Industrie. -
Berlin
: Springer
,
2015
. - S. 51-64
ISBN 978-3-662-43717-9
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-43718-6_5
Woratschek, Herbert ; Stadtelmann, Michael ; Horbel, Chris ; Lindner, Alexandra:
Ermittlung des Werts für den Kunden.
In: Woratschek, Herbert ; Schröder, Jürgen ; Eymann, Torsten ; Buck, Moike
(Hrsg.):
Wertschöpfungsorientiertes Benchmarking : Logistische Prozesse in Gesundheitswesen und Industrie. -
Berlin
: Springer
,
2015
. - S. 139-151
ISBN 978-3-662-43717-9
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-43718-6_11
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Ströbel, Tim:
Service-Quality-Value-Framework : Eine Integration von zentralen Forschungsansätzen im Dienstleistungsmanagement.
In:
Bartsch, Silke ; Blümelhuber, Christian (Hrsg.): Always Ahead im Marketing : Offensiv, digital, strategisch. -
Wiesbaden
: Springer
,
2015
. - S. 99-116
ISBN 978-3-658-09029-6
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-09030-2
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
The sport value framework : a new fundamental logic for analyses in sport management.
In:
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian (Hrsg.): Value Co-creation in Sport Management. -
London
: Routledge
,
2015
. - S. 6-24
ISBN 978-1-138-91505-3
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Value Co-creation in Sport Management.
In:
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian (Hrsg.): Value Co-creation in Sport Management. -
London
: Routledge
,
2015
. - S. 1-5
ISBN 978-1-138-91505-3
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Value Creation im Sport : Von der Integrativität zum Sport Value Framework.
In:
Fließ, Sabine ; Haase, Michaela ; Jacob, Frank ; Ehret, Michael (Hrsg.): Kundenintegration und Leistungslehre. -
Wiesbaden
: Springer Fachmedien
,
2015
. - S. 135-155
ISBN 978-3-658-07447-0
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-07448-7_9
Buck, Christoph ; Horbel, Chris ; Eymann, Torsten:
Dealing with Privacy and Security Risks : App Consumers in Mobile Ecosystems.
In: Kundisch, Dennis ; Suhl, Leena ; Beckmann, Lars
(Hrsg.):
MKWI 2014 - Multikonferenz Wirtschaftsinformatik : Tagungsband. -
Paderborn
,
2014
. - S. 64-74
ISBN 978-3-00-045311-3
Buck, Christoph ; Horbel, Chris ; Germelmann, Claas Christian ; Eymann, Torsten:
The Unconscious App Consumer.
In: Avital, Michel ; Leimeister, Jan Marco ; Schultze, Ulrike
(Hrsg.):
ECIS 2014 Proceedings : 22th European Conference on Information Systems ; Tel Aviv, Israel, June 9-11, 2014. -
Tel Aviv
: Association for Information Systems
,
2014
ISBN 978-0-9915567-0-0
Horbel, Chris ; Stadtelmann, Michael ; Woratschek, Herbert:
Dienstleistungsproduktivität: Perspektivenwechsel von der Produktions- zur Wertorientierung.
In:
Bouncken, Ricarda B. ; Pfannstiel, Mario A. ; Reuschl, Andreas J. (Hrsg.): Dienstleistungsmanagement im Krankenhaus. Bd. 1. Prozesse, Produktivität, Diversität. -
Wiesbaden
: Springer Gabler
,
2013
. - S. 221-244
ISBN 978-3-658-00873-4
Horbel, Chris ; Weismann, Friederike:
Wert für den Kunden - Ein Überblick über begriffliche Konzeptionen.
In:
Roth, Stefan (Hrsg.): Aktuelle Beiträge zur Dienstleistungsforschung. -
Wiesbaden
: Springer Gabler
,
2013
. - S. 171-194
ISBN 978-3-658-00253-4
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Relationship Management im Gesundheitswesen : ein theoretischer Rahmen zur Analyse der Beziehungen.
In:
Rüter, Georg ; Da-Cruz,Patrick ; Schwegel,Philipp (Hrsg.): Gesundheitsökonomie und Wirtschaftspolitik : Festschrift zum 70.Geburtstag von Prof. Dr. Dr. h.c. Peter Oberender. -
Stuttgart
: Lucius & Lucius
,
2011
. - S. 289-303
ISBN 978-3-8282-0543-7
Walther, Sebastian ; Eymann, Torsten ; Horbel, Chris:
A Service-Dominant Logic Based Service-Productivity Improvement Framework.
In:
Productivity of services NextGen : beyond output/input ; RESER 2011 - programme and abstracts ; September 8th - 9th 2011, Hamburg, Germany. -
Stuttgart
: Fraunhofer-Verl.
,
2011
. - S. 1-19
ISBN 978-3-8396-0297-3
Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Integration von Weiterempfehlungsgebern als Erfolgsfaktor für die Vermarktung komplexer Dienstleistungen.
In:
Bruhn, Manfred ; Stauss,Bernd (Hrsg.): Kundenintegration. -
Wiesbaden
: Gabler
,
2009
. - S. 423-449
. - (Forum Dienstleistungsmanagement
)
ISBN 978-3-8349-9407-3
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-9407-3_19
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Roth, Stefan ; Popp, Bastian:
Der Einsatz der Videographie im Dienstleistungsmanagement : eine Analyse von “verrückten Typen”.
In:
Benkenstein, Martin (Hrsg.): Neue Herausforderungen an das Dienstleistungsmarketing. -
Wiesbaden
: Gabler
,
2008
. - S. 19-40
. - (Gabler Edition Wissenschaft : Focus Dienstleistungsmarketing
)
ISBN 978-3-8349-0891-9
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-9697-8
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Kundenbindung in Dienstleistungsnetzwerken am Beispiel des Sporttourismus : Erfolgs- und Störfaktoren in der Service-Profit-Chain aus Sicht des Destinationsmanagements.
In:
Bruhn, Manfred ; Homburg, Christian (Hrsg.): Handbuch Kundenbindungsmanagement. 6. Auflage. -
Wiesbaden
: Gabler
,
2008
. - S. 295-319
ISBN 978-3-8349-0573-4
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Stichwort "Dienstleistungsmanagement".
In:
Corsten, Hans ; Gössinger, R. (Hrsg.): Lexikon der Betriebswirtschaftslehre. 5., vollst. überarb. und wesentl. erw. Aufl. -
München
: Oldenbourg
,
2008
. - S. 166-169
ISBN 978-3-486-58717-3
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Identifikation von Servicelücken bei Dienstleistungsunternehmen : die Anwendung des ISL-Ansatzes am Beispiel einer multifunktionalen Sportanlage.
In:
Gouthier, Matthias H. J. ; Coenen, Christian ; Schulze, Henning S. ; Wegmann, Christoph (Hrsg.): Service Excellence als Impulsgeber : Strategien - Management - Innovationen - Branchen. -
Wiesbaden
: Gabler
,
2007
. - S. 287-303
ISBN 978-3-8349-0688-5
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-9544-5_17
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Der Einfluss von Variety Seeking Behavior auf eine modifizierte Service-Profit-Chain.
In:
Meyer, Anton (Hrsg.): Dienstleistungsmarketing. -
Wiesbaden
: DUV
,
2004
. - S. 279-296
. - (Gabler Edition Wissenschaft : Focus Dienstleistungsmarketing
)
ISBN 3-8244-8271-1
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Management der Dienstleistungsqualität im Sportsponsoring.
In:
Krüger, Arnd ; Dreyer, Axel (Hrsg.): Sportmanagement: eine themenbezogene Einführung. -
München
: Oldenbourg
,
2004
. - S. 273-288
. - (Lehr- und Handbücher zu Tourismus, Verkehr und Freizeit
)
ISBN 3-486-20030-5
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Variety-Seeking Behavior and Recommendations - Empirical Findings and Consequences for the Management of the Service Profit Chain.
In:
Turley, Darach ; Brown, S. (Hrsg.): All changed, changed utterly? -
Valdosta
,
2003
. - S. 82-87
. - (European Advances in Consumer Research
; 6
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Managing Job Variety Seeking Behavior.
In:
Bliemel, Friedhelm ; Eggert, Andreas ; Fassott, Georg (Hrsg.): Proceedings of the 10th International Colloquium in Relationship Marketing. -
Kaiserslautern
,
2002
. - S. 751-769
Veranstaltungsbeitrag
Woratschek, Herbert ; Schönberner, Jan ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Buser, Markus:
Conceptualising Natural Resource Integration in Sport Management – The Case of COVID-19.
2020
Veranstaltung: Sport Management Association of Australia & New Zealand Conference(SMAANZ) 2020
, 30.11.-04.12.2020
, Online-Conference.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Buser, Markus ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Schönberner, Jan ; Woratschek, Herbert:
Conceptualising Pure Public Resource integration on Engagement Platforms in Sport : Using the COVID-19 Crisis as an Example.
2020
Veranstaltung: 28th European Association for Sport Management Conference (EASM)
, 17.-25.09.2020
, Online-Conference.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Geiger, Alina ; Horbel, Chris ; Germelmann, Claas Christian:
Context Factors in Choosing Free Peer-to-Peer Accommodation Sharing.
2016
Veranstaltung: 45th European Marketing Academy Conference (EMAC)
, 24.-27. Mai 2016
, Oslo, Norway.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Popp, Bastian ; Germelmann, Claas Christian ; Horbel, Chris:
Nature And Consequences Of Social Media-Based Anti-Brand Activism Against Sponsors And Investors Of Sport Teams.
2016
Veranstaltung: 2016 AMS 19th World Marketing Congress
, 20.-22.07.2016
, Paris, France.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-47331-4_182
Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert ; Wilson, Bradley:
Context Matters : How Context Shapes Sport Event Experience and Spectators Value.
2015
Veranstaltung: French-Austrian-German Research Workshop on Consumer Behaviour
, 26.-27. Nov. 2015
, Bayreuth.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Vortrag
)
Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert ; Wilson, Bradley:
Same Game – Different Experience: How Context Influence Event Experience And Spectator Perceptions.
2015
Veranstaltung: 23rd European Association of Sport Management Conference
, 09.-12.09.2015
, Dublin, Ireland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
DOI: https://doi.org/10.13140/RG.2.1.4110.1280
Popp, Bastian ; Horbel, Chris ; Germelmann, Claas Christian:
Social Network-Based Anti-Brand Communities Opposing Sponsors of Sport Teams.
2015
Veranstaltung: 23rd European Association of Sport Management Conference
, 09.-12.09.2015
, Dublin, Ireland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
DOI: https://doi.org/10.13140/RG.2.1.1668.9124
Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert:
Context-Dependent Co-Creation of Event Experience and Value.
2015
Veranstaltung: The 2015 Naples Forum on Service
, 09.-12. June 2015
, Naples, Italy.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Popp, Bastian ; Horbel, Chris ; Wilson, Bradley:
Tell Me Who You Are! The Effectiveness of Personalising Online Customer Reviews.
2015
Veranstaltung: 44th Annual Conference of the European Marketing Academy (EMAC 2015)
, 26.-29.05.2015
, Leuven, Belgien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Paper
)
Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert:
Sportevents im Kontext : Der Einfluss kontextspezifischer Akteure auf den wahrgenommenen Wert der Zuschauer.
2015
Veranstaltung: 19. Jahrestagung des Arbeitskreises Sportökonomie
, 24.-25.04.2015
, Leipzig.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Paper
)
Horbel, Chris ; Wilson, Bradley ; Popp, Bastian:
The Moderating Role of Perceived Relationship Investment on the Dynamics of Identification, Satisfaction and Loyalty Towards Facebook Brand Pages.
2014
Veranstaltung: 43rd European Marketing Academy Conference (EMAC)
, Juni 2014
, Valencia, Spain.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert:
Wie wichtig sind Kundenzufriedenheit, & Markenidentifikation für die Kundenloyalität? Der Einfluss der Verhaltensunsicherheit.
2013
Veranstaltung: 17. Workshop Dienstleistungsmarketing
, November 2013
, München, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Vortrag
)
Popp, Bastian ; Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Branded Communities im Markenmanagement - die bessere Alternative zu Brand Communities? Eine theoretische und empirische Untersuchung am Beispiel einer Branded Online Community zum Thema Fußball.
2013
Veranstaltung: 17. Workshop Dienstleistungsmarketing
, November 2013
, München, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Vortrag
)
Popp, Bastian ; Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Online Brand Communities: Loyal to the Community or the Brand.
2013
Veranstaltung: 42nd European Marketing Academy Conference (EMAC)
, June 2013
, Istanbul, Turkey.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert:
The Effects of Customer Satisfaction and Consumer-Brand Identification on Customer Loyalty Revisited: The Moderating Role of Market Uncertainty.
2013
Veranstaltung: 42nd European Marketing Academy Conference (EMAC)
, Juni 2013
, Istanbul, Turkey.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Popp, Bastian ; Horbel, Chris:
The effects of customer-brand identification, customer satisfaction and price acceptability on customer loyalty intentions.
2012
Veranstaltung: 41st European Marketing Academy Conference (EMAC)
, 2012
, Lissabon, Portugal.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
The importance of social interactions in virtual brand communities for retaining customers and inducing WOM.
2012
Veranstaltung: 41st European Marketing Academy Conference (EMAC)
, 2012
, Lissabon, Portugal.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
The sport value framework : a new fundamental logic for analyses in sport management.
2012
Veranstaltung: 20th Conference of the European Association for Sport Management (EASM)
, 2012
, Aalborg, Denmark.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Co-creation, identification and the service-profit chain : the case of sport events.
2011
Veranstaltung: 19th Conference of the European Association for Sport Management (EASM)
, September 2011
, Madrid, Spain.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Gaining New Customers by Building Relationships to Disloyal Customers : A Study of Word-of-Mouth in the Context of Destination Marketing.
2011
Veranstaltung: 40th European Marketing Academy Conference (EMAC)
, 24.-27. Mai 2011
, Ljubljana, Slowenien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Recruitment and Retention of Blood Donors : An Analysis of Motivation-Related Determinants of Donor Behaviour Across Types of Donations.
2011
Veranstaltung: 40th European Marketing Academy Conference (EMAC)
, 24.-27. Mai 2011
, Ljubljana, Slowenien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
The importance of social interactions in virtual brand communities for retaining customers and inducing WOM.
2011
Veranstaltung: 19th International Colloquium in Relationship Marketing (ICRM)
, September 27-30, 2011
, Rochester, USA.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
I Give My Blood and Co-Create Value : Value Propositions in a Non-Profit Context.
2010
Veranstaltung: 18th International Colloquium in Relationship Marketing (ICRM)
, September 27-30, 2010
, Henley-on-Thames, UK.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Extending the service-profit chain : the role of identification and co-creation.
2010
Veranstaltung: 39th European Marketing Academy Conference (EMAC)
, June 1-4, 2010
, Copenhagen, Denmark.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert ; Popp, Bastian:
Extending the Service-Profit-Chain: The Case of Football Fans und Visitors.
2009
Veranstaltung: 38th European Marketing Academy Conference (EMAC)
, May 26-29, 2009
, Nantes, France.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert ; Popp, Bastian:
A modification of the Service-Profit-Chain - the influence of identification and different dimensions of service quality.
2009
Veranstaltung: 17th Colloquium in Relationship Marketing (ICRM)
, Maastricht, The Netherlands.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Horbel, Chris ; Woratschek, Herbert:
Integrating Word-of-Mouth Sources for Marketing of Complex Services.
2008
Veranstaltung: Australian and New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC)
, 1.-3.12.2008
, Sydney, Australien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Who can help to market your service? : The Effects of Characteristics of the Word-of-Mouth Source on Word-of-Mouth Influence.
2008
Veranstaltung: 16th International Colloquium in Relationship Marketing
, 14.-17. Sept. 2008
, Swansea, Großbritannien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Popp, Bastian ; Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Roth, Stefan:
Neural networks and multiple regression in services management.
2008
Veranstaltung: 36th European Marketing Academy Conference (EMAC), Reykjavik University, Department of Business
, May 22-25, 2008
, Reykjavik, Iceland.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Persuasive Word-of-Mouth Sources - Who Are They? : The Effects of Characteristics of the Word-of-Mouth Source on Word-of-Mouth Influence.
2008
Veranstaltung: 37th European Marketing Academy Conference (EMAC), University of Brighton
, 27.-30. Mai 2008
, Brighton, Großbritannien.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
"Once the club, always the club!" : football fans as brand communities?
2008
Veranstaltung: 16th Conference of the Eurpean Association for Sport Management (EASM)
, 2008
, Heidelberg, Germany.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Roth, Stefan ; Popp, Bastian:
Eine videografische Analyse von „verrückten Typen“ – Welche Bedeutung haben Beziehungen für Fußballfans.
2007
Veranstaltung: 12. Workshop Dienstleistungsmarketing
, 15.-17.03.2007
, Rostock, Deutschland.
(Veranstaltungsbeitrag: Workshop
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
"Once the club, always the club!" : football fans as brand communities?
2007
Veranstaltung: 8th European Advances in Consumer Research Conference (EACR)
, July 11-14, 2007
, Milan, Italy.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Are Recommendations of Venturers Valuable? A Study of Word-of-Mouth Communication Behavior of Variety-Seeking Tourists and Opinion Leaders.
2006
Veranstaltung: 7th European Conference of the Association for Consumer Research
, 2006
, Göteborg, Schweden.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Roth, Stefan ; Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
"Sorry, we are fully booked!": An experimental study of preference formation through unavailable services.
2006
Veranstaltung: Australian and New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC)
, 04.12.-06.12.2006
, Brisbane, Australia.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Roth, Stefan:
A videographic analysis of “weird guys” : what do relationships mean to football fans?
2006
Veranstaltung: 14th International Colloquium in Relationship Marketing (ICRM)
, September 13-16, 2006
, Leipzig.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Who should be encouraged to word-of-mouth to establish relationships between old and new customers? A study of venturers and opinion leaders in the tourism industry.
2004
Veranstaltung: 12th International Colloquium in Relationship Marketing
, Hamilton, New Zealand.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Are Variety-Seekers Bad Customers? An Analysis of the Role of Recommendations in the Service Profit Chain.
2003
Veranstaltung: 11th International Colloquium in Relationship Marketing
, 14.09.-17.09.2003
, Cheltenham, Great Britain.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Vortrag
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
The Role of Different Types of Variety-Seeking Behavior and Recommendations in the Service Profit Chain.
2003
Veranstaltung: 7th International Research Conference on Customer Relationship Marketing Management
, 22-25. Juni 2003
, Berlin.
(Veranstaltungsbeitrag: Kongress/Konferenz/Symposium/Tagung
,
Paper
)
Working paper, Diskussionspapier
Buck, Christoph ; Horbel, Chris ; Kessler, Tim:
A four-factor framework of consumers' perception of mobile applications in context.
Bayreuth
,
2017
. - 34 S.
- (Bayreuther Arbeitspapiere zur Wirtschaftsinformatik
; 64
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian:
Extending the service-profit chain : the role of identification and co-creation.
Bayreuth
:
Univ., Rechts- und Wirtschaftswiss. Fak.
,
2010
.
- (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
; 06-10
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian ; Roth, Stefan:
A videographic analysis of “weird guys” : what do relationships mean to football fans?
Bayreuth
:
Univ., Rechts- und Wirtschaftswiss. Fak.
,
2007
. - 22 S.
- (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
; 05-07
)
Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris:
Are Recommendations of Venturers Valuable? A Study of Word-of-Mouth Communication Behavior of Variety-Seeking Tourists and Opinion Leaders.
Bayreuth
:
Lehrstuhl für Volkswirtschaftslehre III
,
2006
.
- (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
; 02-06
)
Woratschek, Herbert ; Roth, Stefan ; Horbel, Chris:
"Sorry, We Are Fully Booked!" : an Experimental Study of Preference Formation through Unavailable Services.
Bayreuth
:
Univ., Rechts- und Wirtschaftswiss. Fak.
,
2005
. - 21 S.
- (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät
; 12-05
)
Vollständiges Zeitschriftenheft
Value co-creation in sport management.
Hrsg.: Woratschek, Herbert ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian
European Sport Management Quarterly.
Bd. 14
(2014)
Heft 1
.
- 109 S.
ISSN 1618-4742
Dissertation
Horbel, Chris:
Weiterempfehlungen im Tourismus : Eine Analyse einflussreicher Empfehlungsgeber touristischer Destinationen.
Wiesbaden
:
Gabler
,
2008
.
- (Gabler Edition Wissenschaft : Focus Dienstleistungsmarketing
)
ISBN 978-3-8349-8141-7
(
Dissertation,
2008
, Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
URL für die Einbettung dieser Seite in externe WWW-Seiten:
https://eref.uni-bayreuth.de/XML/person_gndid/136265820.xml