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Chair Business Administration III - Marketing and Consumer Behaviour

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Book / Monograph

Böhler, Heymo ; Germelmann, Claas Christian ; Baier, Daniel ; Woratschek, Herbert:
Marktforschung. 4. Auflage.
ed.: Diller, Hermann ; Köhler, Richard
Stuttgart : Kohlhammer , 2022 . - 297 p. - (Kohlhammer Edition Marketing )

Die Regulierung des Datenschutzes und des Urheberrechts in der digitalen Welt : eine vergleichende Untersuchung zu den USA, Großbritannien, Frankreich und Schweden.
ed.: Germelmann, Claas Christian ; Herden, Hannah Kathrin ; Schmidt-Kessel, Martin
Jena : JWV, Jenaer Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft , 2015 . - 284 p. - (Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften ; 3 )

Medien im Marketing : Optionen der Unternehmenskommunikation.
ed.: Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian
Wiesbaden : Gabler , 2009 . - XVII, 553 p.
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-8082-3

Germelmann, Claas Christian:
Kundenorientierte Einkaufszentrengestaltung.
Wiesbaden : DUV , 2003 . - XX, 229 p. - (Gabler Edition Wissenschaft : Forschungsgruppe Konsum und Verhalten )

Article in a journal

Plechatá, Adéla ; Hielkema, Marijke Hiltje ; Merkl, Lisa-Marie ; Makransky, Guido ; Frøst, Michael Bom:
Shifting from Information- to Experience-Based Climate Change Communication Increases Pro-Environmental Behavior Via Efficacy Beliefs.
In: Environmental Communication. Vol. 18 (2024) Issue 5 . - pp. 589-609.
DOI: https://doi.org/10.1080/17524032.2024.2334727

Föhr, Jonas ; Koch, Timo ; Germelmann, Claas Christian:
Boarding completed? : Wie die „Reise zum Mittelpunkt des Metaversums“ weitergehen könnte.
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement. Vol. 69 (2023) Issue 3 . - pp. 15-20.

Volltext
Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
Circular food economy : A new perspective on food waste.
In: Projectics = Proyéctica = Projectique. (2023) Issue 34 . - pp. 69-85.
DOI: https://doi.org/10.3917/proj.034.0069

Koch, Timo ; Feldmann, Maria:
Wenn Avatare (virtuelle) Arenen füllen : Konsumentenmotive für den Besuch von Avatar-Konzerten.
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement. Vol. 69 (2023) Issue 3 . - pp. 32-38.

Schmolke, Luisa-Marie ; Föhr, Jonas:
„Wir wollen abstrakte Versicherungsprodukte erlebbar machen".
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement. Vol. 69 (2023) Issue 3 . - pp. 46-49.

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
The Future is now – Oder: Weshalb wir Marketer über Alexa sprechen sollten.
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement. Vol. 68 (2022) Issue 2 . - pp. 16-20.

Mann, David ; Helten, Jessica ; Hoffmann, Sascha W. ; von Sommoggy, Julia ; Rüter, Jana ; Loss, Julika ; Germelmann, Claas Christian ; Tittlbach, Susanne:
Bewegungsfördernde Bibliotheksarbeitsplätze an Hochschulen : Eine Studie zu Wirkung und Akzeptanz bei Studierenden.
In: Prävention und Gesundheitsförderung. Vol. 16 (2021) Issue 4 . - pp. 290-295.
DOI: https://doi.org/10.1007/s11553-020-00806-9

Volltext
Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
Leftover Consumption as a Means of Food Waste Reduction in Public Space? : Qualitative Insights from Online Discussions.
In: Sustainability. Vol. 13 (2021) Issue 24 . - 13564.
DOI: https://doi.org/10.3390/su132413564

Winter, Andreas ; Föhr, Jonas ; Neder, Pablo:
Purpose, übernehmen Sie! : Mit einem Higher Platform Purpose und Algorithmen zu einer nachhaltig erfolgreichen Plattformmarke.
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement. Vol. 67 (2021) Issue 3 . - pp. 35-42.

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Alexa, Can I Trust You? : Exploring Consumer Paths to Trust in Smart Voice-Interaction Technologies.
In: Journal of the Association for Consumer Research. Vol. 5 (2020) Issue 2 . - pp. 181-205.
DOI: https://doi.org/10.1086/707731

Germelmann, Claas Christian ; Herrmann, Jean-Luc ; Kacha, Mathieu ; Darke, Peter R.:
Congruence and Incongruence in Thematic Advertisement–Medium Combinations : Role of Awareness, Fluency, and Persuasion Knowledge.
In: Journal of Advertising. Vol. 49 (2020) Issue 2 . - pp. 141-164.
DOI: https://doi.org/10.1080/00913367.2020.1745110

Volltext
Germelmann, Claas Christian ; Neder, Pablo ; Scheller, Stefan:
Erfolgsfaktoren beim Recruiting : von Social Media, Chatbots und der überragenden Wichtigkeit des Menschen im Recruiting-Prozess.
In: HR Performance. Vol. 28 (2020) Issue 1 . - pp. 4-6.

Volltext
Ströbel, Tim ; Germelmann, Claas Christian:
Exploring new routes within brand research in sport management : directions and methodological approaches.
In: European Sport Management Quarterly. Vol. 20 (2020) Issue 1 . - pp. 1-9.
DOI: https://doi.org/10.1080/16184742.2019.1706603

Volltext
Winter, Andreas ; Germelmann, Claas Christian:
Is the role of purpose at a crossroads? A novel conceptualization and insights from the COVID-19 crisis.
In: Projectics = Proyéctica = Projectique. (2020) Issue 27 . - pp. 21-38.

Madden, James D. ; Germelmann, Claas Christian:
Unternehmensdiversifikation als Herausforderung für das Management.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium. Vol. 49 (2020) Issue 12 . - pp. 17-22.
DOI: https://doi.org/10.15358/0340-1650-2020-12-17

Germelmann, Claas Christian ; Huber, Martin ; Neder, Pablo:
Homo Digitalis und seine Rituale : von Digitalen Höhlen und Geschichten am E-Lagerfeuer.
In: transfer : Zeitschrift für Kommunikation und Markenmanagement. Vol. 65 (2019) Issue 2 . - pp. 24-30.

Stieler, Maximilian ; Germelmann, Claas Christian ; Walliser, Björn:
Rationality and Emotionality of Sponsorship Negotiations : Managerial Approaches to Sponsorship Decision-Making.
In: Marketing Review St. Gallen. Vol. 36 (2019) Issue 6 . - pp. 44-51.

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Alexa, Can I Call You Mum? A Developmental Perspective on Consumer Trust in Smart Home Technologies.
In: Advances in Consumer Research. Vol. 47 (2019) . - p. 969.

Stieler, Maximilian ; Germelmann, Claas Christian:
Actor Engagement Practices and Triadic Value Co-creation in the Team Sports Ecosystem.
In: Marketing : ZFP. Vol. 40 (2018) Issue 4 . - pp. 30-43.
DOI: https://doi.org/10.15358/0344-1369-2018-4-30

Volltext
Held, Johanna ; Germelmann, Claas Christian:
Deception in consumer behavior research : A literature review on objective and perceived deception.
In: Projectics = Proyéctica = Projectique. (2018) Issue 21 . - pp. 119-145.

Geiger, Alina ; Horbel, Chris ; Germelmann, Claas Christian:
"Give and take" : how notions of sharing and context determine free peer-to-peer accommodation decisions.
In: Journal of Travel & Tourism Marketing. Vol. 35 (2018) Issue 1 . - pp. 5-15.
DOI: https://doi.org/10.1080/10548408.2016.1231101

Popp, Bastian ; Horbel, Chris ; Germelmann, Claas Christian:
Social-Media-Based Antibrand Communities Opposing Sport-Team Sponsors : Insights From Two Prototypical Communities.
In: International Journal of Sport Communication. Vol. 11 (2018) Issue 3 . - pp. 339-368.
DOI: https://doi.org/10.1123/ijsc.2018-0082

Stieler, Maximilian ; Kriegl, Bettina:
How do consumers experience the emotional rollercoaster? : A smartphone app to measure emotions continuously.
In: Transfer, Werbeforschung & Praxis. Vol. 64 (2018) Issue 2 . - pp. 43-53.

Volltext
Wawrzinek, David ; Ellert, Guido ; Germelmann, Claas Christian:
Value Configuration in Higher Education : Intermediate Tool Development for Teaching in Complex Uncertain Environments and Developing a Higher Education Value Framework.
In: Athens Journal of Education. Vol. 4 (2017) Issue 3 . - pp. 271-290.
DOI: https://doi.org/10.30958/aje.4-3-5

Held, Johanna ; Stieler, Maximilian ; Germelmann, Claas Christian ; Ashworth, Laurence:
When Brand Representatives Act as Sales Associates : Mechanisms and Effects of Native Selling and its Disclosure.
In: Marketing : ZFP. Vol. 39 (2017) Issue 1 . - pp. 44-62.
DOI: https://doi.org/10.15358/0344-1369-2017-1-44

Frank, Roland ; Unfried, Matthias ; Schreder, Regina ; Dieckmann, Anja:
Ethical Textile Consumption : Only a Question of Selflessness?
In: GfK Marketing Intelligence Review. Vol. 8 (2016) Issue 1 . - pp. 52-58.
DOI: https://doi.org/10.1515/gfkmir-2016-0009

Germelmann, Claas Christian ; Neder, Pablo:
Lokale Markenbotschafter mit Zukunft.
In: Markenartikel. Vol. 78 (2016) Issue 9 . - pp. 45-47.

Stieler, Maximilian ; Germelmann, Claas Christian:
The ties that bind us : Feelings of social connectedness in socio-emotional experiences.
In: Journal of Consumer Marketing. Vol. 33 (2016) Issue 6 . - pp. 397-407.
DOI: https://doi.org/10.1108/JCM-03-2016-1749

Popp, Bastian ; Germelmann, Claas Christian ; Jung, Benjamin:
We love to hate them! : Social media-based anti-brand communities in professional football.
In: International Journal of Sports Marketing and Sponsorship. Vol. 17 (2016) Issue 4 . - pp. 349-367.
DOI: https://doi.org/10.1108/IJSMS-11-2016-018

Ellert, Guido ; Schafmeister, Guido ; Wawrzinek, David ; Gassner, Heike:
"Expect the unexpected" : New perspectives on uncertainty management and value logics in event management.
In: International Journal of Event and Festival Management. Vol. 6 (2015) Issue 1 . - pp. 54-72.
DOI: https://doi.org/10.1108/IJEFM-02-2014-0003

Stieler, Maximilian ; Weismann, Friederike ; Germelmann, Claas Christian:
Co-destruction of value by spectators : the case of silent protests.
In: European Sport Management Quarterly. Vol. 14 (2014) Issue 1 . - pp. 72-86.
DOI: https://doi.org/10.1080/16184742.2013.865249

Germelmann, Claas Christian ; Schafmeister, Guido ; Wawrzinek, David ; Ellert, Guido:
Die Empiric Research Map als Navigationshilfe im Forschungsprozess.
In: Wirtschaftswissenschaftliches Studium. Vol. 43 (2014) Issue 10 . - pp. 516-522.

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian ; Glaum, Martin:
Intercultural interaction needs more than mere exposure : Searching for drivers of student interaction at border universities.
In: International Journal of Intercultural Relations. Vol. 34 (2010) Issue 3 . - pp. 253-267.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijintrel.2010.02.003

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
"Der Kunde ist König" : subjektiv empfundene Kundendominanz als Erfolgsfaktor.
In: Marketing Review St. Gallen. Vol. 27 (2010) Issue 3 . - pp. 32-37.
DOI: https://doi.org/10.1007/s11621-010-0044-3

Germelmann, Claas Christian:
Die Zeit der "passiven Kunden" an den Unis ist vorbei : warum aktive Studierende das Bild der Universität bei Unternehmen prägen.
In: Zoom : die Marketing-Zeitschrift der MTP-Geschäftsstelle Saarbrücken. (2010) .

Kritikos, Alexander S. ; Kneiding, Christoph ; Germelmann, Claas Christian:
Demand Side Analysis of Microlending Markets in Germany.
In: Jahrbücher für Nationalökonomie und Statistik = Journal of Economics and Statistics. Vol. 229 (2009) Issue 5 . - pp. 523-543.

Germelmann, Claas Christian ; Gröppel-Klein, Andrea:
Forciert Forced exposure Fehler bei der Datenbehebung? Zur Problematik des forcierten Werbekontakts in der experimentellen Werbewirkungsforschung.
In: Die Betriebswirtschaft. Vol. 69 (2009) Issue 2 . - pp. 231-253.

Germelmann, Claas Christian ; Gröppel-Klein, Andrea:
Wenn doppelt (nicht) besser hält : kann die Wirkung von positiven Medienberichten über eine Marke durch Werbung verstärkt werden?
In: Marketing : ZFP. Vol. 29 (2007) Issue 4 . - pp. 217-232.
DOI: https://doi.org/10.15358/0344-1369-2007-4-217

Gröppel-Klein, Andrea ; Bartmann, Benedikt ; Germelmann, Claas Christian:
Die Bedeutung von Mental Maps für die Orientierung am Point-of-Sale.
In: NeuroPsychoEconomics. Vol. 1 (2006) Issue 1 . - pp. 30-47.

Volltext
Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian ; Domke, Anja ; Woratschek, Herbert:
Arousal As a Driving Force for Decision-Making - Empirical Results from Measuring Electrodermal Reactions at the Point-of-Sale.
In: Advances in Consumer Research. Vol. 32 (2005) . - pp. 429-430.

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Ein Hauch von Luxus : polnische Kunden in Deutschland suchen Marken und Qualität.
In: German Council Report. (2004) Issue 1 . - pp. 36-38.

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Magneten als Kompaß für die kognitiven Landkarten : wie Ankermieter in Einkaufszentren die Konsumenten lenken.
In: German Council Report. (2004) Issue 2 . - pp. 56-57.

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Wie werden Einkaufszentren im Kopf der Konsumenten zu unverwechselbaren Marken? : 5 goldene Regeln für die Einkaufszentrengestaltung.
In: German Council Report. (2003) Issue 2 . - pp. 32-34.

Article in a book

Volltext
Harnischmacher, Jannike:
In This Choice Architecture and Beyond! A Quasi-Experimental Field Study Exploring Temporal Spillover Effects of Nudges.
In: Jeseo, Vincent ; Allen, Juliann (ed.): Welcome to The New Normal: Life After The Chaos : Proceedings of the 2023 AMS Annual Conference, New Orleans, LA, USA, May 17–19, 2023. - Cham : Springer, 2024 . - pp. 87-98 . - (Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-49039-2_9

Volltext
Harnischmacher, Jannike ; Merkl, Lisa-Marie ; Germelmann, Claas Christian:
Nudging Physical Distance During COVID-19 : Short-Term and Long-Term Wear-Out Effects of Nudges in a Retail Setting.
In: Jeseo, Vincent ; Allen, Juliann (ed.): Welcome to The New Normal: Life After The Chaos : Proceedings of the 2023 AMS Annual Conference, New Orleans, LA, USA, May 17–19, 2023. - Cham : Springer, 2024 . - pp. 197-207 . - (Developments in Marketing Science: Proceedings of the Academy of Marketing Science )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-49039-2_19

Volltext
Diekmann, Larissa:
Ein digitales Inverted-Classroom-Modell zur Berücksichtigung von Chancen und Herausforderungen digitaler Lehre : Ein Praxisbeispiel.
In: Vöing, Nerea ; Schmidt, Rebekka ; Neiske, Iris (ed.): Aktive Teilhabe fördern : ICM und Student Engagement in der Hochschullehre. - Dornstadt : Visual Ink Publishing, 2023 . - pp. 189-224

Winter, Andreas ; Esselmann, Frank ; Brink, Alexander ; Germelmann, Claas Christian:
Menschenzentrierung als Ziel des Verbraucherschutzes im digitalen Kontext : Mit einem Higher Purpose in die praktische Umsetzung.
In: Roth, Stefan ; Corsten, Hans (ed.): Handbuch Digitalisierung. - München : Vahlen, 2022 . - pp. 1233-1250
DOI: https://doi.org/10.15358/9783800665631-I

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Researching the Black Box : A Call for Methodological Diversity, Transdisciplinarity, and Creativity in Research on Smart Digital Consumption.
In: Llamas, Rosa ; Belk, Russell (ed.): The Routledge Handbook of Digital Consumption. 2. Auflage. - London ; New York : Routledge, 2022

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
When Smartness Comes From the Analogue? The Hybrid Context Dimension of Smart Services.
In: Bruhn, Manfred ; Hardwich, Karsten (ed.): Smart Services. Band 2: Geschäftsmodelle - Erlösmodelle - Kooperationsmodelle. - Wiesbaden , 2022 . - pp. 335-359
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-37346-7_12

Winter, Andreas:
Impulse für die Weiterentwicklung des Blauen Engels aus einer verhaltenswissenschaftlichen Perspektive : Ergebnisse einer qualitativen Untersuchung der Erwartungen von NutzerInnen an Software und Software-Updates.
In: Gesellschaft für Informatik e.V. (GI) (ed.): Informatik 2021 : Computer Science & Sustainability. - Bonn : Köllen, 2021 . - pp. 401-413 . - (GI-Edition : Proceedings ; 314 )
DOI: https://doi.org/10.18420/informatik2021-033

Helten, Jessica ; Hoffmann, Sascha W. ; von Sommogy, Julia ; Loos, Julika ; Germelmann, Claas Christian ; Tittlbach, Susanne:
Smart Moving : Bewegungs- und Sitzverhalten von Studierenden.
In: Wollesen, Bettina ; Meixner, Charlotte ; Gräf, Julia ; Pahmeier, Iris ; Vogt, Lutz ; Woll, Alexander (ed.): Interdisziplinäre Forschung und Gesundheitsförderung in Lebenswelten : Bewegung fördern, vernetzen, nachhaltig gestalten. - Hamburg : Feldhaus, Edition Czwalina, 2020 . - pp. 80-85 . - (Schriften der Deutschen Vereinigung für Sportwissenschaft ; 289 )

Schreder, Regina ; Germelmann, Claas Christian:
"Stop till you shop" : Die Vor- und Nachteile von Unterbrechungen im Kaufprozess bei Services.
In: Roth, Stefan ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian (ed.): Perspektiven des Dienstleistungsmanagements : Aus Sicht von Forschung und Praxis. - Wiesbaden : Springer Gabler, 2020 . - pp. 241-251
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-28672-9_13

Tittlbach, Susanne ; Germelmann, Claas Christian:
Studierende in Bewegung bringen : Interdisziplinäre Impulse zur Bewegungsförderung aus Sicht der Gesundheitswissenschaften des Sports und der Konsumentenverhaltensforschung.
In: Roth, Stefan ; Horbel, Chris ; Popp, Bastian (ed.): Perspektiven des Dienstleistungsmanagements : Aus Sicht von Forschung und Praxis. - Wiesbaden : Springer Gabler, 2020 . - pp. 793-807
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-28672-9_40

Volltext
Kempf, Nico ; Germelmann, Claas Christian:
Wirtschaftliche Chancen des Handicap-Fußballs für Breitensportvereine.
In: Hildebrandt, Alexandra (ed.): CSR und Sportmanagement : Jenseits von Sieg und Niederlage: Sport als gesellschaftliche Aufgabe verstehen und umsetzen. 2. Auflage. - Berlin : Springer Gabler, 2019 . - pp. 117-131
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-662-59651-7_10

Germelmann, Claas Christian ; Neder, Pablo:
Die Kulturikone Richard Wagner als Testimonial der Marke Bayreuth : eine Marketingperspektive.
In: Mungen, Anno ; Vazsony, Nicholas ; Hubbert, Julie ; Rentsch, Ivana ; Stollberg, Arne (ed.): Music Theater as Global Culture : Wagner's Legacy Today. - Würzburg : Königshausen & Neumann, 2017 . - pp. 119-128 . - (Thurnauer Schriften zum Musiktheater ; 25 )

Nowlin, Edward L. ; Germelmann, Claas Christian:
Special Session : Unveiling the Magic of Storytelling in Marketing.
In: Stieler, Maximilian (ed.): Creating Marketing Magic and Innovative Future Marketing Trends. - Cham : Springer, 2017 . - pp. 1003-1009
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-45596-9_187

Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
Die Verbraucherinformation und der informierte Verbraucher zwischen Selbstüberschätzung und Informationsüberlastung.
In: Möstl, Markus (ed.): Europäisierung des Lebensmittelrechts : Verrechtlichung der Lebensmittelwirtschaft. - Frankfurt am Main : Fachmedien Recht und Wirtschaft, dfv Mediengruppe, 2017 . - pp. 63-82 . - (Schriften zum Lebensmittelrecht ; 36 )

Stieler, Maximilian ; Germelmann, Claas Christian:
Bestimmungsfaktoren des Verbraucherleitbilds aus verhaltenswissenschaftlicher Sicht.
In: Schmidt-Kessel, Martin ; Germelmann, Claas Christian (ed.): Verbraucherleitbilder – Zwecke, Wirkweisen und Maßstäbe. - Jena : JWV, 2016 . - pp. 181-206 . - (Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften ; 8 )

Volltext
Germelmann, Claas Christian ; Herrmann, Jean-Luc ; Kacha, Mathieu ; Darke, Peter ; Macht, Sebastian:
Congruence and Incongruence in Advertising-Medium Combinations : More Than Just Two Sides of the Same Coin.
In: Moreau, Page ; Puntoni, Stefano ; Association for Consumer Research; University of Minnesota, Labovitz School of Business & Economics (ed.): ACR 2016 - Wanderlust : proceedings. - Duluth, MN , 2016 . - pp. 452-453 . - (Advances in Consumer Research ; 44 )

Buck, Christoph ; Germelmann, Claas Christian ; Eymann, Torsten:
Datenweitergabe als Bedrohung? : Konsumentenwahrnehmung am Beispiel mobiler Applikationen.
In: Schmidt-Kessel, Martin ; Langhanke, Carmen (ed.): Datenschutz als Verbraucherschutz. - Jena : Jenaer Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft, 2016 . - pp. 49-68 . - (Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften ; 6 )

Germelmann, Claas Christian ; Stieler, Maximilian:
Folgen für die politische Kommunikation.
In: Schmidt-Kessel, Martin ; Germelmann, Claas Christian (ed.): Verbraucherleitbilder - Zwecke, Wirkweisen und Maßstäbe. - Jena : JWV Jenaer Wissenschaftliche Verlagsgesellschaft, 2016 . - pp. 207-211 . - (Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften ; 8 )

Held, Johanna ; Germelmann, Claas Christian:
Analyse des digitalen Medienmarkts in Frankreich, Schweden, Großbritannien und den USA.
In: Schmidt-Kessel, Martin ; Germelmann, Claas Christian ; Herden, Hannah Kathrin (ed.): Die Regulierung des Datenschutzes und des Urheberrechts in der digitalen Welt : eine vergleichende Untersuchung zu den USA, Großbritannien, Frankreich und Schweden. - Jena : JWV, Jenaer Wiss. Verlagsgesellschaft, 2015 . - pp. 31-50 . - (Schriften zu Verbraucherrecht und Verbraucherwissenschaften ; 3 )

Held, Johanna ; Germelmann, Claas Christian:
Deceived or not deceived? : How food consumers perceive deception.
In: Cotte, June ; Wood, Stacy ; Association for Consumer Research (ed.): ACR 2014 - Back to fun. - Duluth, MN : Association for Consumer Research, 2014 . - pp. 313-317 . - (Advances in Consumer Research ; 42 )

Held, Johanna ; Germelmann, Claas Christian:
Digesting food information : a focus group-based typology on the ways in which consumers process food information.
In: Hunter, Gary ; Steenburgh, Tom (ed.): AMA Winter Educators' Conference Proceedings 2014 : Engaging customers. - Chicago : American Marketing Association, 2014 . - C-11 . - (AMA Educators Proceedings ; 25 )

Germelmann, Claas Christian ; Held, Johanna:
Der Einfluss von Werbung auf unser Bild von Lebensmitteln.
In: Leible, Stefan (ed.): Lebensmittel zwischen Illusion und Wirklichkeit. - Bayreuth : Verl. PCO, 2014 . - pp. 53-65 . - (Schriften zum Lebensmittelrecht ; 30 )

Germelmann, Claas Christian ; Neder, Pablo:
Shopping-Center.
In: Zentes, Joachim (ed.): Handbuch Handel : Betriebs- und Vertriebstypen. - Wiesbaden : Springer-Gabler, 2012 . - pp. 329-349
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-3847-3_17

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Globalising the Idea that the "Customer is King" : the Case of Shopping Centre Internationalisation to Poland.
In: Zentes, Joachim (ed.): Fallstudien zum Internationalen Management : Grundlagen - Praxiserfahrungen - Perspektiven. - Wiesbaden : Gabler, 2011 . - pp. 611-628
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-6793-0_36

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Medienberichte und Vertrauensverlust von Spendern in Krisen von Spendenorganisationen.
In: Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian (ed.): Medien im Marketing : Optionen der Unternehmenskommunikation. - Wiesbaden : Gabler, 2009 . - pp. 343-368
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8349-8082-3_17

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Vom "Mall-Walking" bis zu "Blitzeinkäufen" : wie verhalten sich Konsumenten in einem Shopping-Center?
In: Falk, Bernd ; Bays, Wolfgang R. (ed.): Shopping-Center-Handbuch : Development - Management - Marketing. - Starnberg , 2009 . - pp. 347-355

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Internationales Marketing. Teil 1: Grundlagen und Marktbearbeitungsstrategien.
In: Häberle, Siegfried Georg (ed.): Das neue Lexikon der Betriebswirtschaftslehre. - München : Oldenbourg, 2008 . - pp. 814-816

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Internationales Marketing. Teil 2: Markteintrittsstrategien, Wettbewerbsstrategien und Marktaustrittsentscheidungen.
In: Häberle, Siegfried Georg (ed.): Das neue Lexikon der Betriebswirtschaftslehre. - München : Oldenbourg, 2008 . - pp. 817-819

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Vertrauen in Menschen, Medien, "Medienmenschen" - eine verhaltenswissenschaftliche Analyse.
In: Bauer, Hans H. (ed.): Konsumentenvertrauen : Konzepte und Anwendungen für ein nachhaltiges Kundenbindungsmanagement. - München : Vahlen, 2006 . - pp. 119-133

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Einzelhändlermarken : Retail Brands, Store Brands, Category Stars und Category Killer.
In: Bruhn, Manfred (ed.): Handbuch Markenführung. - Wiesbaden : Gabler, 2004 . - pp. 151-161

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
"Genügsamkeit" oder "Hang zum Luxus"? : Werte und ihre Bedeutung für das Konsumentenverhalten.
In: Wiedmann, Klaus-Peter (ed.): Fundierung des Marketing : Verhaltenswissenschaftliche Erkenntnisse als Grundlage einer angewandten Marketingforschung. - Wiesbaden : Deutscher Universitätsverlag, 2004 . - pp. 177-203
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-322-81694-8_9

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Markenorientierte Führung von Handelsunternehmen unter Berücksichtigung der Betriebsformendynamik.
In: Bruhn, Manfred (ed.): Handbuch Markenführung. Band 1. - Wiesbaden : Gabler, 2004 . - pp. 995-1022

Germelmann, Claas Christian ; Gröppel-Klein, Andrea:
State of the Art der Imagery-Forschung und ihre Bedeutung für den Handel.
In: Gröppel-Klein, Andrea (ed.): Konsumentenverhaltensforschung im 21. Jahrhundert : gewidmet Peter Weinberg zum 65. Geburtstag. - Wiesbaden : Dt. Univ.-Verl., 2004 . - pp. 99-126
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-322-87400-9_4

Volltext
Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
"Minding the Mall" : Do We Remember What We See?
In: Keller, Punam Anand ; Rook, Dennis W. (ed.): Advances in consumer research, Vol. 30. - Valdosta, GA : Association for Consumer Research, 2003 . - pp. 56-67

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Die Bedeutung von Wahrnehmungs- und Gedächtnisbildern von Einkaufszentren.
In: Möhlenbruch, Dirk ; Hartmann, Michaela (ed.): Der Handel im Informationszeitalter : Konzepte - Instrumente - Umsetzung. - Wiesbaden : Gabler, 2002 . - pp. 511-534
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-663-01548-2_26

Conference item

Arnold, Lisa-Marie ; Germelmann, Claas Christian ; Kuhn, Johanna ; Henze, Moritz:
Unlocking the Consequences of Perceived Goal Progress: Does Closing the Activity Ring Lead to Adverse Effects in Smartwatch Usage? : A Field Study.
2024
Event: AMSWMC25: 2024 Academy of Marketing Science World Marketing Congress , June 25-29, 2024 , Bel Ombre, Mauritius.
(Conference item: Conference , Paper )

Koch, Timo ; Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Who’s to blame? : The Effect of Consumers’ Role Attributions of Smart Voice-Interaction Technologies during Service Failures.
2023
Event: Frontiers in Service 2023 , 15.-18.06.2023 , Maastricht, Niederlande.
(Conference item: Conference , Speech )

Volltext
Merkl, Lisa-Marie ; Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
How do Traffic Light Labels work for Food Choices? : Insights of two Empirical Studies on underlying Mechanisms and Effects in Self-Service Canteens: An Abstract.
2023
Event: Academy of Marketing Science Annual Conference , 17.-19. Mai 2023 , New Orleans, LA, USA.
(Conference item: Conference , Speech )

Koch, Timo ; Föhr, Jonas ; Wolff, Adrian ; Germelmann, Claas Christian:
The Elephant in the Living Room? – How consumers use mental models to explain the black box of smart voice-interaction technologies.
2023
Event: French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior , Innsbruck, Österreich.
(Conference item: Workshop , Speech )

Koch, Timo ; Föhr, Jonas ; Wolff, Adrian ; Germelmann, Claas Christian:
A qualitative approach using the Zaltman Metaphoric Elicitation Technique (ZMET).
2023
Event: International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS) , 24.-25.08.2023 , Bielefeld.
(Conference item: Conference , Paper )

Merkl, Lisa-Marie ; Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
Do green traffic-light labels signal healthy, tasty, and filling? : How traffic-light labels impact food perception and food choice in self-service canteens.
2022
Event: EMAC Annual Conference 2022 , 24.-27. Mai 2022 , Budapest, Ungarn.
(Conference item: Conference , Speech )

Koch, Timo ; Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Blaming the butler? Consumer responses to service failures of smart voice-interaction technologies.
2022
Event: International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS) , 25.-26.08.2022 , Bielefeld.
(Conference item: Conference , Poster )

Harnischmacher, Jannike ; Merkl, Lisa-Marie ; Germelmann, Claas Christian:
Following the Tracks of Salience Nudges : Short-Term Effects and Long-Term Wear-Out Effects of a Salience Nudge in a Retail Setting.
2022
Event: French-Austrian-German Workshop on Consumer Behaviour , 03. – 05.07.2022 , Saarbrücken, Deutschland.
(Conference item: Conference , Speech )

Bressgott, Timna ; Föhr, Jonas ; Mahr, Dominik ; Germelmann, Claas Christian ; Wetzels, Martin:
Trust at first talk : The role of delight and trustworthiness in voice-assisted smart service encounters.
2022
Event: International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS) , 25.-26.08.2022 , Bielefeld.
(Conference item: Conference , Paper )

Diekmann, Larissa:
Can Someone Become Like Someone Else by Eating his or her Leftovers? : Analyzing the Perceived Transmission of Personality Traits through Leftovers ; An Abstract.
2020
Event: 2019 Academy of Marketing Science World Marketing Congress , 09.-12.07.2019 , Edinburgh, Scotland.
(Conference item: Conference , Speech )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-42545-6_22

Schreder, Regina:
Decision-Making and Interruptions : An Abstract.
2020
Event: 2019 Academy of Marketing Science Annual Conference , 29.-31. Mai 2019 , Vancouver, Canada.
(Conference item: Conference , Speech )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-39165-2_6

Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian ; Ehrenfried, Jannika:
Men and the Food Leftovers of Attractive Others : An Abstract.
2020
Event: 2019 Academy of Marketing Science Annual Conference , 29.-31. Mai 2019 , Vancouver, Canada.
(Conference item: Conference , Speech )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-39165-2_109

Föhr, Jonas:
Irgendetwas zwischen bester Freundin und Wellensittich?! : Smart Home Technologien in der Konsumentenverhaltensforschung.
2019
Event: 32. Meeting Universal Home , 14.11.2019 , Werl, Deutschland.
(Conference item: Conference , Speech )

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Alexa, who are you? : Consumer trust in and mental representations of smart home technologies.
2019
Event: International Conference on Challenges in Managing Smart Products and Services (CHIMSPAS) , 22.-23.08.2019 , Bielefeld.
(Conference item: Conference , Paper )

Diekmann, Larissa ; Schreder, Regina ; Germelmann, Claas Christian:
Choosing and Valuing Canteen Leftovers from a Consumers’ Perspective.
2019
Event: 6th French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior , 21. bis 23. November 2019 , Nancy.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian ; Neder, Pablo ; Huber, Martin:
Homo Digitalis und seine Rituale : von digitalen Höhlen und Geschichten am E-Lagerfeuer.
2019
Event: 12. Effizienztag , 28. März 2019 , Berlin, Deutschland.
(Conference item: Conference , Speech )

Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
"Like a person that’s very close to me" – Building and retention of benevolence-based trust in smart technology.
2019
Event: 48th EMAC Annual Conference , 28.-31.5.2019 , Hamburg, Deutschland.
(Conference item: Conference , Paper )

Neder, Pablo:
Die Magie des Storytellings : Von Zauberern, Spiegeln und Neuronen.
2019
Event: MEMEX 2019 - Das Geschenk der Aufmerksamkeit , 06.09.2019 , Berlin.
(Conference item: Conference , Speech )

Neder, Pablo:
„Mia san Mia“ vs. „Echte Liebe“ : Co-Creation von Brand Meaning im Sport.
2019
Event: DWG-Workshop Sport und Marketingkommunikation , 26.09.2019 , Bayreuth.
(Conference item: Workshop , Speech )

Volltext
Neder, Pablo ; Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
Top-Talente für Oberfranken : Gewinnen – Binden – Begeistern.
2019
Event: Top-Talente für Oberfranken : Gewinnen – Binden – Begeistern , 23.05.2019 , Bayreuth.
(Conference item: Workshop , Speech )

Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian:
When Innovative Ways of Reducing Food Waste Meet Eating Culture in University Canteens.
2019
Event: 2018 AMS 21st World Marketing Congress (WMC) , 27.-29.06.2018 , Porto, Portugal.
(Conference item: Conference , Speech )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-02568-7_193

Neder, Pablo:
Mit Sponsoring zur attraktiven Employer Brand?
2018
Event: 5. Oberfränkischer Personal- und Praxistag 2018 , 06.04.2018 , Bayreuth.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian ; Neder, Pablo:
Agil, digital, phänomenal? : Erfolgreiche Kundenansprache und -bindung in Zeiten der digitalen Transformation.
2018
Event: Digitale Transformation in der Ernährungswirtschaft , 18.09.2018 , Garching.
(Conference item: Conference , Speech )

Föhr, Jonas:
Irgendetwas zwischen bester Freundin und Wellensittich? : Smarte Technologien in der Persuasionsforschung.
2018
Event: Jahrestreffen der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten , 20. September 2018 , Lüneburg, Deutschland.
(Conference item: Conference , Speech )

Volltext
Föhr, Jonas ; Germelmann, Claas Christian:
Media-Specific Persuasion Knowledge of Social Network Sites Users : an Exploratory Study.
2018
Event: ACR European Conference , 21-23. Juni 2018 , Gent.
(Conference item: Conference , Speech )

Wawrzinek, David:
What's the Purpose of Higher Education? : Proposing Meso-Level Operationalizable Superordinate Strategic Goals for Higher Education Strategy Model and Metrics.
2018
Event: 2nd Annual International Symposium on Higher Education in a Global World 2018 , 9.-12. Juli 2018 , Athens, Greece.
(Conference item: Conference , Speech )

Volltext
Diekmann, Larissa ; Germelmann, Claas Christian ; Jendsch, Stefanie:
Why Consumers Remain Ignorant of Nutrition Information : The Roles of Subjective and Objective Nutrition Knowledge.
2018
Event: Macromarketing Conference 2018 , 09.-12.07.2018 , Leipzig, Deutschland.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian ; Stieler, Maximilian:
Athletes As Entrepreneurs : How Can Individual Athletes Initiate Sponsorship Contracts?
2017
Event: 25th Conference of the European Association for Sport Management (EASM) , 05.-08.09.2017 , Bern, Switzerland.
(Conference item: Conference , Speech )

Neder, Pablo:
Co-Creation of Brand Meaning : Wenn Red Bull sogar Steinen Flügel verleiht: Die Case Study RB Leipzig aus einer Branding-Perspektive.
2017
Event: SEO-Stammtisch Nürnberg , 06.04.2017 , Nürnberg.
(Conference item: Lecture series , Speech )

Huber, Martin ; Germelmann, Claas Christian:
The Concept of Eigenzeit and the Art of Storytelling in Advertising Spots : an Abstract.
2017
Event: 44th Academy of Marketing Science Annual Conference (AMS) , 18.-21.05.2016 , Lake Buena Vista, USA.
(Conference item: Conference , Speech )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-45596-9_187

Diekmann, Larissa:
Effects of a Biased Nutrition Knowledge Calibration on Healthy Food Choices : An Abstract.
2017
Event: 2016 AMS World Marketing Congress , 19.-23.07.2016 , Paris, Frankreich.
(Conference item: Conference , Speech )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-47331-4_114

Popp, Bastian ; Germelmann, Claas Christian:
Nature and Multifaceted Consequences of Facebook-Based Anti-brand Communities in Sport : an Abstract.
2017
Event: 44th Academy of Marketing Science Annual Conference (AMS) , 18.-21.05.2016 , Lake Buena Vista, USA.
(Conference item: Conference , Speech )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-45596-9_89

Stieler, Maximilian ; Germelmann, Claas Christian:
Shared Identity In Sport Spectator Crowds Helps To Cope With Negative Game Outcomes.
2017
Event: 25th Conference of the European Association for Sport Management (EASM) , 05.-08.09.2017 , Bern, Switzerland.
(Conference item: Conference , Speech )

Neder, Pablo ; Germelmann, Claas Christian:
Too Good To Be Told : Mediating Effects on the Retelling of Extraordinary Corporate Narratives : an Abstract.
2017
Event: 44th Academy of Marketing Science Annual Conference (AMS) , 18.-21.05.2016 , Lake Buena Vista, USA.
(Conference item: Conference , Speech )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-45596-9_187

Neder, Pablo:
Transportation : Stimulating Receptivity by Telling Stories.
2017
Event: MEMEX 2017 - Receptivity , 08.09.2017 , Berlin.
(Conference item: Conference , Speech )

Held, Johanna ; Stieler, Maximilian ; Germelmann, Claas Christian:
Who Is to Blame? The Role of Perceived Deception and Moral Emotions in Consumers' Attributional Search : a Structured Abstract.
2017
Event: 44th Academy of Marketing Science Annual Conference (AMS) , 18.-21.05.2016 , Lake Buena Vista, USA.
(Conference item: Conference , Speech )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-45596-9_213

Volltext
Kaiser, Matthias J. ; Stieler, Maximilian:
Emotions in negotiations : implications from pharma key account management activities towards German Statutory Health Insurances.
2016
Event: EuHEA Conference , 13.-16. Juli 2016 , Hamburg.
(Conference item: Conference , Poster )

Geiger, Alina:
Sharing and Reciprocity.
2016
Event: Interdisciplinary Research Perspectives for the Share Economy , 02.06.2016 , Bayreuth, Deutschland.
(Conference item: Workshop , Speech )

Geiger, Alina ; Horbel, Chris ; Germelmann, Claas Christian:
Context Factors in Choosing Free Peer-to-Peer Accommodation Sharing.
2016
Event: 45th European Marketing Academy Conference (EMAC) , 24.-27. Mai 2016 , Oslo, Norway.
(Conference item: Conference , Speech )

Volltext
Geiger, Alina ; Germelmann, Claas Christian:
How the Norm of Reciprocity Influences Sharing in Direct and Generalized Exchanges.
2016
Event: ACR North American Conference , 27.-30.10.2016 , Berlin.
(Conference item: Conference , Speech )

Popp, Bastian ; Germelmann, Claas Christian ; Horbel, Chris:
Nature And Consequences Of Social Media-Based Anti-Brand Activism Against Sponsors And Investors Of Sport Teams.
2016
Event: 2016 AMS 19th World Marketing Congress , 20.-22.07.2016 , Paris, France.
(Conference item: Conference , Speech )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-47331-4_182

Diekmann, Larissa:
Sharing von Lebensmitteln und Kontamination.
2016
Event: Jahrestreffen der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten , 23. September 2016 , Wuppertal, Deutschland.
(Conference item: Conference , Speech )

Neder, Pablo:
Storytelling in der Unternehmenskommunikation.
2016
Event: Sommerakademie , 16.-17.09.2016 , Akademie für Neue Medien, Kulmbach.
(Conference item: Lecture series , Speech )

Germelmann, Claas Christian:
Understanding the Mechanisms Behind Consumers’ Appreciation of Editorial Support : The Case for in vivo Research Designs.
2016
Event: Marketing Spring Seminar Series, Kelley School of Business , 2016 , Bloomington, IN.
(Conference item: Lecture series , Speech )

Stieler, Maximilian ; Grasser, Niklas ; Germelmann, Claas Christian:
Value Formation in Complex Sport Service Ecosystems : Moving from Dyads to Triads.
2016
Event: 24th Conference of the European Association for Sport Management (EASM) , 07.-10. Sept. 2016 , Warsaw, Poland.
(Conference item: Conference , Speech )

Volltext
Germelmann, Claas Christian ; Stieler, Maximilian:
Beautiful strangers : psychological sense of community in sports crowds.
2015
Event: North American Society for Sport Management Conference , June, 2015 , Ottawa, Canada.
(Conference item: Conference , Speech )

Held, Johanna ; Stieler, Maximilian ; Germelmann, Claas Christian:
Deceptive retail tactics : The interplay between attribution, perceived deception and moral emotions.
2015
Event: French-Austrian-German Workshop on Consumer Behaviour , 26.-27.11.2015 , Bayreuth.
(Conference item: Conference , Speech )

Volltext
Germelmann, Claas Christian ; Herrmann, Jean-Luc ; Kacha, Mathieu ; Darke, Peter ; Bauer, Johanna ; Nowak, Magdalena J.:
Does Thematic Advertising Congruence/Incongruence Matter? : Insights from a Qualitative and an Experimental Study.
2015
Event: 2015 North American Conference of the Association for Consumer Research , 01.-04.10.2015 , New Orleans, USA.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian ; Stieler, Maximilian:
Fan experience in spectator sports and the feeling of social connectedness.
2015
Event: Academy of Marketing Science Annual Conference , 12.-14. Mai, 2015 , Denver, USA.
(Conference item: Conference , Speech )
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-319-26647-3_195

Wawrzinek, David:
Managing complexity in research processes with the Empirical Research Map.
2015
Event: 3rd Dubai International Conference in Higher Education , 01.-03.02.2015 , Dubai, United Arab Emirates.
(Conference item: Conference , Speech )

Stieler, Maximilian ; Germelmann, Claas Christian:
A mobile application to evaluate sporting events : measuring consumers' self-reports continuously.
2015
Event: 23rd Conference of the European Association for Sport Management (EASM) , 09.-12.09.2015 , Dublin, Irland.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian ; Herrmann, Jean-Luc ; Kacha, Mathieu ; Darke, Peter:
Re-Examining Perceived Thematic Congruence/Incongruence Issues : First Insights from two Qualitative Studies.
2015
Event: Society for Consumer Psychology (SCP) Winter Conference 2015 , 26.-28.02.2015 , Phoenix, Arizona, USA.
(Conference item: Conference , Lecture )

Geiger, Alina ; Germelmann, Claas Christian:
Reciprocal Couchsurfing Versus Sharing's Non-Reciprocity Principle.
2015
Event: 44th European Marketing Academy Conference (EMAC) , 26.-29.Mai , Leuven, Belgien.
(Conference item: Conference , Speech )

Geiger, Alina:
Die Rolle von Reziprozität für das Sharing : eine empirische Analyse am Beispiel von Couchsurfing.com.
2015
Event: Jahrestreffen der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten , 10. September 2015 , Potsdam, Deutschland.
(Conference item: Conference , Speech )

Volltext
Ellert, Guido ; Wawrzinek, David ; Germelmann, Claas Christian:
Teaching psychological processes in sports management : helping students to cope with complexity by using the "experience map”.
2015
Event: 23rd Conference of the European Association for Sport Management (EASM) , 09.-12.09.2015 , Dublin, Irland.
(Conference item: Conference , Speech )

Volltext
Geiger, Alina ; Germelmann, Claas Christian:
"Thank Me for Hosting" : the Role of Reciprocity in Sharing.
2015
Event: ACR North American Conference , 01.-04.10.2015 , New Orleans.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian:
Täuschung in der Marketingkommunikation : Eine verhaltenswissenschaftliche Perspektive.
2015
Event: Seminar der Studienstiftung der Deutschen Wirtschaft , 2015 , Bayreuth, Deutschland.
(Conference item: Other Event type, Speech )

Neder, Pablo ; Stieler, Maximilian ; Germelmann, Claas Christian:
Why boring brands profit from sport-induced excitation even before the actual event takes places.
2015
Event: 23rd Conference of the European Association for Sport Management (EASM) , 09.-12.09.2015 , Dublin, Irland.
(Conference item: Conference , Speech )

Seufert, Markus ; Stieler, Maximilian ; Germelmann, Claas Christian:
Motives of Football Stadium Visitors and Consequences for Service Desires : a Laddering Approach.
2014
Event: 22th Conference of the European Association for Sport Management(EASM) , 2014 , Coventry, UK.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Stieler, Maximilian ; Laitila, Osmo ; Germelmann, Claas Christian ; Rasku, Risto:
Personal Values as Predictors of Football and Rally Event Attendence.
2014
Event: 22nd Conference of the European Association for Sport Management (EASM) , Sept. 2014 , Coventry, UK.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Volltext
Fehrer, Julia ; Germelmann, Claas Christian ; Woratschek, Herbert:
Conceptualizing the Dynamic and Iterative Nature of Customer Engagement.
2014
Event: 43th European Marketing Academy Conference (EMAC) , 03.-06. June 2014 , Valencia.
(Conference item: Conference , Speech )

Wawrzinek, David:
The Empirical Research Map as navigation aid in the socio-scientific empirical research process.
2014
Event: Conference of the International Consortium for Educational Development (ICED 2014) , 16.-18.06.2014 , Stockholm, Sweden.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian:
Konsumentenverhalten und Freiheit.
2014
Event: Freiheit, die ich meine : Symposium im Kultursalon des 64. Festival junger Künstler Bayreuth , 19.08.2014 , Bayreuth, Deutschland.
(Conference item: Conference , Speech )

Held, Johanna ; Germelmann, Claas Christian:
Making responsible and self-determined nutritional choices as a dimension of consumer's food literacy.
2014
Event: French-Austrian-German Workshop on Consumer Behaviour , 24.-25.04.2014 , Paris, Frankreich.
(Conference item: Workshop , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian:
Media Network Marketing and Consumers' Media Network Persuasion Knowledge.
2014
Event: International Workshop Media Networks , 2014 , Bayreuth, Germany.
(Conference item: Workshop , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian ; Herrmann, Jean-Luc ; Kacha, Mathieu ; Hüttel, Björn:
Perceived Thematic Congruence between the Ad, Medium, and Program? First Insights from a Qualitative Study.
2014
Event: 43th European Marketing Academy Conference (EMAC) , 03.-06. Juni 2014 , Valencia, Spanien.
(Conference item: Conference , Poster )

Held, Johanna:
Täuschung von Konsumenten im Lebensmittelbereich.
2014
Event: Jahrestreffen der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten , 18. September 2014 , Bayreuth.
(Conference item: Conference , Speech )

Fehrer, Julia ; Woratschek, Herbert ; Germelmann, Claas Christian:
Antecedents and Consequences of Customer Engagement : a literature review.
2013
Event: Australian and New Zealand Marketing Academy Conference (ANZMAC) , 2013 , Auckland, New Zealand.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Stieler, Maximilian ; Weismann, Friederike ; Germelmann, Claas Christian:
Co-destruction of value by customers : the example of silent protests.
2013
Event: 21st Conference of the European Association for Sport Management (EASM) , September 2013 , Istanbul, Türkei.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian ; Buck, Christoph:
Ignorance is Bliss : Wahrnehmung von Datenweitergabe als Bedrohung?
2013
Event: Datenschutz als Verbraucherschutz, 4. Forum für Verbraucherrechtswissenschaft , 07.-08.03.2013 , Bayreuth.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian ; Neder, Pablo:
Marketing-Mythen und ihr Wahrheitsgehalt : Marketingkommunikationsforschung an der Universität Bayreuth.
2013
Event: Marketing-Club Oberfranken , 2013 , Bayreuth.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian ; Deisenhofer, Anna:
Verbraucher unter Strom?
2013
Event: 4. Bayreuther Energierechtstage der Forschungsstelle für deutsches und europäisches Energierecht der Universität Bayreuth , 2013 , Bayreuth, Deutschland.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian ; Stieler, Maximilian ; Röder, Thomas:
Why Students Identify with Their University : a "Students as Active Participants" Paradigm Perspective.
2013
Event: 42nd European Marketing Academy Conference (EMAC) , Juni 2013 , Istanbul, Türkei.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian:
Beiträge der Konsumentenverhaltensforschung zum strategischen Universitätsmarketing.
2012
Event: Antrittsvorlesung , 2012 , Bayreuth, Deutschland.
(Conference item: Other Event type, Lecture )

Germelmann, Claas Christian ; Schmidt-Kessel, Martin:
Informationsasymmetrien und Informationspflichten zwischen Anspruch und Wirklichkeit.
2012
Event: Eröffnung des Neubaus der Rechts- und Wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät , 2012 , Bayreuth, Deutschland.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian:
Zwischen Bumerang und Stoppschild : die Offenlegung von Interessenskonflikten bei Empfehlungen von Konsumenten für Konsumenten.
2012
Event: Bayreuther Gespräche zum Verbraucherrecht , 2012 , Bayreuth, Deutschland.
(Conference item: Lecture series , Speech )

Durchholz, Christian ; Woratschek, Herbert ; Germelmann, Claas Christian:
Co-Creation of Value by Other Customers : Evidence in Sports.
2011
Event: 19th Conference of the European Association for Sport Management (EASM) , Sept.2011 , Madrid, Spain.
(Conference item: Conference , Speech )

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Improving Attitude towards Compliance with Medication through a Public Health Campaign : A Field Study.
2011
Event: ACR European Conference , 2010 , London.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian ; Gröppel-Klein, Andrea:
Editorial Support for Ads: Synergy or "Unfortunate Alliance"? : An Experimental Analysis under Quasi-Biotic Exposure Conditions.
2010
Event: 5th International Research Days on Marketing Communications , 2010 , Nancy, Frankreich.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian ; Gröppel-Klein, Andrea:
Revealing an Advertising Myth : How Supportive is Editorial Support?
2010
Event: ACR North American Conference , 07.-10.10.2010 , Jacksonville.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian ; Gröppel-Klein, Andrea:
Targeted Ads and Embedded Ad Links in a Social Media Context : a Preliminary Experimental Investigation.
2010
Event: French-Austrian Workshop on Consumer Behavior , 2010 , Saarbrücken, Deutschland.
(Conference item: Workshop , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian:
Die Bestimmungsfaktoren der Attraktivität einer Universität aus Sicht der Studierenden und der Unternehmen als Ansatzpunkte für das Universitätsmarketing.
2009
Event: Habilitationsvortrag , 2009 , Saarbrücken, Germany.
(Conference item: Other Event type, Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian ; Gröppel-Klein, Andrea:
Consumers' reactions to editorial support for ads : an experimental test under two exposure conditions.
2009
Event: 38th European Marketing Academy Conference (EMAC) , May 26-29, 2009 , Nantes, France.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian:
Der Einfluß der Medienberichterstattung auf die Vermarktung von Produkten und Dienstleistungen.
2009
Event: Gastvortrag am Lehrstuhl für Allg. BWL, insbes. Marketing und Int. Handel, TU Freiberg , 2005 , Freiberg, Deutschland.
(Conference item: Other Event type, Speech )

Germelmann, Claas Christian:
Welches Umfeld brauchen Handel und Gastronomie für eine erfolgreiche Werbung?
2009
Event: IHK Saarbrücken , 2009 , Saarbrücken, Deutschland.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian:
Zwischen Identifikation und Entwicklungspotential : die Universität des Saarlandes aus Sicht der Studierenden und der Unternehmen.
2009
Event: Examensfeier der Abteilung der Wirtschaftswissenschaft , Saarbrücken, Deutschland.
(Conference item: Other Event type, Speech )

Germelmann, Claas Christian:
Können positive Medienberichte die Werbewirkung erhöhen? Eine experimentelle Studie.
2009
Event: 39. Jahrestag der wissenschaftlichen Kommission Marketing im VHB , 2009 , Mannheim, Deutschland.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian ; Gröppel-Klein, Andrea:
Intercultural Interaction as a Prerequisite for the Sucess of International Universities : how to Make it Work, and for Whom it Works.
2008
Event: 37th European Marketing Academy Conference (EMAC), University of Brighton , 27.-30. Mai 2008 , Brighton, Großbritannien.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian ; Woratschek, Herbert:
Arousal and Decision Making.
2007
Event: 36th European Marketing Academy Conference (EMAC), Reykjavik University, Department of Business , 22.-25.05.2007 , Reykjavik, Iceland.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian ; Gröppel-Klein, Andrea:
When More Might Be Less : can Advertisements Improve the Impact of Positive Media Content On A Brand?
2007
Event: Conference of the International Media Management Academic Association , 2007 , Saarbrücken, Deutschland.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Gröppel-Klein, Andrea ; Bartmann, Benedikt ; Germelmann, Claas Christian:
Mental Maps of Retail Spaces and Their Relevance for Perceived Shopping Convenience and Retail Success.
2006
Event: 13th Conference of the European Institute of Retailing and Services Studies (EIRASS) , 2006 , Budapest, Ungarn.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Gröppel-Klein, Andrea ; Bartmann, Benedikt ; Germelmann, Claas Christian:
The Relevance of Mental Maps and the "Turning Bias" for the Orientation, Mental Convenience, and Approach Behaviour at the Point-of-Sale.
2006
Event: 35th European Marketing Academy Conference (EMAC) , 2006 , Athen, Griechenland.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian ; Glaum, Martin:
Studying Across Borders : Insights into International Business Students' Cultural Openness and Intercultural Interaction.
2006
Event: International Federation of Scholarly Associations of Management (IFSAM), VIII World Congress , 2006 , Berlin, Germany.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian ; Domke, Anja ; Woratschek, Herbert:
Arousal As a Driving Force for Decision-Making : Empirical Results from Measuring Electrodermal Reactions at the Point-of-Sale.
2005
Event: ACR North American Conference , 29.09-2.10.2005 , San Antonio, TX.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian:
Attraktive Zentrengestaltung und Preisimage : wissenschaftliche Erkenntnisse zur Kundenbindung.
2005
Event: 8. Forum Architektur des German Council of Shopping Centers , 2005 , Heiligendamm, Deutschland.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian:
Der Einfluß der Medienberichterstattung auf die Werbewirkung.
2005
Event: Forschungstagung Marketing , 2005 , Trier, Deutschland.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian:
Der Einfluß der Medienberichterstattung auf das Markenimage.
2004
Event: Interdisziplinäres Forschungsseminar "Marketing und Innovationsmanagement" , 2004 , Berlin, Deutschland.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
Is Specific Consumer Behaviour Influenced by Terminal Values or Does Yellow Press Set the Tone? : an Empirical Study.
2004
Event: 33rd European Marketing Academy Conference (EMAC) , 18.-21.05.2004 , Mucia, Spanien.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian:
Medienmacht und Konsumentenverhalten.
2004
Event: Jahrestagung der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten , 2004 , Lüneburg, Deutschland.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
The Relevance of Memory Images and Word-of-Mouth for the Success of Shopping Centres.
2002
Event: 31st European Marketing Academy Conference (EMAC) , 2002 , Braga, Portugal.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian:
Der Einfluß von Mund-zu-Mund-Propaganda und Werbung auf die Entstehung von Preisimages außerhalb des Point-of-Sale.
2001
Event: Forschungstagung Marketing, Freie Universität Berlin , 2001 , Berlin, Deutschland.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian:
Mentale Repräsentation von Einkaufsstätten und die Entstehung von Preisimages außerhalb des Point-of-Sale.
2000
Event: Jahrestagung der Forschungsgruppe Konsum & Verhalten , 2000 , Bochum, Deutschland.
(Conference item: Conference , Speech )

Germelmann, Claas Christian:
On the Formation of Price-Images Outside the Point-of-Sale.
2000
Event: Research Colloquium "Sønderborg meets Frankfurt an der Oder" , 2000 , Frankfurt (Oder), Deutschland.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Germelmann, Claas Christian:
Zur Entstehung von Preisimages außerhalb des Point-of-Sale.
2000
Event: Forschungstagung Marketing, Hochschule St. Gallen , 2000 , St. Gallen, Schweiz.
(Conference item: Conference , Other Presentation type)

Review

Germelmann, Claas Christian:
Review of: Aradhna Krishna (Hrsg.): Sensory Marketing : Research on the Sensuality of Products.
In: Transfer, Werbeforschung & Praxis. Vol. 55 (2010) Issue 2 . - p. 67.

Working paper, discussion paper

Volltext
Dieckmann, Anja ; Unfried, Matthias ; Schreder, Regina ; Kissel, Kathrin:
How valid are response-time measures for capturing implicit brand attitudes?
Nürnberg , 2018 . - 16 p. - (Nürnberg Institut für Marktentscheidungen (ehemals GfK Verein) / Working Paper Series ; 7 )

Mühlbeyer, Johanna ; Held, Johanna:
Untersuchung der Attitude-Behavior-Gaps im Bio-Produkte-Segment.
Bayreuth , 2014 . - 39 p. - (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät ; 04-14 )

Volltext
Buck, Christoph ; Germelmann, Claas Christian ; Eymann, Torsten:
Werte und Motive als Treiber der Smartphone-Nutzungsaktivitäten - Eine empirische Studie.
ed.: Eymann, Torsten
Bayreuth , 2014 . - (Bayreuther Arbeitspapiere zur Wirtschaftsinformatik ; 59 )

Volltext
Deisenhofer, Anna ; Germelmann, Claas Christian:
Der widerständige Konsument : Reaktanz gegen Marketingmaßnahmen.
Bayreuth , 2012 . - 31 p. - (Wirtschaftswissenschaftliche Diskussionspapiere der Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät ; 05-12 )

Volltext
Kritikos, Alexander S. ; Kneiding, Christoph ; Germelmann, Claas Christian:
Demand Side Analysis of Microlending Markets in Germany.
Berlin , 2009 . - 27 p. - (Discussion Papers / Deutsches Institut für Wirtschaftsforschung ; 903 )

Volltext
Kritikos, Alexander S. ; Kneiding, Christoph ; Germelmann, Claas Christian:
Is there a Market for Microlending in Industrialized Countries?
Frankfurt (Oder) , 2006 . - (Diskussionspapiere der Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder), Fakultät Wirtschaftswissenschaften ; 251 )

Volltext
Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian:
The Impact of Terminal Values and Yellow Press on Consumer Behavior.
Frankfurt/Oder , 2005 . - 33 S. - (Diskussionspapiere der Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder), Fakultät Wirtschaftswissenschaften ; 224 )

Gröppel-Klein, Andrea ; Germelmann, Claas Christian ; Glaum, Martin:
Polnische und Deutsche Studierende an der Wirtschaftswissenschaftlichen Fakultät der Europa-Universität Viadrina : ein Längsschnittsvergleich 1998 - 2004.
Frankfurt (Oder) , 2005 . - (Diskussionspapiere der Europa-Universität Viadrina Frankfurt (Oder), Fakultät Wirtschaftswissenschaften ; 244 )

Germelmann, Claas Christian:
Der Einfluss von Einkaufsstättenschemata und inneren Bildern auf die Entstehung von Preisimages außerhalb des Point-of-Sale.
Frankfurt (Oder) , 2001 . - (Arbeitspapier / Forschungsgruppe Konsum und Verhalten ; 30 )

Project report, research report, expert assessments

Germelmann, Claas Christian ; Christen, Matthias ; Huber, Martin ; Eichner, Susanne ; Held, Johanna ; Molitor, Nicole:
Landkarte der medialen Lebensmittelwelt für Kinder (6-12 Jahre).
Bayreuth 2014

Complete issue of a journal

Exploring new routes within brand research in sport management.
ed.: Ströbel, Tim ; Germelmann, Claas Christian
European Sport Management Quarterly. (2020) .

Doctoral thesis

Volltext
Arnold, Lisa-Marie:
Behavioral Insights for the Common Good : Consumer Decision-Making and (Unintended) Effects of Behavioral Interventions in the Context of Behavioral Public Policy and Social Marketing.
Bayreuth , 2024 . - XIV, 98 p.
( Doctoral thesis, 2024 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
DOI: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00007757

Volltext
Föhr, Jonas:
A Consumer Behavior and Service Marketing Perspective on Smart Technology : Understanding smart consumption experiences, their contexts, consumer trust, and smart service encounters.
Bayreuth , 2022 . - VI, 213 p.
( Doctoral thesis, 2022 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
DOI: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00006420

Volltext
Winter, Andreas:
Der Higher Purpose als Konzeptualisierung eines Stakeholder Values Based Managements unter besonderer Berücksichtigung normativer Erwartungen.
Bayreuth , 2022 . - IV, 154 p.
( Doctoral thesis, 2022 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
DOI: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00006594

Volltext
Wawrzinek, David:
Value Configuration in Higher Education : Theoretical Development and Empirical Case Study.
Bayreuth , 2019 . - 132 p.
( Doctoral thesis, 2019 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
DOI: https://doi.org/10.15495/EPub_UBT_00004486

Volltext

Volltext
Stieler, Maximilian:
Emotions and social interaction through the lens of service-dominant logic.
Bayreuth , 2018 . - I, 112 p.
( Doctoral thesis, 2017 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

Geiger, Alina:
A Consumer Behavior Perspective on Reciprocity within Peer-to-Peer Sharing.
Bayreuth , 2017 . - V, 170 p.
( Doctoral thesis, 2017, Universität Bayreuth; Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät; Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre III)

Neder, Pablo:
Markennarrative in der Unternehmenskommunikation.
Wiesbaden : Springer Fachmedien , 2017
( Doctoral thesis, 2016 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät, Lehrstuhl Betriebswirtschaftslehre III)
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-658-17728-7

Koban, Sylvia:
Grundlagen des selbstkonzeptorientierten Markenmanagements.
2013 . - 311, LXX p.
( Doctoral thesis, 2013 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

Tewes, Gunar:
Signalingstrategien im Stakeholdermanagement : Kommunikation und Wertschöpfung.
Wiesbaden : Gabler Ed. Wiss. , 2008
( Doctoral thesis, 2006 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

Volltext
Schreyer, Maximilian:
Entwicklung und Implementierung von Performance-Measurement-Systemen.
Wiesbaden : Deutscher Universitäts-Verlag , 2007 . - XIX, 354 S.
( Doctoral thesis, 2007 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-8350-5551-3

Volltext
Spilker, Patrick:
Management von Verfügungsrechten : ressourcenorientierte Unternehmensführung aus der Perspektive des Property-Rights-Ansatzes.
Wiesbaden : Dt. Univ.-Verl. , 2006 . - XVII, 431 p.
( Doctoral thesis, 2005 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

Spengel, Andreas:
Allianzen in der Markenführung : Ansatz zur Planung kooperativer Markenstrategien.
Wiesbaden : Dt. Univ.-Verl. , 2005
( Doctoral thesis, 2005 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

Haid, Dirk:
Corporate Entrepreneurship im strategischen Management : Ansatz zur Implementierung des Unternehmertums im Unternehmen.
Wiesbaden : Dt. Univ.-Verl. , 2004 . - (Gabler Edition Wissenschaft )
( Doctoral thesis, 2003 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

Scigliano, Dino:
Das Management radikaler Innovationen : Eine strategische Perspektive.
Wiesbaden : Deutscher Universitäts-Verlag , 2003 . - XVI, 289 S.
( Doctoral thesis, 2002 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

Germelmann, Claas Christian:
Die Wahrnehmung und Erinnerung der Preis-Leistungs-Verhältnisse von Einkaufszentren.
2002
( Doctoral thesis, 2002, Europa-Universität Viadrina, Frankfurt (Oder))

Niederdrenk, Ralph:
Strategien für Zulieferunternehmen : Optionen für den Mittelstand.
Wiesbaden : Dt. Univ.-Verl. , 2001 . - XVI, 229 p. - (Schriftenreihe des Betriebswirtschaftlichen Forschungszentrums für Fragen der Mittelständischen Wirtschaft e.V. an der Universität Bayreuth )
( Doctoral thesis, 2000 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

Huang, Zhen:
Transformation staatlicher Industriebetriebe in China : Eine organisationstheoretische und fallstudienbasierte Analyse.
Wiesbaden and Wiesbaden : Dt. Univ.-Verl. and Gabler , 2001 . - XXI, 264 p. - (Gabler Edition Wissenschaft : Schriften zum europäischen Management )
( Doctoral thesis, 2001 , Universität Bayreuth, Rechts- und Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät)

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